Bukefalos 28 år!

Inackordering som vägrar byta hage.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bättre tomt än med problem.
Stallet ja.
Huset nej.

Så det finns faktiskt en uppsida för mig också i röran.
Det huset överlever inte att stå tomt.
Men jag skall välja mera noga nästa gång.
Nu så kommer jag att känna igen den här sortens folk.

Det fanns vissa varningssignaler som jag ignorerade eller missade.
"Vi vill ju känna att huset är vårt." är en av dem och "Det handlar om integritet." en annan.
 
Stallet ja.
Huset nej.

Så det finns faktiskt en uppsida för mig också i röran.
Det huset överlever inte att stå tomt.
Men jag skall välja mera noga nästa gång.
Nu så kommer jag att känna igen den här sortens folk.

Det fanns vissa varningssignaler som jag ignorerade eller missade.
"Vi vill ju känna att huset är vårt." är en av dem och "Det handlar om integritet." en annan.
Det är så jäkla synd att det finns så trista hyresgärster..
För de förstör ju för oss andra som ÄR snälla och tillmötesgående och skulle vara överlyckliga att få hyra ett hus på landet..!
Jag blir bara så himla trött när jag läser om hur folk beter sig..

Det måste ju vara avsevärt roligare om man kommer bra överens med sin hyresvärd...För alla parter..
 
Bättre kan man ju som hyresgäst inte önska sig...

Jag tycker att @Inte_Ung låter som en hyresvärd i min smak.
Tack hörrni!
Jo mina hyresgäster brukar trivas och stanna länge.
Även dessa framhåller att de trivs fantastiskt bra och älskar sitt underbara hem.
Mitt i alltihopa.
Min stolthet gör att jag oavsett annat vill ha en viss standard på det hela.
Man skall bo bra när man hyr av mig.
 
Hästarna står i den hagen och jag kan inte flytta på dem då det blir egenmäktigt förfarande.
Säga upp är inte så lätt, det övertrampet räcker inte juridiskt.
Jag har blivit ockuperad och lyckas inte med att komma ur det.[/QUOTE



Ditt stall och du gör självklart som du vill.. de som är så skönt med egen gård:D

Jag hade bara messat att härmed säger jag upp er och ni skall flytta innan uppsägningstiden löper ut inge mer med det liksom=)

Vill du ha dom kvar iaf så messar du att du skall fixa till hagen, byta tråd mm och hästarna kan inte gå där just nu och de är inget som är diskuterbart det bara är så.
Så de har 2 val.. flyttar hästarna till aktuell hage du hänvisar till.
Eller så blir ni uppsagda helt enkelt och meddelar att dag och tid då du kommer börja ta ner tråd i hagen och för deras hästars skull är de bäst i att de tagit bort hästarna från hagen innan.
Men de är upp till dom om de vill ha lösa hästar eller inte. messa ALLT för då har du bevis.. ringer du så glöm inte bort att spela in allt... för man måste ha bevis på allt i en tvist!


Men som sagt hade det varit jag hade jag gett dom en känga i röven och sagt ur ur mitt stall era svin:D:angel: Här är det mina regler som gäller ta de eller dra åt fanders=)

Lycka till oavsett vad du nu än gör=)
 
Det står att det ingår sommarbete.
Inget om var detta bete skall finnas eller ens att det skall finnas staket.
Men att bete skall finnas. Det är allt.
Jag har inte skrivit kontrakt utan detta har de ockuperat sig till och fått igenom i Hyresnämnden.
I det ursprungliga kontraktet ingick inget sommarbete utan bara ospecificerad lösdrift.
De har ockuperat till sig boxar i stallet också, men det är en annan historia.

Vänta här nu de känns du du inte berättat hela sanningen??
Köper jag en hästgård så kan inte bara folk ockupera in sig i mitt stall och få hyresnämnden att godkänna detta.
funkar inte så.
de skulle se ut de.. då ska jag knalla rakt in på en gård jag tycker ser trevlig ut och säga.. tjenna.. du bara så du vet då ska jag ha en box i ditt stall och en hage.
Nä så funkar de inte så det är nått som du inte har sagt som ligger bakom detta!

Och vad står de om uppsägningstid i ditt kontrakt? säg upp dom så är problemet löst.. eller har du varit så dum att du skrivit på ett kontrakt där de står att du aldrig kan säga upp dom??
Ja är de så så får du faktiskt skylla dig själv helt krasst sant.
hela historien låter bra konstig:crazy:O_o
 
Vänta här nu de känns du du inte berättat hela sanningen??
Köper jag en hästgård så kan inte bara folk ockupera in sig i mitt stall och få hyresnämnden att godkänna detta.
funkar inte så.
de skulle se ut de.. då ska jag knalla rakt in på en gård jag tycker ser trevlig ut och säga.. tjenna.. du bara så du vet då ska jag ha en box i ditt stall och en hage.
Nä så funkar de inte så det är nått som du inte har sagt som ligger bakom detta!

Och vad står de om uppsägningstid i ditt kontrakt? säg upp dom så är problemet löst.. eller har du varit så dum att du skrivit på ett kontrakt där de står att du aldrig kan säga upp dom??
Ja är de så så får du faktiskt skylla dig själv helt krasst sant.
hela historien låter bra konstig:crazy:O_o
Ärligt @Nielaa . Du svarar väldigt ofta i trådar du öht inte läst och i ämnen du öht inte har koll . Dina svar blir absurda inte sällan . Varför svarar du som att du har koll när det för de flesta är så smärtsamt uppenbart att du totalt inte har det ? Svarar man med en väldigt bestämd åsikt i ngn tråd så behöver man ju ha styrkt varför man förkunnar ngt rimligen som grund ha läst tråden . eller åtminstone ha minsta koll på det man argumenterar för/påstår .

Har du ngn koll på besittningsrätt och hur komplicerad hyreslagen kan vara öht ? Svar : nej . Svara inte i trådar utan att 1 ha läst och 2 om du inte öht fattar vad du svarar på . 3 svara definitivt inte att folk är korkade typ eftersom du verkligen inte har koll öht på det du svarar om /påstår .
 
Senast ändrad:
Jag kan inte använda den vägen då jag hyr ut flera bostäder affärsmässigt och har för avsikt att fortsätta att hyra ut.
Men min nödutgång är att stycka av huset och sälja det separat för då så får nya ägarna rätt att ta över det själva.
Och de nya ägarna kan ju t.ex. vara något av mina vuxna barn.


Sådär ja problemet är löst.. bara gå denna väg.. sedan får ditt barn stå som ägare nått år sedan köper du tillbaks marken för samma summa=)

Du ser de finns alltid kryphål.. sedan svartlistar du dessa ÖVERALLT i vartenda stall på en radie om 2 mil. varna framförallt andra så de slipper gå på samma nit som dig! Denna person verkar vara livsfarlig!!

Och lär dig nått av detta.. hyr ALDRIG ut boxplatser igen utan att ha ett kontrakt på minst 5 A4 sidor... de skall skrivas ihop med en jurist som täcker till alla kryphål och där det står att du har rätt att säga upp hyresgästen när som helst utan att ange orsak till varför.
jag skulle aldrig hyra in om jag hade eget stall.. bättre med medryttare om man ärute efter sällskap=)
 
Stallet ja.
Huset nej.

Så det finns faktiskt en uppsida för mig också i röran.
Det huset överlever inte att stå tomt.
Men jag skall välja mera noga nästa gång.
Nu så kommer jag att känna igen den här sortens folk.

Det fanns vissa varningssignaler som jag ignorerade eller missade.
"Vi vill ju känna att huset är vårt." är en av dem och "Det handlar om integritet." en annan.[
Det brukar bli bra om man dels har koll på avtal ang att hyra ut ,och dels kan rekrytera/läsa folk man vill ha ....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 490
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 397
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 400
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 834
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp