Inte bara nätdejting del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Givetvis har vi alla olika erfarenheter. Det är fullständigt självklart. Men varför går det inte att ta del av andras erfarenheter? Jag har varit "obotligt" sjuk men har ändå tillfrisknat mot alla odds och vägen dit var minst sagt jävligt krokig och besvärlig som tvingat fram förändring hos mig på flera olika plan. Tror du inte att det har gett erfarenheter och perspektiv som andra kan ha nytta av? Ingen behöver så klart svälja allt jag säger med hull och hår men det går väl att fundera på saken i alla fall?

Fundera på vad ? Hur ditt liv varit ? Men du är ju en egen person. Varför skulle jag ha nytta av att du varit obotligt sjuk men ändå överlevt ? Det var ju ditt liv... DIN erfarenhet. Du får ursäkta men den hjälper inte mej ett dugg... Är det starkt att du tog dej igenom det - absolut. Men det är återigen nåt som är din resa. Dina närmsta har inte ens upplevt resan på samma sätt som du, de va med, de blev säkert styrkta de med. Men de upplevde din kamp ur sitt synsätt... Så inte ens de har exakt samma erfarenhet som du från samma upplevelse. Så bara för att du överlevde så kan du nu tillskriva alla andra hur de ska känna ?
För du har ju erfarenhet ? Sorry men du är inte så erfaren som du tror. Alla tänker inte likadant, inte ens de som upplevt samma saker... Så jag tycker nog du ska va mer öppen för att alla är olika...
 
Fundera på vad ? Hur ditt liv varit ? Men du är ju en egen person. Varför skulle jag ha nytta av att du varit obotligt sjuk men ändå överlevt ? Det var ju ditt liv... DIN erfarenhet. Du får ursäkta men den hjälper inte mej ett dugg... Är det starkt att du tog dej igenom det - absolut. Men det är återigen nåt som är din resa. Dina närmsta har inte ens upplevt resan på samma sätt som du, de va med, de blev säkert styrkta de med. Men de upplevde din kamp ur sitt synsätt... Så inte ens de har exakt samma erfarenhet som du från samma upplevelse. Så bara för att du överlevde så kan du nu tillskriva alla andra hur de ska känna ?
För du har ju erfarenhet ? Sorry men du är inte så erfaren som du tror. Alla tänker inte likadant, inte ens de som upplevt samma saker... Så jag tycker nog du ska va mer öppen för att alla är olika...
Visst är alla olika men grundläggande mänskliga funktioner och psykiska utvecklingsstadier är gemensamma. Och det är dessa jag tar fasta på.

Sen var jag inte dödligt sjuk. Men jag ansågs orehabiliteringsbar.

Och du är väldigt mycket ute på hal is då du uttalar dig om min erfarenhet. Du har ingen aning om någonting.
 
Och du är väldigt mycket ute på hal is då du uttalar dig om min erfarenhet. Du har ingen aning om någonting.

Och du har ju inte heller någon aning om någonting för någon annan. ALLA är ute på hal is om vi ska börja uttala oss om varandras livserfarenheter och huruvida någons är mer värd än någon annans.
---

Det känns som att det blev väldigt hätskt här nu, vad hände med ödmjukhet inför sig själv och andra och en acceptans till att vi är just olika?
Alla här inne har olika erfarenheter, olika sätt att uttrycka sig, olika sätt att känna - inget av detta är fel, bara just olika.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 940
Senast: Marita73
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
61 62 63
Svar
1 259
· Visningar
47 802
Skola & Jobb Jag har lite lösa funderingar kring sjukperiod och krav på sjukintyg (från dag 8). Vilka frånvarodagar räknas? Vad jag förstår räknas...
Svar
4
· Visningar
654
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
652
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Vad gör vi? del 3 - Kids Edition

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp