Inlägg i slutna Facebook-grupper delas med "offentliga"

Då är det appen jag har på telefonen, och den funkar utmärkt. Precis som webversionenen har gjort på datorn fram tills igår. Jag ser faktiskt väldigt liten skillnad.
Det är för att appen är det Facebook vill att man ska använda när man är på telefonen ;).

Men som sagt de har ändrat mycket den senaste veckan. Den enda slutna grupp jag själv känner till och som alltså inte är hemlig kan jag iallafall inte komma åt mer än att jag kan se vilka som är medlemmar etc.
 
Aha. Då har du PRECIS samma problem som jag har! Kollade du alltså via dator och webbläsare? Mina slutna grupper står fortfarande som slutna, men inläggen är offentliga. Jag har skickat meddelande till fb och frågat varför det är så - får se om de svarar...

Japp, chrome. Undrar om inläggen verkligen ÄR offentliga eller om det bara är fel symbol som visas?
 
Japp, chrome. Undrar om inläggen verkligen ÄR offentliga eller om det bara är fel symbol som visas?
Jag vet inte. Har testat i Internet Explorer idag också. Samma problem där. Gick in i aktivitetsloggen och där ser det inte ut som om inläggen jag svarat på är offentliga. Men riktigt säker är jag inte. När märkte du att det såg konstigt ut?
 
Ända sättet att ta reda på om inläggen/gruppen visas offentligt, är att inte logga på sitt konto, utan surfa FB som gäst eller från ett konto tillhörande någon som inte är med i gruppen.
 
Har hört fler idag som säger att vissa inlägg från låsta/slutna grupper syns offentligt. Är väl fb som har ballat ur!
 
Jag vet inte. Har testat i Internet Explorer idag också. Samma problem där. Gick in i aktivitetsloggen och där ser det inte ut som om inläggen jag svarat på är offentliga. Men riktigt säker är jag inte. När märkte du att det såg konstigt ut?

Nu lånade jag en annans fb och gick in på den slutna gruppen och där såg man inga inlägg. Om dom ändå kan dyka upp i flödet vet jag dock inte.

Jag märkte det när jag läste den här tråden, eftersom jag är paranoid var jag genast tvungen att kolla :D
 
Självfallet ser man inläggen från de slutna grupper man är medlem i. Att ett visst inlägg visas med globen är bara ett tecken på att det visas för alla i gruppen, om du har människorna som symbol visas inlägget endast för dina vänner precis som i en öppen grupp/sida.
 
Självfallet ser man inläggen från de slutna grupper man är medlem i. Att ett visst inlägg visas med globen är bara ett tecken på att det visas för alla i gruppen, om du har människorna som symbol visas inlägget endast för dina vänner precis som i en öppen grupp/sida.

Nej, det är inte samma "människor" som när ett inlägg visas för vänner. Inlägg från en sluten grupp visas, som någon beskrev ovan, som människor i en ram (dvs visas endast för medlemmar i gruppen). Inlägg från öppna grupper visas med en glob, dvs offentliga.
 
Jag upptäckte samma problem idag. Förut har inläggen visats på startsidan med en annan symbol (fyrkant med två personer i typ), nu är det jordgloben. Skumt.
 
Jag använder inte telefonen att surfa med så... Använder Chrome. Har skrivit inlägg om det i två grupper men vi kom inte fram till nåt speciellt. Antagligen är det Facebook som ändrat inställningarna.
 
Samma för mig, inlägg i slutna grupper visas som Public i vanliga flödet. Gick in med en annan användare som inte har tillgång till de grupperna och det visas iaf inte när jag blir taggad i samma inlägg, så det fungerar nog som vanligt bara att "fel" symbol visas.
 

Liknande trådar

Äldre Håller på att få psykbryt på facebook. Hur gör jag för att se mina vänners inlägg???? Jag gillar väldigt många sidor och är med i...
Svar
6
· Visningar
1 790
Senast: mandalaki
·
Fritid Jag hakar väl på trenden med Facebook-trådar för att ev. få svar på ett problem som stört mig länge. Jag kollar oftast Facebook på...
Svar
2
· Visningar
543
Senast: Pazuzu
·
Relationer (Ja tråden gäller samma kille och samma ex som i tråden "spökande ex" Jag tog aldrig upp oron med exet när jag borde, lät det...
Svar
9
· Visningar
2 018

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp