Inneboende i sambons lägenhet

Oj vad mycket svar!
Inneboende kanske var fel skrivet av mig, är är väl sambo egentligen :)

Verkar vara väldigt olika vad folk tycker! För mig känns det okej av betala halva räntan, visst jag får inte igen dessa pengar sen. Men jag bor fortfarande sjukt billigt, alternativet hade varit särbo, där jag stått med en lägenhet som kostade mig 6000 kr/månad.

Sambon är student och jag har fast heltidstjänst och tjänar mer än dubbelt så mycket som honom..
Planen för framtiden är att sälja denna och köpa oss en gemensam lite större lägenhet, men det ligger nåt år fram i tiden..
 
Jag äger min bostadsrätt i Stockholms innerstad, med en låg avgift och relativt låga räntekostnader. Sambon betalar hälften av avgiften + hälften av räntekostnaden och har då en boendekostnad på 2500kr, hade han hyrt en liknande lägenhet i samma område hade han haft en boendekostnad på 7000-10000kr. Vi delar på alla löpande utgifter som gas, el, tv osv, men jag amorterar.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag satt häromdagen och förundrades över hur våra föräldrar kunde köpa sprillans nya bilar med sina första löner. Jag beslöt mig för att...
24 25 26
Svar
508
· Visningar
27 898
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 207
Senast: Cattis_E
·
Hundhälsa Var lite aktiv här för några år sedan, men sedan har jag bara kikat in då och då. Nu har jag dock bryderier som jag hoppas få tankar...
2
Svar
30
· Visningar
5 305
Senast: Sel
·
Ekonomi & Juridik Jag flyttade min häst för 2,5 år sedan till ett nytt stall. Stallägaren mailade över ett uppstallningsavtal till mig som han bad mig...
2
Svar
21
· Visningar
3 845
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp