Bukefalos 28 år!

info om får?

I

islandsbecca

Jag har börjat tycka att får e trevlig djur x) nån som har får här på buke? Hur kan man köpa får och hur mkt kostar får ca?

ska kanske kanske köpa om jag få för mamma o pappa :angel:
 
Sv: info om får?

Ett får kan beroende på ras. kön och ålder kosta från ca 300 kr och uppåt. Har man tur så kan man till och med få dem gratis, när förra ägaren har tröttnat.
Vill man ha någon speciell ras så kan man kontakta Fåravelsförbundet och få tips på uppfödare.

Något att tänka på är att får ska klippas minst en gång per år, gärna två gånger. Även klövarna brukar behövas klippas.

Vissa får kan vara väldigt svåra att stänga in, speciellt "gratis" får har jag märkt. Så staketet till hagen kan bli ganska dyrt.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 689
Senast: Squie
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 319
Senast: Dentaku
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 712
Senast: sjoberga
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 626
Senast: verser
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp