Facebookhjälp

Presto

Trådstartare
Håller på att få psykbryt på facebook.

Hur gör jag för att se mina vänners inlägg????

Jag gillar väldigt många sidor och är med i många grupper och det är det enda som visas på facebook. Vet att jag ofta missar vad kompisar skriver. För att undvika det kollar jag alltid under "senaste" och inte "toppnyheter". För jag har varit naiv och trott att tar man "senaste" så visas inläggen i kronologisk ordning. Men nej, facebook sållar ganska fritt ändå.

Jag testade att under "bekanta" lägga till alla mina vänner, för i min värld skulle jag få se alla mina vänners inlägg då och inte massa skit från grupper/sidor. Men nej, det är några få vänners inlägg som visas om och om igen. Och vad mina kompisar har gillat kommer också upp, inte deras egna inlägg, eller bara ett fåtal.

Min bästa kompis gjorde ett inlägg i går morse och jag har kollat facebook lite under gårdagen utan att se det. I morse kom det upp direkt när jag startade facebook, sen när jag uppdaterade flödet försvann det. Och jag har inte kunnat hitta det igen. Gick till datorn, kollade "senaste", fanns inte där, skrollade och skrollade men nej. Då tog jag toppnyheter, skrollade och skrollade, men nej. Jag använde ctrl+f och sökte på hans förnamn, så det är inte att jag missat inlägget i skrollandet. Jag gick in på hans sida och inlägget var fortfarande kvar och det står att jag följer honom.

Då blev riktigt irriterad, så jag rensade all skit. Jag har slutat följa alla sidor och grupper med undantag av några lokala nyhetssidor. Men nej, inte fler vettiga inlägg för det. Allt som kommer upp är samma inlägg och vad andra har delat och gillat. Trots att jag slutat följa så gott som alla grupper och sidor kan jag fortfarande inte hitta min väns inlägg i mitt flöde. Blir förbannad, hur mycket mer har jag missat? Nu har jag scrollat till slutet, nu står det "Lägg till vänner om du vill se fler händelser", sista inlägget jag kan se är från 2februari. Trots detta har jag fortfarande inte kunnat se min väns inlägg som skedde den 4februari. Dessutom i allt skrollande har jag bara sett ETT inlägg från en vän, resten är bara massa skit som mina vänner har gillat osv.

Gick in på en annan kompis sida som jag vet gör mycket inlägg, hon gjorde ett igår och ett idag. Jag har inte sett dem, trots att det står att jag följer henne.

Gick in på inställningar på nyhetsflöde och där står det "välj vilka du vill se först" och så kan man välja bland sina vänner och där står det "Välj vems inlägg du inte vill missa. Du hittar dem alltid överst i ditt nyhetsflöde.". Vem vill missa inlägg?? Dessutom kan man bara välja 30st. Jag vill se alla mina vänners inlägg...

Det ska väl inte vara såhär? Jag orkar inte och jag är trött och bitter just nu.
 
Men jag har ju gjort det! För tillfället så när jag tar "senaste" så är mitt flöde kanske två skrollningar, sen står det att jag inte har mer i mitt flöde utan att jag får lägga till mer vänner. Sista inlägget är från 2februari, trots detta är inte min bästa kompis inlägg med som han gjorde för 20tim sen. Inte heller hon andra som jag kollade upp, som gjort två inlägg senaste dygnet, hennes är inte heller med. Allt som syns är i princip några få kompisar grejer som dom har gillat. Då kan jag i min tur välja att inte visa inlägg från de sidorna dom har gillat, så försvinner det och mitt flöde blir bara kortare och kortare.

Dock gick jag in på toppnyheter och vips, då kom min bästa kompis inlägg upp, men det finns inte med i flödet när jag väljer "senaste". Och min andra kompis två inlägg har jag inte sett röken av alls i mitt flöde. Sen på sidan till höger kan man se vad som händer just nu, då fick jag upp att en kompis precis la upp en bild, när jag tryckte där till höger på händelsen kunde jag se bilden. Men den har aldrig dykt upp i mitt flöde.

Blir typ förbannad. Ska jag behöva gå in på varje kompis sida för att se vad dom gjort för inlägg den senaste?
 
Å nu han som jag såg till höger att han precis lagt upp en bild, jag valde honom som en "visa först" vän och ändå kommer inte hans bild upp i mitt flöde :rage::down::turd:
 
Du skrev att du gjort alla vänner till "bekanta", det är inte så att du har inställningar kring att bekanta inte ska visas i flödet?
 
Om du klickar på den lilla pilen längst till höger på den övre blåa listen kan du gå till "inställningar för nyhetsflöde". Där kan du klicka på "återfå kontakten med..." och kolla om det ligger en massa folk där som du av ngn anledning inte följer just nu.
 
"Bekanta" prioriterar väl ned folk? Jag har några där för att de uppdaterar 20 ggr om dagen, då slipper jag se det om jag inte väljer att göra det (på datorn, annars är jag i appen).

Men har fb snävat in ens vänkrets på senare tid? Jag tycker att jag får upp färre vänners statusar nu än jag fick tidigare.

Och en sak som förbryllar mig är varför jag dagligen får upp en viss väns statusar, trots att jag varken gillat eller kommenterat henne på flera månader, och hon har inte gillat mig. Är inte det konstigt? Jag undrar alltså inte hur jag ska få bort henne, jag undrar bara varför det är så.
 

Liknande trådar

Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 622
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
875
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 316
Senast: Sirap
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 874
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp