Inte bara nätdejting del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag svarar flera på en gång: nej, min hund var som vanligt när jag kom ut, varken arg eller rädd och visst skulle han kunnat huggit men det känns så konstigt att han skulle gjort det helt oprovocerat och att han sen skulle låtsat som det regnade. Oscar för bästa manliga skådespelare 2017? Nu går matte in så jag passar på att snabbt hugga killen två gånger i armen och sen låtsas som ingenting.:cautious:

Visst kan det som @Monstermom säger bli sår även om tyget är helt och självklart kan min hund ha bitit om han blev arg eller rädd av någon anledning. Jag vet även att polisen inte skulle kliva in här och skjuta honom (hunden :D) utan det skulle blivit en utvärdering i första hand och även då tror jag inte att någon skulle bedöma honom som farlig, men det tar ju mer om en stor hund av schäfertyp biter än en chihuahua.

Jag såg ju ingenting av vad som hände, varken om eller varför hunden skulle bitit. Han som kom hit hade enligt uppgift vuxit upp med boxer, hans farföräldrar hade haft en boxer men han hade aldrig haft en egen hund. Jag skulle själv aldrig börja kommentera någons djur eller barn första gången jag träffar dem och ge dem ADHD-diagnoser för att de är glada och uppspelta, men oavsett vad som hänt så hoppas jag slippa ha någon mer kontakt. Jag kan inte göra mer än be om ursäkt flera gånger, erbjuda mig att betala för ev skador och jag har sagt att han får anmäla mig om han vill, men att jag skulle bjuda hem någon med baktanken att min hund skulle få tugga lite på mina gäster känns väldigt långsökt. :crazy:
Du har inte en hund som gärna hälsar med en strumpa, sko eller leksak i käften? I brist på föremål kan min hund ta gästens hand eller arm i munnen. Det är ingen spaniel eller retriever så greppet är mer "fast" än hos en sådan. Har haft en gäst som bestämt hävdade att min hund hade bitit denne i handen medan jag var ute i köket. Det syntes inga som helst skador eller blåmärken på handen, och jag tror att gästen så småningom blev övertygad om att hunden bara hade hälsat på sitt sätt, när jag förklarade att handen skulle ha sett ut som blodig köttfärs OM min stora kraftfulla hund verkligen hade avsett att bita, och att vissa hundar faktiskt hälsar på det sättet.

Hade din gäst varit en bra kille som de facto hade blivit biten två gånger av hunden, hade han betett sig helt annorlunda. Good riddance säger jag som inte tror att varken han eller polisen kommer att höra av sig i framtiden.
 
Jag tycker det där är en väldigt osympatisk grej att skriva. Det måste ju vara okej att i en singeltråd nämna att man känner sig ensam och saknar en partner.

Kan du inte svara trevligt på det så är det väl bara att låta bli.
Nu har jag ju faktiskt inte sagt att det inte är okej att sakna att ha någon i sitt liv. Självklart kan man göra det. Men som så ofta förr går min poäng spårlöst förbi de flesta här.
 
Även om jag går på utseendet mest så är ju självklart personligheten VIKTIG... Och jodå de finns yngre med bra värderingar och personlighet, lika mkt som det finns nötter...
Men för mej är "åldern" inte ett problem utan det är ju just den "pojkiga" looken jag faller för... (det finns "pojkiga" 30åringar med de är VÄLDIGT få)... Sättet är ju inte en del i det... Jag har inga problem att umgås med alla åldrar... även om äldre är jättetrevliga och i "sak" är allt jag vill ha så när man kommer till "undrar hur han är i sängen" så blir de bara :yuck: Dvs det är nåt som ALDRIG skulle kunna hända...
Aha ok... Jag är ju 40 och ser en hel del pojkiga män i samma ålder. Men vi kanske lägger olika saker i ordet pojkiga.
 
Du har inte en hund som gärna hälsar med en strumpa, sko eller leksak i käften? I brist på föremål kan min hund ta gästens hand eller arm i munnen. Det är ingen spaniel eller retriever så greppet är mer "fast" än hos en sådan. Har haft en gäst som bestämt hävdade att min hund hade bitit denne i handen medan jag var ute i köket. Det syntes inga som helst skador eller blåmärken på handen, och jag tror att gästen så småningom blev övertygad om att hunden bara hade hälsat på sitt sätt, när jag förklarade att handen skulle ha sett ut som blodig köttfärs OM min stora kraftfulla hund verkligen hade avsett att bita, och att vissa hundar faktiskt hälsar på det sättet.

Hade din gäst varit en bra kille som de facto hade blivit biten två gånger av hunden, hade han betett sig helt annorlunda. Good riddance säger jag som inte tror att varken han eller polisen kommer att höra av sig i framtiden.
Nej, han gör inte det och vi hade nog stått ute och pratat i ca 10 minuter så hunden hade hunnit både hälsa och var lugn när jag gick in för annars hade jag inte lämnat dem ensamma, att han skulle huggit så det blivit sår låter ju inte som någon "hälsning" men jag var ju inte där och såg så jag vet inte.
 
Nu har jag ju faktiskt inte sagt att det inte är okej att sakna att ha någon i sitt liv. Självklart kan man göra det. Men som så ofta förr går min poäng spårlöst förbi de flesta här.

Jag förstår även hur du menar, det här med att man inte skall hänga upp sitt liv och sin självkänsla på en partner. Men just när det kommer till denna typ av kommunikation kan det bli svårt att formulera det man vill utan att många missförstår. Du menar att man bör vara i ett bra mentalt tillstånd för att kunna göra det mesta av sina nya relationer, eller hur?
 
Jag är en sådan sucker :D Min professor har precis kommunicerat att han både tar sig tid på jobbet för att kommunicera, samt att vi har fler diskussioner sinsemellan än någon annan. Jag känner lite att snart bör eldmomentet komma då vi bör träffas... Men jag brukar ha rätt om männen jag träffar, då vi talar så pass mycket innan.
 
Känner mig som en amatör med nätdejtande. vilka sidor är bra. Är snart 50 och skulle gärna vilja lära känna nytt folk. Letar väl ingen partner utan börja som vänner och så får ,man se vart det leder. Är jag helt fel ute ?
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Jag förstår även hur du menar, det här med att man inte skall hänga upp sitt liv och sin självkänsla på en partner. Men just när det kommer till denna typ av kommunikation kan det bli svårt att formulera det man vill utan att många missförstår. Du menar att man bör vara i ett bra mentalt tillstånd för att kunna göra det mesta av sina nya relationer, eller hur?
Det är när man tror att man ska fixa ett dåligt mående genom att skaffa en relation som man är ute och cyklar. Att uttrycka att man vill dö för att man saknar en relation säger mig att det inte är avsaknaden av en relation som är problemet utan det dåliga måendet. Sånt är det ingen partner i världen som kommer att laga. Det dåliga måendet kommer bara hoppa fram i en annan form.
 
Jag är en sådan sucker :D Min professor har precis kommunicerat att han både tar sig tid på jobbet för att kommunicera, samt att vi har fler diskussioner sinsemellan än någon annan. Jag känner lite att snart bör eldmomentet komma då vi bör träffas... Men jag brukar ha rätt om männen jag träffar, då vi talar så pass mycket innan.
Spännande! :)
 
Det har inte med smarthet att göra. Snarare livserfarenhet och rejält vidgade perspektiv.

Så när man inte håller med dig i din åsikt, då blir man tillskriven snålt med livserfarenhet och trångt perspektiv alltså. Nice :up:

I beg to differ..

Att inte alla har samma livserfarenheter och därmed har helt olika upplevelser och åsikter i diskussioner ser jag personligen som en självklarhet.
 
Så när man inte håller med dig i din åsikt, då blir man tillskriven snålt med livserfarenhet och trångt perspektiv alltså. Nice :up:

I beg to differ..

Att inte alla har samma livserfarenheter och därmed har helt olika upplevelser och åsikter i diskussioner ser jag personligen som en självklarhet.
Givetvis har vi alla olika erfarenheter. Det är fullständigt självklart. Men varför går det inte att ta del av andras erfarenheter? Jag har varit "obotligt" sjuk men har ändå tillfrisknat mot alla odds och vägen dit var minst sagt jävligt krokig och besvärlig som tvingat fram förändring hos mig på flera olika plan. Tror du inte att det har gett erfarenheter och perspektiv som andra kan ha nytta av? Ingen behöver så klart svälja allt jag säger med hull och hår men det går väl att fundera på saken i alla fall?
 
Givetvis har vi alla olika erfarenheter. Det är fullständigt självklart. Men varför går det inte att ta del av andras erfarenheter? Jag har varit "obotligt" sjuk men har ändå tillfrisknat mot alla odds och vägen dit var minst sagt jävligt krokig och besvärlig som tvingat fram förändring hos mig på flera olika plan. Tror du inte att det har gett erfarenheter och perspektiv som andra kan ha nytta av? Ingen behöver så klart svälja allt jag säger med hull och hår men det går väl att fundera på saken i alla fall?
Jag tror att problemet är att du lägger fram det som att du vet mer än andra och försöker "uppfostra", samt att du utgår från att alla fungerar likadant. Vi förstår mycket väl vad du försöker säga, men du säger det klumpigt, "pekpinnigt" och onyanserat. Om du istället lagt fram dina egna erfarenheter om hur DU upplevt det, istället för att projicera dina upplevelser på ANDRA, så hade det nog mottagits bättre.
 
Det är när man tror att man ska fixa ett dåligt mående genom att skaffa en relation som man är ute och cyklar. Att uttrycka att man vill dö för att man saknar en relation säger mig att det inte är avsaknaden av en relation som är problemet utan det dåliga måendet. Sånt är det ingen partner i världen som kommer att laga. Det dåliga måendet kommer bara hoppa fram i en annan form.
Jag är inte alls så säker på att det stämmer.
Visst kan människor må dåligt av saknaden av en relation. Särskilt om saknaden har funnits i många år utan någon förändring i sikte.
Det blir inte lättare med åren att träffa en partner. Oftast blir man mer kräsen, lägger till med div "vanor" som gör det svårare att träffa någon.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 138
· Visningar
62 006
Fordon Funderar att ev byta bil till hösten. Har idag en Kia Rio 2016 och det är i den storleken jag tänker mig. Gärna SUV- aktig, men inget...
Svar
19
· Visningar
650
Svar
168
· Visningar
12 533
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 944
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp