Inte bara nätdejting next part

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad gäller bröststorleken, så vill jag säga en variant av vad kvinnor brukar säga om kukstorleken; storleken har ingen betydelse, det är hur man har accepterat sina egna som spelar roll, som gör själva sexigheten.
Tror du att jag är obekant med kvinnors uppfattning om kukstorlekar? :D
 
Om man sedan som @Syrran! väljer bort en kortare man redan innan första dejten för att hon inte vill känna sig som en elefant är det ju jätteledsamt. Snarare än ett uttryck för att hon tycker att Hulken är det absoluta mansidealet.

Först och främst väljer jag bort kortare killar för att jag inte attraheras av dom. Likaväl som att jag oftast inte attraheras av väldigt mycket yngre killar, eller killar med långt skägg. Jag uttryckte mig nog lite oklart! Och på en datingsight har man ju möjligheten att välja bort. På gott och ont. Jag föredrar nog att träffas IRL redan från början. Men visst, min storlek påverkar oxå. Om jag kan undvika situationer där jag känner mig som en elefant så gör jag gärna det! ;)

Sen är jag inte sämre än att jag kan ändra mig! Jag hade tänkt att träffa killen som var "för kort", men han blev så himla "på" innan vi ens hade träffats. Sånt skrämmer mig lite... :crazy:
 
Jo, det håller jag med om. Sedan uppfattar jag ändå att det är vanligare att kvinnor uttryckligen söker långa (läs: längre) män än att män söker korta(re) kvinnor. Men i praktiken kan jag absolut tänka mig att somliga män känner sig obekväma tillsammans med en kvinna som är längre. Eller äldre, för den delen.

När det gäller ålder tyckte jag ju för en tid sedan att jag kunde se att preferenserna inte skiljer sig så mycket åt som man skulle kunna tro. Både män och kvinnor föredrar ungefär sin egen ålder, men utvidgat sträcker sig spannet i båda fallen mer neråt än uppåt.
Om man skulle spekulera i varför män i heteropar så ofta är äldre än kvinnan, så... tja, kanske har det även någon evolutionär bäring, att en äldre man per definition har visat sig åtminstone vara kapabel att hålla sig vid liv? :angel:

Lyckligtvis, eller hur man nu skall se det, har min längd sannolikt inte spelat in de gånger jag blivit bortvald som lång- eller kortvarig partner. ;)

Fast om man ser till faktiska heteroparbildningar i verkligheten, så är jag tämligen övertygad om att statistik skulle visa att män i allmänhet är något äldre än kvinnorna de lever med. Säg två, tre år som något slags snitt. Möjligen, jag säger möjligen, bidrar inte den åldersskillnaden nämnvärt till någon evolutionärt betingad trygghet om hans överlevnadskapacitet om vi antar att parbildningar ofta sker när parterna är 20-20? Två, tre års åldersskillnad är ju så sett att betrakta som jämnårigt, men då med mannen påfallande ofta som den äldre ändå. Trots att åldersskillnaden är så försumbart liten.

Vi hittar nog också fler heteropar där åldersskillnaden är tio år eller mer, där mannen är äldst än där kvinnan är det (även om vi säkert alla kan komma på exempel av båda slagen).

En väldigt löjligt effekt av din sista mening om din längd, är att jag blir oresonligt nyfiken på hur lång du är. Med gissningar dels i spannet 140-150, dels i spannet 200-210. Jag inser att detta avslöjar mig som väldigt fånig. :p
 
Sen beror det så mkt på omkrets. En smal kvinna med D behover inte ha så stora men en kvinna med 110 i omkrets har betydligt större
För att inte tala om att proportionerna kan få de större tuttarna hos den större kvinnan att se mindre ut än de gör hos den mindre kvinnan med mindre tuttar också. Plötsligt har den med minst tuttar störst och den med störst minst :D
 
Fast om man ser till faktiska heteroparbildningar i verkligheten
Om man fokuserar på tidiga parbildningar, runt 20-årsåldern eller tidigare, så tror jag nog själv att biten med mental mognad spelar in väldigt stort - där finns nog inte mycket till evolutionära bitar. :) Samtidigt, om jag tittar omkring mig själv, så är det få par i min ålder (45 +/- några år) som faktiskt hängt ihop sedan ungdomen. Ett av sex-åtta kanske, max ett av fyra. Det vanligaste verkar vara att man är inne på åtminstone andra vändan. (Vilket säkert kan skilja stort beroende på geografi, kultur och en massa faktorer.)
Den där lilla skillnaden, att det är så vanligt att mannen är 2-4 år äldre, har jag inga riktigt bra teorier kring. :)

Jag tror också som du, att i fallen med stor åldersskillnad är nog det vanligaste att mannen är äldst. Det finns säkert studier på det, vore litet intressant att läsa kanske.

Och jag är strax över medellängd för män. ;)
Jag tänkte mer på att min erfarenhet hittills av nätdejting är så gott som obefintlig, och alla mina träffar (och bommar) i livet skett öga mot öga - där förhoppningsvis en mer sammansatt värdering kan ske. :D










181. :D
 

Jamen det är ju en föredömlig längd! :D

(Fan vad pinsamt det hade blivit om du faktiskt varit lång/kort utanför extremerna i mina skisserade spann.)

För övrigt har jag en manlig bekant som är 156 cm och som under några år var gift med en kvinna som är drygt 180. Jag tror inte att skillnaderna i kroppslängd var det som orsakade skilsmässan. (Ej heller själva parbildningen från början.)
 
Om man fokuserar på tidiga parbildningar, runt 20-årsåldern eller tidigare, så tror jag nog själv att biten med mental mognad spelar in väldigt stort - där finns nog inte mycket till evolutionära bitar. :) Samtidigt, om jag tittar omkring mig själv, så är det få par i min ålder (45 +/- några år) som faktiskt hängt ihop sedan ungdomen. Ett av sex-åtta kanske, max ett av fyra. Det vanligaste verkar vara att man är inne på åtminstone andra vändan. (Vilket säkert kan skilja stort beroende på geografi, kultur och en massa faktorer.)
Den där lilla skillnaden, att det är så vanligt att mannen är 2-4 år äldre, har jag inga riktigt bra teorier kring. :)

Jag tror också som du, att i fallen med stor åldersskillnad är nog det vanligaste att mannen är äldst. Det finns säkert studier på det, vore litet intressant att läsa kanske.

Och jag är strax över medellängd för män. ;)
Jag tänkte mer på att min erfarenhet hittills av nätdejting är så gott som obefintlig, och alla mina träffar (och bommar) i livet skett öga mot öga - där förhoppningsvis en mer sammansatt värdering kan ske. :D










181. :D
I verkligheten tycker jag folk r tätt jämngamla. Skiljer ofta något eller ett par år.

Men på dejtingsidan tyckte jag män hela tiden ville träffa någon yngre.
 
Jag vet inte om jag blivit bortvald pga min längd nån gång.
Däremot blev jag bortvald en gång då jag inte kom till dejten i en "tillräckligt manlig bil".

Alltså, det här är ändå lite intressant, tycker jag, och det är i viss mån i linje med ganska många av de olika floppar du beskriver. Dvs du - eller andra män - blir i någon mening bortvalda pga vad som kan tolkas som brist på stereotyp maskulinitet.

Under antagandet att man i någon mån kan påverka vilka personer man dejtar (man kan i alla fall alltid avstyra en dejt, inte med samma självklarhet få en dejt att äga rum), så kan man ju fundera på vad det innebär om man relativt återkommande blir ratad av likartade skäl.

Kort sagt, vad är det som gör att samma man/kvinna hamnar på dejter med en man/kvinna som väljer bort honom/henne på grund av brist på stereotypa maskulina/feminina drag? Om detta drabbar samma person återkommande, kan det tex antas betyda att hen faktiskt faller för personer som själva gestaltar ganska stereotypa drag map kön?

Eller finns det någon annan sorts förklaring, om det nu finns något att förklara?

(Nu tänker jag främst på de stereotypa drag som man kan påverka själv, bilmärke är ett exempel på det, kroppslängd är det inte.)
 
Har inget större minne av någon mängd floppar jag beskrivit. Påminn mig.

Du tog åt dig på något personligt sätt, alltså? Det var inte meningen. Jag tänker på sådant som det där med den omanliga bilen, kommentarer från din sida om att kvinnor föredrar långa, muskulösa, på diverse vis typiskt maskulina män. (Snarare än att du har beskrivit hur du bokstavligen har nagelfarits och därefter ratad pga omaskulina knäskålar el dyl.)
 
Tror nog att det är vad jag ganska raskt skulle komma fram till. Låter likt mig.
Ja, det gör det ju faktiskt! :rofl:

Själv brukar jag snarare sy ihop komplicerade psykologiska teorier om de som dumpar mig. Senast det hände släpade han på enorma trauman från barndomen när jag tänkt färdigt. Hans förmåga att knyta an till andra var närmast obefintlig.

(Nästa tjej han träffade gifte han sig och skaffade barn med. :cautious:)
 
Du tog åt dig på något personligt sätt, alltså? Det var inte meningen.
Ja, det är ju väldigt lätt att ta åt sig om man formulerar sig som du gjorde, dessutom direkt vänt mot mig, enligt lex @mandalaki.

"Alltså, det här är ändå lite intressant, tycker jag, och det är i viss mån i linje med ganska många av de olika floppar du beskriver."
 
Nja, nog blir många lite krokiga och hopsjunkna med åren?
Det kan även gå åt andra hållet. Ett X angav sin längd inkl en halv cm när vi träffades; mkt viktigt detta. Några år senare hade det rundats av till närmaste cm uppåt om det kom på tal i något sammanhang. Ytterligare senare hörde jag honom runda av det uppåt till närmaste tiotal cm...
 
Jag vet inte om jag blivit bortvald pga min längd nån gång.
Däremot blev jag bortvald en gång då jag inte kom till dejten i en "tillräckligt manlig bil".
Eftersom jag är förtjust i bilar så blev jag ju nyfiken nu :p vad hade du för bil och vad ville dejten att du skulle ha istället?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 806
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
40 706
  • Låst
Kropp & Själ Hej Tog ju bort min förra tråd men problemet kvarstår. Tror inte en tråd är en universallösning men skulle behöva lite stöd ändå...
61 62 63
Svar
1 245
· Visningar
74 563
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Jag skrev ett inlägg i februari om att jag blev dålig i magen en kväll och inte riktigt visste om det var ett skov på gång eller inte...
Svar
5
· Visningar
1 065
Senast: Sazlight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp