Vad ska jag göra...?

KaffeKask

Trådstartare
(Ja tråden gäller samma kille och samma ex som i tråden "spökande ex"

Jag tog aldrig upp oron med exet när jag borde, lät det passera. Dom hade tydligen stött på varandra den helgen, det berättade han självmant sen. Och hur jobbigt känslomässigt det var för han, för att citera honom "jag var helt skakis och är livrädd att hon ska krossa mig igen" tjaa vad ska man göra med sån information liksom?

Efter det pratade vi inte om det här exet något mer förän igår, tyckte han suttit mycket och smsat under kvällen och tycker att han i några dagar har börjat lagt telefonen med skärmen nedåt, det har han aldrig gjort förut så det kändes skumt. Och när vi kollade på film igår så "poppade" det upp på hans datorskärm att han fått sms från henne (han har en Mac så allt, telefon, dator osv är ihopkopplat på nåt vis) det jag "hann" läsa som man såg av meddelandet var "sov så sött, puss"
Det kändes ju inte helt okej. Nu kanske jag är fjantig men, tjaa, då får jag vara det.

Tog upp med honom senare att jag tycker det är jättejobbigt att veta att han har kontakt med den här tjejen, sen fick han göra vad han vill utav den informationen. Han blev förvånad och förstående men sa att han skulle dra ner på kontakten med den här tjejen. Det sa jag i min tur att jag inte vill, eller alltså, att det ska va ettan från hans sida och han ska inte känna sig tvingad från min sida att säga upp kontakten med någon han uppenbarligen vill ha (behöver ha??) kontakt med.

Vi pratade lite om henne och jag frågade säkert 4-5 gånger vad han känner för henne, och jag vet inte om han undvek frågan med fler men han svarade inte förän jag verkligen bad om ett svar och då sa han att det rörde sig mest om såna känslor ifall han skulle bort med henne helt från hans liv eller fortsätta hålla det på kompisnivå.

Han undvek frågor som om han ville ha henne tillbaka, då fick jag svar som "jag vill inte ändra på hur det är nu" och när jag frågade ifall det skulle vara så att hon vill ha han tillbaka så svarade han bara att det vet han med säkerhet att hon inte vill, men fick inget klart svar där.

Han sa fatt han tycker om mig jättemycket och att jag kom och "ljusare upp hans värld" för jag kom in i hans liv när det var som sämst och jag hade tydligen lyft upp hela hans liv och vardag och det känns ju jättebra att han tycker att jag betyder så pass mycket för han, det känns verkligen otroligt jättebra.

Men det här exet gör mig fortfarande nojjig, jag känner mig inte bekväm med att dom hörs av så ofta som dom gör, och jag vet ju att hon kommer komma upp hit och då kommer dom säkert träffas...

Jag vill inte vara någon han har tills hon fått sitt förnuft till fånga ungefär, det sa jag också, då verkade han bara irriterad och tyckte jag målade upp något som inte fanns. Men det är klart jag blir orolig och avundsjuk.

Hn vet tydligen inte ens om oss, jag frågade om dom pratat om det men det hade dom indirekt gjort, han tycker uppenbarligen att hon borde fatta det genom att jag ibland lägger upp bilder på honom när vi gör olika saker och har taggat honom på Facebook. Men vem säger att hon kollar vad han gör på Facebook? Det vet jag inte riktigt hur jag ska förhålla mig till, om han inte vill att hon ska veta eller vad det är... Vi står inte som i förhållande på Facebook, och det har aldrig stört mig förut för jag är ändå inte så aktiv på Facebook och tänker inte på relationsstatusar som prio ett när jag sitter på Facebook. Med det här fick mig att tänka om, kan det var "värt" att ta upp den diskussionen med honom, om vi ska ändra det så folk faktiskt ser. (Har ibland gamla "ragg" som kontaktar mig men då förklarar jag att jag är upptagen)

Vet ärligt talat inte hur jag ska hantera den här situationen alls, om jag ska prata med honom, och vad jag isåfall ska säga.... Eller om jag bara ska ge upp, inse att han inte kan släppa taget och släppa honom innan vi går för djupt in i varandra så mina känslor för honom blir "för" starka...??

Ursäkta för lång tråd...
 
Sv: Vad ska jag göra...?

Även, det första han gör när han kommer hem från jobb är att smsa henne... Såg det i o m att jag gick upp bakom honom och kramade honom, när jag lutade mig över hans axel för att pussa han så ser jag hennes namn på skärmen... Inte ens 12 timmar har hunnit gått sen vi pratade om det, ont i hjärtat är vad det gör. Och ont i magen får jag. Inte kunnat äta på hela dagen och känner mig gråtfärdig. När jag är i det här stadiet vill jag bara packa ihop mina saker och flytta... Andra stunder tänker jag inte alls på det där och då är allt helt underbart.
 
Sv: Vad ska jag göra...?

På din text så tycker jag det låter som att du inte riktigt är nummer ett. Det låter som att han gillar dig men om tjejen vill ha honom tillbaka så kommer han också gå tillbaka till henne.

Har du träffat tjejen? (har inte läst din andra tråd så bygger mitt svar på denna tråden). Fråga om ni kan umgås alla tre, vill han inte kan du ju fråga varför? Om du "får" kanske det är lättare att känna av stämningen?
 
Sv: Vad ska jag göra...?

Har inte träffat henne. Hon bor 70mil bort så är ju här väldigt sällan
 
Sv: Vad ska jag göra...?

Jag hade nog krävt att han får välja att fortsätta ha kontakt med henne eller vara med dej. Tycker inte man ska behöva acceptera att han gör så och sen va det ju helt onödigt att han berättade att han blev "helt skakis" osv av att träffa henne. Personligen hade jag blivit skogstokig! men jag är ju lite svartsjuk av mej med. :p
 
Sv: Vad ska jag göra...?

Jag skulle ha flyttat, detta visar ju klart att han är intresserad av henne och inte riktigt ser dig i allt detta när du frågar honom. han är säkert osäker men det går ju bara ut över dig. så mitt råd är att flytta ifrån honom och låt han höra av sig, då kanske han ser att det faktiskt är dig han vill ha, och då kämpar för dig istället och släpper exet som han definitivt inte gjort.

eller så ber du honom att sluta sms henne och se vad han säger, säger han att han inte tänker göra det då vet du ju säkert att det finns nått i han som dras till henne.

hoppas det löser sig!
 
Sv: Vad ska jag göra...?

+ 1.
Hade aldrig accepterat att vara nummer två. I ett förhållande ska man vara ettan.

"Han sa fatt han tycker om mig jättemycket och att jag kom och "ljusare upp hans värld" för jag kom in i hans liv när det var som sämst och jag hade tydligen lyft upp hela hans liv och vardag och det känns ju jättebra att han tycker att jag betyder så pass mycket för han, det känns verkligen otroligt jättebra."

Jag vet inte, men jag får lite "reboundkänsla" här. Om det nu inte var andra grejer än exet som gjorde att han mådde dåligt.
 
Sv: Vad ska jag göra...?

Som du skriver i din förra tråd hade jag aldrig litat på denna kille 100 % och tyvärr verkar det som att han skulle lämna dig om den andra tjejen ville ha honom igen. Jag ser det som obehagligt att hon skriver puss i sina sms och att han skriver till henne fast ni pratade om att han inte skulle göra det kvällen innan. Även att han skriver att han inte vet vilka känslor han har för henne finner jag oroväckande och att de pratar så mycket och ofta.

Träffade han henne när hon var till er stan (i din senaste tråd)?
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Jag har på senare år reflekterat över att det fanns en tjej jag inte var så snäll mot i grundskolan. Jag kommer inte ihåg så mycket...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
13 870
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 009
Senast: LiviaFilippa
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 994
Senast: Sasse
·
Relationer Jag har en syster som för ett år sedan helt plötsligt sa upp kontakten med vår mamma och började hänga ut henne som narcissist mm på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 356
Senast: kubikmeter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp