Inte bara nätdejting del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har nyss separerats, och maken vill inte att vi berättar för vänner och familj än. Vi bor fortfarande tillsammans av praktiska skäl, vilket gör det extremt svårt för mig att börja dejta, eller ens nätdejta. (Jag har nog kommit mycket längre i processen mentalt än honom, har i princip gått och förberedd mig i ett år på att göra slut.)

Men tänker åtminstonde skaffa Tinder tills jag åker på semester, förhoppningsvis åker även han iväg ett tag sedan så jag får vara själv hemma. :)
Är det brukligt att skriva någon text om att man främst söker "flyktiga relationer" i sin profil? Jag vet inte ens om jag vill ligga, men bara träffa killar som jag kan ha kul med, flörta, kanske hångla, gå ut på krogen och dansa med.... Jag vill dock inte riskera att de tror vi ska gifta oss, typ. :p Eller att de förväntar sig att vi ska ligga oavsett (kanske känns mer sannolikt).

Jag har verkligen noll koll på det här med dejting, är snart 37 år och har varit ihop med maken mer eller mindre sedan jag var 19. :o Men känns ändå som att jag kommer hantera det bättre nu än i min ungdom, då skrämde jag bara iväg alla de jag såg som interessanta... :angel:
Det skulle jag med vilja ha ibland. Flört och hångel men inte mer.
Jag är för övrigt lite i samma sits fast du kan byta ut siffrorna mot 38 och 16.
Sjukt oerfaren när det gäller dejting mao.
 
Är det brukligt att skriva någon text om att man främst söker "flyktiga relationer" i sin profil? Jag vet inte ens om jag vill ligga, men bara träffa killar som jag kan ha kul med, flörta, kanske hångla, gå ut på krogen och dansa med.... Jag vill dock inte riskera att de tror vi ska gifta oss, typ. :p Eller att de förväntar sig att vi ska ligga oavsett (kanske känns mer sannolikt)

Tycker det är rätt vanligt att man är öppen med vad man söker, oavsett om det är något seriöst eller mindre seriöst som söks :)
 
Började snacka med en 16/17 årig kille (00a) från min ort, fråga inte varför.
Så säger han plötsligt, med hjälp av något citat från en låttext, typ "vi har mötts ute i natten" eller något sånt.
Funderade på vad tusan han menade, tills jag insåg att jag sett honom ute när jag nattvandrat. :grin:
Känns dock extremt opassande att skriva med honom, särskilt med tanke på ovanstående, så kommer troligtvis inte göra det mer....

:D :laugh: :love:
 
Får se hur det blir med dejten imorgon... sitter med njurbäckeninflammation, hade en sänka på 218 och fått antibiotika...

Hoppas han orkar vänta :grin:
 
Sa till sötisen att det är synd att han inte bor närmre, för då hade kunnat träffas mer än en gång på den här tiden och han blev nästan förskräckt, för han tolkade det som att jag inte ville ses mer :D

Så jag fick förklara att jag träffas gärna fler gånger, jag menade bara att om vi hade bott närmare varandra så hade vi nog träffats flera gånger till redan :cool:
 
För övrigt så tror jag inte "brudens släkting" var intresserad. Han godkände min vänförfrågan på Fb, men inte meddelandeförfrågan. Tar det som en diss ;) (och går vidare :) )
 
För övrigt så tror jag inte "brudens släkting" var intresserad. Han godkände min vänförfrågan på Fb, men inte meddelandeförfrågan. Tar det som en diss ;) (och går vidare :) )
Jag hade nog snarare tagit tvärtom som en diss? Alltså om han godkänt meddelandet men inte vänförfrågan.

Jag läste och svarade på ett meddelande igår, men godkände inte vänförfrågan för jag vill inte vara vän med personen. Hade dock inget emot att han ville ställa en fråga på messenger.
 
Jag hade nog snarare tagit tvärtom som en diss? Alltså om han godkänt meddelandet men inte vänförfrågan.

Jag läste och svarade på ett meddelande igår, men godkände inte vänförfrågan för jag vill inte vara vän med personen. Hade dock inget emot att han ville ställa en fråga på messenger.
Fast vill han inte läsa meddelandet ens måste det väl vara en diss? Eller tänker jag snett nu :confused:
 
Jag sitter också här och tvivlar med dålig magkänsla. Vet inte riktigt varför. Nog för att jag frågat om ses, bara typ fika, men han hade andra planer då jag föreslog och har sen själv inte föreslagit något annat.

Vi har ju dock messat i princip varje dag. Ibland bara några få mess fram och tillbaka men också någon timme över lunchen eller tre timmar en kväll förra veckan. Och jag får alltid svar mer eller mindre direkt om jag börjar. (Apropå diskussion i tidigare tråd ;) )

Känns som det är lite kortare det senaste och typ "ha det kul" eller andra "avslutande" meningar.

Kruxet är att när jag börjat tveka så backar jag, går in i mig själv, bjuder inte på mig själv och då sänder ju jag själv ut konstiga signaler. Vi ses ju emellanåt i andra sammanhang och ffa där känner jag ju att jag stänger av. För att skydda mig själv. :(

Jag är inte gjord för sånt här. :arghh:
 
Kollade snabbt appen när han accepterat mig, och då stod han som online. Visst att saker kan krångla och så, och jag blir gärna överbevisad här ;) men känns ändå som jag kan sluta "hoppas" på honom..

Ska träffa @Killaloe till helgen, hon brukar uppskatta att tindra åt mig :angel:
Kan du inte bara skicka ett meddelande nu då så du får helt bekräftat att han sett det istället för att hålla på och gissa?
 
Tinder-chattade lite med En kille i kväll som var så jäkla självgod. Han tyckte han var helt fantastisk som var manegement consult, och tog illa upp när jag frågade om de pratade mkt engelska på jobbet. Hans meningsuppbyggnader var svengelska och hälften av orden var på engelska, vad ska jag tro då?

Sen skrev han: tror du kommer bli mycket besviken om vi inte ses, efter att ha försökt tjata sig till en date fast jag skrev att jag var fullbokad till mitten av nästa vecka. Nä tack och hej, avmatchade. Tröttsam kille.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
944
Senast: skiesabove
·
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
11
· Visningar
420
Senast: escodobe
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
24 25 26
Svar
501
· Visningar
12 910
IT & mobiler Ja, som rubriken. Google är inte min vän. Var kan jag hitta hörlurar med sladd och heöst någon form av brusreducering Sist jag flög...
2
Svar
30
· Visningar
1 185
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp