Bukefalos 28 år!

Inte bara nätdejting del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Misstänker att det kan va så :cool: Han kommer nog inte fatta varför jag fortfarande vill reda ut det här nästa vecka. Det var ju ett så litet bråk, och det stämmer. Bråket i sig var litet i början och jag skulle bli fullkomligt tokig om jag dejtade någon som vägrade släppa småsaker. Det är väl ungefär där han står just nu, skulle jag gissa. Men att han i två dygn i rad har kört över och förminskat mig är betydligt allvarligare, men det är som att han har en död vinkel där på nåt märkligt sätt.

Fast, igen. Precis som du själv har skrivit så är han säkert inte en dålig människa, även om han verkar suga på att kommunicera. Men jag hade själv kunnat gå bananas över att det blev en så stor grej, just för att det blev en så stor grej och för att jag(han?) inte har verktyg att hantera det efter 1 månads dating. Har du sagt till honom att det här handlar om att han förminskar dig, eller tror han fortfarande det handlar om ursprungskonflikten?
Jag kan bara tala för mig själv, och jag hade blivit rädd,ledsen,arg och irriterad om någon hade skrivit "du behöver inte höra av dig mer" till mig så snart in i en relation för att jag har mkt annat i huvudet/att göra.

Sen kanske det helt enkelt är så att ni har olika anknytningsmönster som båda är destruktiva och inte passar ihop (det har jag varit med om, jag är nog mkt som du men oxå mkt som M) men det här skriker bara kommunicera för mig. Om du vill vara med honom dvs. Berätta varför om du kan, jag gjorde det tidigt i nuvarande relation. Utan det tror jag vi hade slutat träffas efter 2 dater och en utlandsresa ;)
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Fick just reklam från match i mitt fb flöde :eek:. Jag är diskriminerad !!!!
Får nog anmäla.
20-29
30-39
40-49
50-59
Men inga 60-69 :eek::eek:, det tycker jag är taskigt :laugh:.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Har du sagt till honom att det här handlar om att han förminskar dig, eller tror han fortfarande det handlar om ursprungskonflikten?

Många gånger, men det verkar som sagt vara en död vinkel på något vis för honom i den här konflikten. Han lyssnar, men förstår inte, och kontrar med ytterligare något förminskande typ som att "Ja, men det är ju ingen stor sak att bla bla.." och tar upp ursprungskonflikten igen.

Jag har bett om ursäkt för att jag skrev till honom att han inte behövde höra av sig igen. Det var dumt och onödigt av mig och ja.. faktiskt en överreaktion i den situationen.

Jag tror att 60% av det här är kommunikationsmissar, men 40% känns tyvärr som något annat som brister.
 
Många gånger, men det verkar som sagt vara en död vinkel på något vis för honom i den här konflikten. Han lyssnar, men förstår inte, och kontrar med ytterligare något förminskande typ som att "Ja, men det är ju ingen stor sak att bla bla.." och tar upp ursprungskonflikten igen.

Jag har bett om ursäkt för att jag skrev till honom att han inte behövde höra av sig igen. Det var dumt och onödigt av mig och ja.. faktiskt en överreaktion i den situationen.

Jag tror att 60% av det här är kommunikationsmissar, men 40% känns tyvärr som något annat som brister.
Herregud vad jag inte hade orkat med att träffa en sådan människa (om hen inte plötsligt insett sina egna fel och skärpt till sig rejält..).
 
Har skrivit till snyggingen ändå och frågat hur är läget. Han har läst men verkar inte vilja svara.

Vi har ändå setts 6ggr sedan maj/juni (har gått tid mellan gångerna då jag varit mycket bortrest) och det har oftast varit hel/halvdagar vi umgåtts. Vi har åkt på roadtrip, ätit hemma/ute, kollat film, snackat mycket, han har varit sällskap när jag tvättat, haft sex osv.

Sist vi sågs innan jag åkte på senaste resan sa han precis som tidigare gånger jag varit borta att han ville höras på telefon under resan och ses när jag kommer hem. Han har också sagt att han tyckt det varit trist att inte kunna ses oftare.

Så jag fattar nada! Ska han ignorera mig nu? Känns ju väldigt känslokallt och omoget. Jag fattar inte vad som har hänt. Han kanske blivit tillsammans med sitt ex eller whatever, men han kan ju iallafall svara och skriva att han inte vill ses mer eller något.

Tyvärr har jag sovit dåligt pga detta. Fyfan jävla prick!

Har någon annan varit med om att bli ghostad såhär?
 
Har skrivit till snyggingen ändå och frågat hur är läget. Han har läst men verkar inte vilja svara.

Tyvärr har jag sovit dåligt pga detta. Fyfan jävla prick!

Kan ju vara så att han inte hade möjlighet att svara just då/att han behöver fundera lite på vad han vill innan han svarar etc etc så chilla lite..

Att få störd nattsömn för att nån man träffat bara en handfull gånger inte svarar på studs känns lite overkill ;)
 
Kan ju vara så att han inte hade möjlighet att svara just då/att han behöver fundera lite på vad han vill innan han svarar etc etc så chilla lite..

Att få störd nattsömn för att nån man träffat bara en handfull gånger inte svarar på studs känns lite overkill ;)

Han har inte hört av sig på 1,5v totalt. Meddelandet skickade jag för någon dag sedan. Visst brukar han vara seg, men inte såhär.
 
Sådär kan en av "mina" intressanta vara också, men där kan det gå veckor mellan svaren och det är inget jag nojar över. Han svarar när han kan, vill och har lust.

Jag förstår, men med den här killen hade vi sagt att vi skulle försöka ses när jag kom hem och innan jag åker bort igen imorgon. Så om han tar lång tid på sig att svara missar vi ju den chansen.

De andra gångerna har vi hörts lite innan så att vi kunnat planera in att ses mellan resorna. Så han agerar definitivt annorlunda än tidigare.

Det är såklart inte hela världen om han dissar mig, men hoppas iallafall att han hör av sig någongång så jag vet.
 
Han har inte hört av sig på 1,5v totalt. Meddelandet skickade jag för någon dag sedan. Visst brukar han vara seg, men inte såhär.

Sådär kan en av "mina" intressanta vara också, men där kan det gå veckor mellan svaren och det är inget jag nojar över. Han svarar när han kan, vill och har lust.

Min erfarenhet är tyvärr att svarar han inte på länge så är han inte intresserad. Ja, beroende på vilken relation man har såklart. Har en KK/casual häng där vi hörts nån gång i månaden/varannan vecka. Men dejtar man och har en mer seriös agenda så ser jag inte varför man inte svarar. Visst att man jobbar eller är iväg på middagar osv. och inte svarar på några timmar eller ett dygn. Men 1,5 vecka luktar illa.

Jag har blivit ghostad :p En kille som jag var på typ 4-5 dejter med. Han verkade superintresserad och seriös, sen gick han bara upp i rök. När jag messade och sa att vi inte setts på länge nu så svarade han inte. När jag grattade honom på födelsedagen en månad senare så såg jag att han var på väg att svara. Dom där små prickarna hoppade :D Men sen kom inget svar. Nu har jag sett på Insta att han har flickvän.
 
Min erfarenhet är tyvärr att svarar han inte på länge så är han inte intresserad.

dejtar man och har en mer seriös agenda så ser jag inte varför man inte svarar.

Den dejtar jag ju inte, vi är bara intresserade av varandra så jag tar det för vad det är ;) och han brukar helt oombedd tala om varför han varit frånvarande en tid, när sånt händer.

Den andre däremot är nog väldigt seriöst intresserad. Sådär på riktigt alltså och om allt går enligt plan så har jag en dejt om drygt en vecka :nailbiting: :eek: O_o
 
Jag fixar inte denna bergochdalbana och måste börja backa. Vi kommer att springa på varandra titt som tätt och då måste jag kunna fokusera. Detta ledde till att jag för ett tag sen fräste till och fällde en kommentar han hakade upp sig på, inget gällande vår "relation" dock. Då han ville ha en förklaring och jag sa att jag behöver fundera på det så det blir rätt blev han väldigt frustrerad.
Rätt sent på kvällen hörde han sen av sig igen. Jag tänkte det tidigare på kvällen att få se om han hör av sig nu, han startar ju sällan konversationen utan en uppenbar anledning och jodå... :D Han lät meddela att han inte skulle kunna sova om jag inte lovade att iaf prata om det dagen efter.

Känns lite sorgligt men jag kan inte om han inte ger mer bekräftelse än vad han gör nu. Tänkte dock, om jag lyckas, försöka få fram detta så han får en chans iaf. Vill dock göra det öga mot öga och att få till att ses behövs det typ en ansökan inlämnad tre mån i förväg. (Ytterligare en anledning till att dra sig ur :meh: )
 
Fast jag hade i det läget skickat ett till meddelande och rakt på sak frågat om vi ska ses som vi planerade, eller inte.

Jag är rätt säker på att han inte kommer svara mig öht så vill inte skicka ett sånt mess. Han vet att jag är hemma nu och det kommer kännas värre om jag skickar det meddelandet också utan att få svar.
 
Min erfarenhet är tyvärr att svarar han inte på länge så är han inte intresserad. Ja, beroende på vilken relation man har såklart. Har en KK/casual häng där vi hörts nån gång i månaden/varannan vecka. Men dejtar man och har en mer seriös agenda så ser jag inte varför man inte svarar. Visst att man jobbar eller är iväg på middagar osv. och inte svarar på några timmar eller ett dygn. Men 1,5 vecka luktar illa.

Jag har blivit ghostad :p En kille som jag var på typ 4-5 dejter med. Han verkade superintresserad och seriös, sen gick han bara upp i rök. När jag messade och sa att vi inte setts på länge nu så svarade han inte. När jag grattade honom på födelsedagen en månad senare så såg jag att han var på väg att svara. Dom där små prickarna hoppade :D Men sen kom inget svar. Nu har jag sett på Insta att han har flickvän.

Jag misstänker faktiskt att nåt liknande hänt denna kille, att han gått tillbaka till sitt ex/träffar någon annan. Inte för att jag egentligen bryr mig om varför han inte vill ses. Det som stör mig är konflikträdda människor som inte vågar vara raka, särskilt inte efter man dejtat några gånger.

Men men det här verkar ju vara något de flesta är med om någon/några ggr så det är väl bara att jag vänjer mig :cautious:.
 
Jag misstänker faktiskt att nåt liknande hänt denna kille, att han gått tillbaka till sitt ex/träffar någon annan. Inte för att jag egentligen bryr mig om varför han inte vill ses. Det som stör mig är konflikträdda människor som inte vågar vara raka, särskilt inte efter man dejtat några gånger.

Men men det här verkar ju vara något de flesta är med om någon/några ggr så det är väl bara att jag vänjer mig :cautious:.

Jag tycker också att det är både fegt och egoistiskt. "Det här känns inte rätt för mig, jag vill inte ses mer" eller "Jag träffar någon annan". Tar 3 min att dra iväg ett mess.
 
Jag tycker också att det är både fegt och egoistiskt. "Det här känns inte rätt för mig, jag vill inte ses mer" eller "Jag träffar någon annan". Tar 3 min att dra iväg ett mess.

Jag tycker faktiskt att det är jobbigare att bli ignorerad än att bli avvisad. Vet inte exakt varför. Kanske känslan av att man inte existerar. Känns iskallt och gör mig förvirrad.

Till skillnad från när man dissar någon. Då gör man det inte för att vara elak utan för att det inte klaffar av någon anledning.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
1 028
Senast: skiesabove
·
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
12
· Visningar
506
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
25 26 27
Svar
522
· Visningar
13 899
IT & mobiler Ja, som rubriken. Google är inte min vän. Var kan jag hitta hörlurar med sladd och heöst någon form av brusreducering Sist jag flög...
2
Svar
30
· Visningar
1 254
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp