Bukefalos 28 år!

info om pontiac

K

kulan

någon som vet något om skäck hingsten pontiac som står på stall ekeröd född 90???
har en hingst efter honom men har ingen info.. dom jag köpe min av lurade mig och sa att det var in halvblodskorsning men inte de. utan är efter pontiac och u. mocca. någon som vet något eller var man kan börja leta??
 
Sv: info om pontiac

Har du googlat? Jag hittade en skäckhingst vid namn Pontiac när jag googlade "skäck hingsten Pontiac", vet inte om det är samma hingst.
Har inte din häst härstamningen i passet förresten?
 
Sv: info om pontiac

Pontiac är väl halvblodskorsning, och därmed också hans avkommor!!! Eller sa dom specifikt att hästen är 50 % halvblod???? En halvblodskorsning är en halvblodskorsning även om det är 10 % eller 90% halvblod! SÅ jag har svårt att se att du blivit lurad på den punkten!
 
Sv: info om pontiac

Rättar mig själv!!! Jag tänkte på fel Pontiac!! Finns en på Alfta Häststport som är skäck och halvblodskorsning, blandade ihop dom!
 
Sv: info om pontiac

Enligt stall Ekeröds hemsida är Pontiac 153 cm hög, född -90 och med okänd härstamning. Eftersom det är ägarna som går ut med den informationen är det väl troligt att det är den infon som finns.

Mocca är enligt samma sida 150 cm hög, född -88 och även hon med okänd stam.

Jag har nyligen sålt en saluhäst jag haft efter Pontiac. Hon såldes som lektionshäst pga sitt milda och arbetsvilliga temperament. En mycket trevlig häst, 153 cm hög.
 
Sv: info om pontiac

Vill du veta mer om din häst är väl stall Ekeröd rätt ställe att kontakta? Eftersom de äger både stoet och hingsten antar jag att de är uppfödare till din häst. Lycka till med hästen!
 
Sv: info om pontiac

Jag var nere på Ekeröd runt 2000-2001 (?) med en kompis som hämtade hem ett XX-sto som varit på betäckning hos Blixten (den prickiga) och då hade precis Pontiac kommit.Eftersom jag är lite av skäckfreak frågade jag lite om honom, och enligt Mårtensson var han efter en dansk 2årshingst Chevrolet (e Prins Brokig u Newforeststo e Deeracres Mayking ) modern hette Malva II e Harras u Malva e Orlando-Maskerad eller var det Maskerad-Orlando ?
 
Sv: info om pontiac

Vet du om det är NF på mödernet? inte hittat någon vidare information om hästarna, utan bara hittat en hel massa New forests med de namnen :)

Någon som har koll på vad det är för ras/er i Mårtenssons skäcksto Barbara förresten?
 
Sv: info om pontiac

ja det har jag och det finns 2 skäck hingstar som heter pontiac och båda används i aveln.. och den ena är halvblodskorsning med härstamning från lotta och orelando. men denna pontiac som står på stall ekeröd står det inget om utan han står bara med okänd ras och stam..:(
 
Sv: info om pontiac

finns 2 skäck hingstar som heter pontiac och en är halvblodskorsning men den som är född 90 och står p¨stall ekeröd står som okänd ras och okänd stam.. men hon jag köpte avkomman av sa att han skulle va korsning paint/halvblod med fin halvblods sida. allså 50/50 vilket han inte är utan man vet inte vad han är..
 
Sv: info om pontiac

har gjort de och hon vill inte svara.. utan säger bara att hon inte vet fast vet flera som köpt häst efter pontiac och fått veta lite i allafall. enligt henne så har min inga syskon heller.. vilket jag vet att han har.
:confused:
 
Sv: info om pontiac

oki tack detta var lite som det jag hört rykten om.. ska kolla upp det vidare.. tack alla:laugh:
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto som jag misstänker är dräktig. Hon betäcktes 2022, vid dygn 18 sa de att hon va dr men vid dygn 45 sa de att hon...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
13 903
Senast: Skjøldur
·
Utrustning Tjo, någon som vet hur de olika märkena på rundbalsnät ligger i storlek? Vi har haft dom från granngården, hansbro sport lr va dom nu...
Svar
4
· Visningar
420
Kropp & Själ Jag har väldigt små/smala/trånga hörselgångar och har svårt att hitta in ear-lurar som håller sig kvar i öronen. Jag byter alltid till...
Svar
10
· Visningar
554
Senast: Murray
·
Avel Undrar om någon här hört/vet något om hingsten Regress, en westfalisk hingst född -72. Härstamning e: Remus I u: Freia. Tycker det är...
Svar
2
· Visningar
669

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp