Inga kamphundar i lägenheten

Vet forresten inte om de har sadana regler I Sverige men har har kommunerna regler pa hur manga husdjur man far ha.
Tror det ar max tre hundar per hushall I var kommun.
Grannkommunen far du ha max tva husdjur. Kvittar om det ar hundar, Katter eller hamstrar. Tva totalt.
Tror dock det galler mest I tatort och att de hellre turn the blind eye till des om bor pa landet.

Har du tio eller fler hundar så måste du ha tillstånd från länsstyrelsen. Då handlar det om djur över 12 mån. Så t. ex. nio hundar och några valpar under året är OK. Annars finns det ingen förbud i kommunerna utan de förhåller sig till dessa regler.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 209
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 945
Senast: Stereo
·
Hundavel & Ras Förlåt, förlåt, förlåt. Men om man ska börja kontakta uppfödare så bör man nog börja med att välja ras. Och trubbnosexperten @dobbis får...
Svar
16
· Visningar
1 344
Senast: Killaloe
·
Hästvård Jag har säkt bland trådarna men kan inte hitta någon som riktigt besvarar min fråga och mina funderingar... Jag vet att stons cykel inte...
Svar
16
· Visningar
2 880
Senast: Docka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Flytta eller ej?
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp