Inför Bruksprov 2018

Ser som vanligt verkligen fram emot bruks! Gustav's Dante är en jag spanar på, samt Ferdeaux - Jazz djuret då jag är förtjust i Gorvernor's bror Jerveaux sedan tidigare och denna Jardeaux också har spännande stostam.
Himla synd att Governor-avkomman har Fürstenball som morfar :wtf: Men den får gärna komma ändå så jag får titta på'n!
Vore kul med den där Vivaldi-avkomman också, kan behövas i Sverige , hoppas bara den är roligare bak än Harlem D är...
 
Hade hoppats att få se Valentino (Diamantino-Careful) på bruks. Såg att han gjort godkänt flerdagarsprov i Tyskland men saknade någon decimal för att vara direktkvalificerad i SWB. Någon som vet något?
 
Silvermines Cruising alltså :love: :love: :love:
Nu är ju inte jag hoppmänniska egentligen, men han verkar riktigt fin. Kul om vi får in lite "tyngre" blod i SWB-aveln också. Tycker att det kan behövas i kontrast till alla "superlätta och nätta" vi sett senaste åren.
 
Jag håller inte med. Visst är det många som är långbenta med luft under magen, företrädesvis dressyrhästar, men hopphästarna är inte alltid så lätta och nätta

Jag kan hålla med till viss del, har inte full koll på hoppsidan, men åtminstone på dressyrsidan är det mycket nätt, men även en del holländskt/belgiskt blod är rätt nätt/lätt.
 
Silvermines Cruising alltså :love: :love: :love:
Nu är ju inte jag hoppmänniska egentligen, men han verkar riktigt fin. Kul om vi får in lite "tyngre" blod i SWB-aveln också. Tycker att det kan behövas i kontrast till alla "superlätta och nätta" vi sett senaste åren.

Nej jag anser inte heller att det saknas tyngre hopphingstar i Sverige, snarare tvärtom, det är svårt att hitta riktigt bra förädlingshingstar. Vad jag däremot saknar är hingstar med riktig hingstkaraktär och stark överlinje. Överlinje är något jag är rädd att vi håller på att tappa inom hoppaveln:(
 
Cruising-blod är väl intressant i sig (men inte för att det tillför tyngd ;)). Jag tycker dock han verkar ha ganska intetsägande möderne? Någon som vet mer än Horsetelex och Hippomundo?
 

Liknande trådar

Avel Ridsport har nyligen publicerat detta: Resultat från årets rådgivande bedömningar Lövsta har köpt in Racoon (Hero - De Niro), en...
17 18 19
Svar
365
· Visningar
45 489
Samhälle På facebook idag dyker det upp artiklar från bland annat Aftonbladet och Expressen om att alla invånare i landet behöver börja förbereda...
19 20 21
Svar
405
· Visningar
19 237
Senast: Cambrie
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 368
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 112

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp