Inte bara nätdejting del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag svarar flera på en gång: nej, min hund var som vanligt när jag kom ut, varken arg eller rädd och visst skulle han kunnat huggit men det känns så konstigt att han skulle gjort det helt oprovocerat och att han sen skulle låtsat som det regnade. Oscar för bästa manliga skådespelare 2017? Nu går matte in så jag passar på att snabbt hugga killen två gånger i armen och sen låtsas som ingenting.:cautious:

Visst kan det som @Monstermom säger bli sår även om tyget är helt och självklart kan min hund ha bitit om han blev arg eller rädd av någon anledning. Jag vet även att polisen inte skulle kliva in här och skjuta honom (hunden :D) utan det skulle blivit en utvärdering i första hand och även då tror jag inte att någon skulle bedöma honom som farlig, men det tar ju mer om en stor hund av schäfertyp biter än en chihuahua.

Jag såg ju ingenting av vad som hände, varken om eller varför hunden skulle bitit. Han som kom hit hade enligt uppgift vuxit upp med boxer, hans farföräldrar hade haft en boxer men han hade aldrig haft en egen hund. Jag skulle själv aldrig börja kommentera någons djur eller barn första gången jag träffar dem och ge dem ADHD-diagnoser för att de är glada och uppspelta, men oavsett vad som hänt så hoppas jag slippa ha någon mer kontakt. Jag kan inte göra mer än be om ursäkt flera gånger, erbjuda mig att betala för ev skador och jag har sagt att han får anmäla mig om han vill, men att jag skulle bjuda hem någon med baktanken att min hund skulle få tugga lite på mina gäster känns väldigt långsökt. :crazy:
Jag lutar lite åt slutsatsen att snubben tydligen är ordentligt störd och inte har alla hästar hemma, och verkar mer som han har diktat upp allt ihop. Väldigt konstigt du inte fick se jackan OCH suspekt. Nej, jag hade inte trott ett dugg på honom, och tycker du har varit snäll som erbjudit täcka eventuella kostnader.
 
Jag kommer aldrig begripa mig på det här. Jag har hört det sägas om och om och om igen år ut och år in men det har aldrig gått ihop. Varför? För att jag så ofta sett folk som hatar sig själva bli älskade. Folk som är deprimerade, som sitter och skadar sig själva, som svälter sig själva, gud vet allt som ändå dels älskas av omgivningen och dels hittar partner, flyttar ihop, gifter sig, skaffar familj och villa, volvo, vovve.

Därtill måste jag få konstatera att uttalandet är rent vidrigt. Att säga till någon som mår piss att man inte kan bli älskad sålänge man inte älskar sig själv får en liksom inte att älska sig själv, det får en bara att hata mer och må sämre.
:bow::bow::bow:

Jag hade en kille i 6 år, vart jag definitivt inte älskade mig själv. Nu 8 år senare, är jag (själv-vald) singel, och tycker mer om mig själv än jag gjorda innan och har fortfarande en lång väg att gå till "att älska mig själv", men jag är på väg. :up: Så jag tror inte ett dugg på det heller. Folk kan visst älska trasiga människor. Det är inget hinder för kärleken.
 
varför envisas så många killar med att skriva "fröken" till en..... FY FAN.:wtf:

Jag står totalt av på det nu. Alla dessa meddelande med "Vad gör fröken" "fina" "du är så snygg" etc. :wtf::banghead: Kan jo inte funka för dessa snubbar, Så hur fan tänker dom.....
 
Ingen. Men varför ska man dra på sig offerkoftan?
Offerkofta ? Du skojjar va ? Tror du jag har en offerkofta på mej ?
Ånej... Min syrra är alltid lika förvånad över min självkänsla, självförtroende och självinsikt som är BRA..
Så nej jag har inga problem med att älska mej själv... Och det är ju därför jag ÄR singel... Jag tar inte "vem som helst" jag ÄR kräsen... Tänker inte ta någon "bara för att", jag må va "förstörd" av alla romantiska serier och böcker... Men är det fel att vilja ha en som älskar en för den man är... Med fel och brister ? För jodå jag vet att jag har brister med... Men inget som är oöverstigligt och de bristerna är inga "stora brister" så det är inget jag "måste" fixa så nej... Men återigen jag gillar yngre.. Så mkt yngre som 18-30 åringar...
Och jag blir bara äldre... Äldre attraherar inte mej ... ALLS... Så det är liksom inte att jag inte älskar mej själv. Det är att jag vet att de yngre som gillar äldre är "få" (inte för sex de är hur många som helst) och det gör ju min "målgrupp" mindre... Och den kommer med min ålder bli ännu mindre... Om du menar att jag drar på mej offerkofta nu tycker jag du har fel... Jag är bara realist... Min "målgrupp" är inte helt accepterad heller i samhället.. Har ju flera ggr fått "skit" här för att jag har sex med 18åringar till exempel... Och ni är ju inte ensamma om att tycka så... Även om min familj och vänner skiter i det så är inte samhället så öppet direkt...
 
Jag lutar lite åt slutsatsen att snubben tydligen är ordentligt störd och inte har alla hästar hemma, och verkar mer som han har diktat upp allt ihop. Väldigt konstigt du inte fick se jackan OCH suspekt. Nej, jag hade inte trott ett dugg på honom, och tycker du har varit snäll som erbjudit täcka eventuella kostnader.
Som hundägare har jag strikt ansvar så det handlar inte om att vara snäll utan en skyldighet om min hund gör något, oavsett vad som hände. Däremot är han kanske inte intresserad att driva det längre om han inte varit till läkare, jackan inte är trasig och då jag har sagt att jag behöver alla uppgifter för försäkringens skull. Har han då inget att komma med så kommer han inte heller få någon ersättning av mig.

Hans version skiljer sig nog helt från min, så hans kompisar tycker nog att jag är heltokig med en galen hund som flög på honom när jag vände ryggen till efter att jag lurat hit honom. :nailbiting:
 
Som hundägare har jag strikt ansvar så det handlar inte om att vara snäll utan en skyldighet om min hund gör något, oavsett vad som hände. Däremot är han kanske inte intresserad att driva det längre om han inte varit till läkare, jackan inte är trasig och då jag har sagt att jag behöver alla uppgifter för försäkringens skull. Har han då inget att komma med så kommer han inte heller få någon ersättning av mig.

Hans version skiljer sig nog helt från min, så hans kompisar tycker nog att jag är heltokig med en galen hund som flög på honom när jag vände ryggen till efter att jag lurat hit honom. :nailbiting:

Knepig idé... Skulle jag släpa hem en karl bara för att bussa hunden på honom skulle jag åtminstone se till att jag var med när det hände - vad vore annars nöjet? :D
 
Offerkofta ? Du skojjar va ? Tror du jag har en offerkofta på mej ?
Ånej... Min syrra är alltid lika förvånad över min självkänsla, självförtroende och självinsikt som är BRA..
Så nej jag har inga problem med att älska mej själv... Och det är ju därför jag ÄR singel... Jag tar inte "vem som helst" jag ÄR kräsen... Tänker inte ta någon "bara för att", jag må va "förstörd" av alla romantiska serier och böcker... Men är det fel att vilja ha en som älskar en för den man är... Med fel och brister ? För jodå jag vet att jag har brister med... Men inget som är oöverstigligt och de bristerna är inga "stora brister" så det är inget jag "måste" fixa så nej... Men återigen jag gillar yngre.. Så mkt yngre som 18-30 åringar...
Och jag blir bara äldre... Äldre attraherar inte mej ... ALLS... Så det är liksom inte att jag inte älskar mej själv. Det är att jag vet att de yngre som gillar äldre är "få" (inte för sex de är hur många som helst) och det gör ju min "målgrupp" mindre... Och den kommer med min ålder bli ännu mindre... Om du menar att jag drar på mej offerkofta nu tycker jag du har fel... Jag är bara realist... Min "målgrupp" är inte helt accepterad heller i samhället.. Har ju flera ggr fått "skit" här för att jag har sex med 18åringar till exempel... Och ni är ju inte ensamma om att tycka så... Även om min familj och vänner skiter i det så är inte samhället så öppet direkt...
För din egen skull ( jag skiter i om du träffar 20-åringar) Varför har din smak för män inte följt med dig i din ålder, tror du?
Min smak för män förändrades allteftersom jag blev äldre.
Det måste vara komplicerat att tända på de "utanför"sin egen åldersgrupp. Mtp andra människors åsikter/fördomar.
 
Offerkofta ? Du skojjar va ? Tror du jag har en offerkofta på mej ?
Ånej... Min syrra är alltid lika förvånad över min självkänsla, självförtroende och självinsikt som är BRA..
Så nej jag har inga problem med att älska mej själv... Och det är ju därför jag ÄR singel... Jag tar inte "vem som helst" jag ÄR kräsen... Tänker inte ta någon "bara för att", jag må va "förstörd" av alla romantiska serier och böcker... Men är det fel att vilja ha en som älskar en för den man är... Med fel och brister ? För jodå jag vet att jag har brister med... Men inget som är oöverstigligt och de bristerna är inga "stora brister" så det är inget jag "måste" fixa så nej... Men återigen jag gillar yngre.. Så mkt yngre som 18-30 åringar...
Och jag blir bara äldre... Äldre attraherar inte mej ... ALLS... Så det är liksom inte att jag inte älskar mej själv. Det är att jag vet att de yngre som gillar äldre är "få" (inte för sex de är hur många som helst) och det gör ju min "målgrupp" mindre... Och den kommer med min ålder bli ännu mindre... Om du menar att jag drar på mej offerkofta nu tycker jag du har fel... Jag är bara realist... Min "målgrupp" är inte helt accepterad heller i samhället.. Har ju flera ggr fått "skit" här för att jag har sex med 18åringar till exempel... Och ni är ju inte ensamma om att tycka så... Även om min familj och vänner skiter i det så är inte samhället så öppet direkt...
Men alltså - menar du att "målgruppens" ålder inte stiger i samma takt som din egen? Alltså att när du blir ett år äldre så blir målgruppen inte det?
 
Det känns ju inte jättetoppen om du fortfarande som 55-åring bara tänder på 18-20-åringar?

Exakt ... så ser du nu problemen som finns med att jag blir äldre men inte de jag attraheras av ? (även om jag som sagt kan tycka killar upp till och runt 30 är "ok" men de är betydligt färre än de yngre... )
 
Exakt ... så ser du nu problemen som finns med att jag blir äldre men inte de jag attraheras av ? (även om jag som sagt kan tycka killar upp till och runt 30 är "ok" men de är betydligt färre än de yngre... )
Men om du skulle träffa en 25-åring, skulle du alltså avsluta relationen så fort han blir för "gammal" (dvs fem år senare)?
 
Exakt ... så ser du nu problemen som finns med att jag blir äldre men inte de jag attraheras av ? (även om jag som sagt kan tycka killar upp till och runt 30 är "ok" men de är betydligt färre än de yngre... )
Är det utseendet eller sättet eller något annat som attraherar dig hos unga?
 
Men om du skulle träffa en 25-åring, skulle du alltså avsluta relationen så fort han blir för "gammal" (dvs fem år senare)?

Ingen aning... Men mest troligt tror jag inte de... Man "växer ju ihop" (eller isär) .... Hur ska jag kunna veta det ? Tex jag gillar inte skalliga killar... Skulle jag göra slut om den jag älskar blir skallig ? Hur ska jag veta det ... Aldrig vart i den situationen...
 
Är det utseendet eller sättet eller något annat som attraherar dig hos unga?

Även om jag går på utseendet mest så är ju självklart personligheten VIKTIG... Och jodå de finns yngre med bra värderingar och personlighet, lika mkt som det finns nötter...
Men för mej är "åldern" inte ett problem utan det är ju just den "pojkiga" looken jag faller för... (det finns "pojkiga" 30åringar med de är VÄLDIGT få)... Sättet är ju inte en del i det... Jag har inga problem att umgås med alla åldrar... även om äldre är jättetrevliga och i "sak" är allt jag vill ha så när man kommer till "undrar hur han är i sängen" så blir de bara :yuck: Dvs det är nåt som ALDRIG skulle kunna hända...
 
Även om jag går på utseendet mest så är ju självklart personligheten VIKTIG... Och jodå de finns yngre med bra värderingar och personlighet, lika mkt som det finns nötter...
Men för mej är "åldern" inte ett problem utan det är ju just den "pojkiga" looken jag faller för... (det finns "pojkiga" 30åringar med de är VÄLDIGT få)... Sättet är ju inte en del i det... Jag har inga problem att umgås med alla åldrar... även om äldre är jättetrevliga och i "sak" är allt jag vill ha så när man kommer till "undrar hur han är i sängen" så blir de bara :yuck: Dvs det är nåt som ALDRIG skulle kunna hända...

Jag tror jag förstår hur du menar. Även om jag bara är 26 så faller jag för James Dean-typen av killar, medan många andra i min ålder gillar en mer ultramaskulin look. Ens preferenser är ju nästan omöjliga att göra något åt, men det finns någon därute för dig också. Det svåra är att hitta dem :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 152
· Visningar
62 672
Senast: sthu
·
Fordon Funderar att ev byta bil till hösten. Har idag en Kia Rio 2016 och det är i den storleken jag tänker mig. Gärna SUV- aktig, men inget...
Svar
19
· Visningar
652
Svar
174
· Visningar
12 982
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 973
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp