Inte bara nätdejting next part

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker inte att detaljnivån t ex "minst 180 cm" skiljer sig på något avgörande sätt från "D-kupa eller större". :)
Framförallt inte med tanke på att D-kupa eller större skulle varit väldigt vanligt om kvinnor bara haft rätt bh-storlek :p Extremt många går runt med helt fel bh och tror sig ha mycket mindre kupstorlek än vad de faktiskt borde ha (det är egentligen en helt annan diskussion, men det kan vara värt för folk att veta att D-kupa inte nödvändigtvis innebär speciellt stora bröst, vilket jag upplever att många tror)
 
Framförallt inte med tanke på att D-kupa eller större skulle varit väldigt vanligt om kvinnor bara haft rätt bh-storlek :p Extremt många går runt med helt fel bh och tror sig ha mycket mindre kupstorlek än vad de faktiskt borde ha (det är egentligen en helt annan diskussion, men det kan vara värt för folk att veta att D-kupa inte nödvändigtvis innebär speciellt stora bröst, vilket jag upplever att många tror)

Det där är så sant. Jag har D/E-kupa, men är tämligen säker på att killarna som önskar D-kupa eller större hade tänkt sig betydligt större bröst än vad jag har...
 
Framförallt inte med tanke på att D-kupa eller större skulle varit väldigt vanligt om kvinnor bara haft rätt bh-storlek :p Extremt många går runt med helt fel bh och tror sig ha mycket mindre kupstorlek än vad de faktiskt borde ha (det är egentligen en helt annan diskussion, men det kan vara värt för folk att veta att D-kupa inte nödvändigtvis innebär speciellt stora bröst, vilket jag upplever att många tror)
Sen beror det så mkt på omkrets. En smal kvinna med D behover inte ha så stora men en kvinna med 110 i omkrets har betydligt större
 
Jag tycker inte att detaljnivån t ex "minst 180 cm" skiljer sig på något avgörande sätt från "D-kupa eller större". :)
Det tycker jag. För mig har längden inte enbart med utseendet att göra. Ofta har män som känner sig "för korta" sämre självkänsla, vilket inte funkar i en relation med mig. Längd är även en permanent egenskap; där behöver man inte känna krav på att bibehålla egenskapen för att bibehålla relationen, som det kan bli med andra yttre attribut om de förs fram som önskemål/krav.
 
Det tycker jag. För mig har längden inte enbart med utseendet att göra. Ofta har män som känner sig "för korta" sämre självkänsla, vilket inte funkar i en relation med mig. Längd är även en permanent egenskap; där behöver man inte känna krav på att bibehålla egenskapen för att bibehålla relationen, som det kan bli med andra yttre attribut om de förs fram som önskemål/krav.
Nja, nog blir många lite krokiga och hopsjunkna med åren? Med tanke på hur småkass hållning många människor har, skulle jag gissa att en rätt stor andel av befolkningen är lite kortare vid 50 än de var vid 20. Jag menar, det är inte enbart krokiga gamlingar jag tänker på.

Men man sjunker ju inte ihop så mycket att långa personer blir korta.

Personligen uppfattar jag det som att det finns så få personer jag överhuvudtaget skulle kunna leva med, att storleksgränser av olika slag blir ett alldeles för destruktivt sorteringsredskap. Vid rätt person, så får helt enkelt ett och annat skönhetsfel passera, tänker jag. (Jfr "en bra häst har ingen färg")
 
Jag är med på vad du menar och jag tycker folk har rätt till sin preferens men när det blir så jävla detaljerat som typ "D-kupa eller större" så tycker jag det mest liknar objektifiering

Jag föredrar män som inte har en snäv "typ" för mina erfarenheter av män som gillar någon särskild del av en så mycket att det är ett krav är att de objektifierar och inte ser mig som människa. Folk får tända på vad de vill och jag är glad om någon gillar mig men det behöver inte gå till överdrift liksom och ja jag kanske är känslig för sånt men så tycker jag
Jag håller med dig, men håller också med @niphredil i att det knappast är någon poäng att argumentera. Framförallt inte med den personen som dissat en pga preferensen.
Själv skulle jag mer känna "uäk, keep your distance" om någon försökte dissa mig för att jag var för lång/kort/smal/tjock eller whatever. Skapligt avtändande med människor som är så ytliga.
 
Personligen uppfattar jag det som att det finns så få personer jag överhuvudtaget skulle kunna leva med, att storleksgränser av olika slag blir ett alldeles för destruktivt sorteringsredskap. Vid rätt person, så får helt enkelt ett och annat skönhetsfel passera, tänker jag. (Jfr "en bra häst har ingen färg")
Absolut. Att hitta en "svart häst" är ju enkelt - men att hitta den där hästen med alla de inre egenskaperna är svårare.
 
Det tycker jag. För mig har längden inte enbart med utseendet att göra. Ofta har män som känner sig "för korta" sämre självkänsla, vilket inte funkar i en relation med mig. Längd är även en permanent egenskap; där behöver man inte känna krav på att bibehålla egenskapen för att bibehålla relationen, som det kan bli med andra yttre attribut om de förs fram som önskemål/krav.
Jag förstår hur du menar, men har en annan uppfattning. Till att börja med tror jag att män som känner sig för korta ofta gör det just för att kvinnor ratar dem specifikt för deras längd. Den kausaliteten har jag sett flera exempel på. Sedan tror jag faktiskt att likheten är väldigt stor mellan hur somliga korta män känner sig otillräckliga (inför strikta skallkrav på kontaktsidor såväl som mer informell screening på krogen) och hur somliga småbystade kvinnor känner sig otillräckliga.
 
Jag förstår hur du menar, men har en annan uppfattning. Till att börja med tror jag att män som känner sig för korta ofta gör det just för att kvinnor ratar dem specifikt för deras längd. Den kausaliteten har jag sett flera exempel på. Sedan tror jag faktiskt att likheten är väldigt stor mellan hur somliga korta män känner sig otillräckliga (inför strikta skallkrav på kontaktsidor såväl som mer informell screening på krogen) och hur somliga småbystade kvinnor känner sig otillräckliga.
Den skillnad jag möjligen kan se mellan preferenser för bröststorlek och preferenser för längd är att längd verkar vara mer relativt och även mer ömsesidigt, så att säga.

Kvinnor verkar ofta vilja ha en man som är längre än de själva, män verkar ofta vilja ha en kvinna som är kortare än de själva. Jag uppfattar nog det där som något som både män och kvinnor medverar i att upprätthålla. Jag ser det i stort sett som besläktat med att mannen i heteropar så ofta är äldre än kvinnan. Det är ingen slump, det är ett mönster, i båda fallen.

Med den skillnaden att när det gäller längd finns det ändå någon rim och reson i det, eftersom män genomsnittligt är längre än kvinnor. När det gäller ålder verkar det ju helt feltänkt eftersom kvinnor genomsnittligt lever längre än män.

När det gäller längd, betyder det nog att både korta män och långa kvinnor erfar att väljas bort pga sin längd.
 
Den skillnad jag möjligen kan se mellan preferenser för bröststorlek och preferenser för längd är att längd verkar vara mer relativt och även mer ömsesidigt, så att säga.

Kvinnor verkar ofta vilja ha en man som är längre än de själva, män verkar ofta vilja ha en kvinna som är kortare än de själva. Jag uppfattar nog det där som något som både män och kvinnor medverar i att upprätthålla. Jag ser det i stort sett som besläktat med att mannen i heteropar så ofta är äldre än kvinnan. Det är ingen slump, det är ett mönster, i båda fallen.

Med den skillnaden att när det gäller längd finns det ändå någon rim och reson i det, eftersom män genomsnittligt är längre än kvinnor. När det gäller ålder verkar det ju helt feltänkt eftersom kvinnor genomsnittligt lever längre än män.

När det gäller längd, betyder det nog att både korta män och långa kvinnor erfar att väljas bort pga sin längd.

Jag har medvetet valt att dejta karlar som är äldre än mig. Det har ett rent praktiskt skäl, jag fick barn tidigt, mina barn är stora, det är mycket enklare att dejta någon som också har stora barn och jag känner mig rätt färdig med småbarnslivet. Det har alltså egentligen inget med själva åldern att göra utan med de omständigheter det rent praktiskt medför.

Nu är ju han jag dejtar nu ironiskt nog yngre....med små barn...men där är det ju isf hans levnadssituation som är ett problem för mig. Inte åldern i sig.
 
Jag har medvetet valt att dejta karlar som är äldre än mig. Det har ett rent praktiskt skäl, jag fick barn tidigt, mina barn är stora, det är mycket enklare att dejta någon som också har stora barn och jag känner mig rätt färdig med småbarnslivet. Det har alltså egentligen inget med själva åldern att göra utan med de omständigheter det rent praktiskt medför.

Nu är ju han jag dejtar nu ironiskt nog yngre....med små barn...men där är det ju isf hans levnadssituation som är ett problem för mig. Inte åldern i sig.
Väldigt ofta när vi gör på det där sättet som bidrar till att "normalvarianten" ser ut som den gör, så gör vi det ju utifrån en egen anledning, trots att det vi gör sammanfaller med vad de flesta gör. Vi tänker inte "jag ska dejta lite äldre män för det är ju så det brukar se ut", utan vi tänker något annat, lite mer personligt, så att säga.
 
Kvinnor verkar ofta vilja ha en man som är längre än de själva, män verkar ofta vilja ha en kvinna som är kortare än de själva. Jag uppfattar nog det där som något som både män och kvinnor medverar i att upprätthålla.
Jo, det håller jag med om. Sedan uppfattar jag ändå att det är vanligare att kvinnor uttryckligen söker långa (läs: längre) män än att män söker korta(re) kvinnor. Men i praktiken kan jag absolut tänka mig att somliga män känner sig obekväma tillsammans med en kvinna som är längre. Eller äldre, för den delen.

När det gäller ålder tyckte jag ju för en tid sedan att jag kunde se att preferenserna inte skiljer sig så mycket åt som man skulle kunna tro. Både män och kvinnor föredrar ungefär sin egen ålder, men utvidgat sträcker sig spannet i båda fallen mer neråt än uppåt.
Om man skulle spekulera i varför män i heteropar så ofta är äldre än kvinnan, så... tja, kanske har det även någon evolutionär bäring, att en äldre man per definition har visat sig åtminstone vara kapabel att hålla sig vid liv? :angel:

Lyckligtvis, eller hur man nu skall se det, har min längd sannolikt inte spelat in de gånger jag blivit bortvald som lång- eller kortvarig partner. ;)
 
Sedan uppfattar jag ändå att det är vanligare att kvinnor uttryckligen söker långa (läs: längre) män än att män söker korta(re) kvinnor.
Jag vet en snubbe på Buke som konsekvent uttrycker att han bara dejtar tjejer under en viss längd medan han samtidigt klagar över att tjejer är alldeles för petiga med längden på killen.

Min uppfattning är att det är väldigt vanligt att killen vill vara längre än tjejen.
 
Jag vet en snubbe på Buke som konsekvent uttrycker att han bara dejtar tjejer under en viss längd medan han samtidigt klagar över att tjejer är alldeles för petiga med längden på killen.

Min uppfattning är att det är väldigt vanligt att killen vill vara längre än tjejen.
Ja och det är väl den mest relevanta jämförelsen? Alltså hennes längdkrav vs hans längdkrav.

Jag tycker att det är svårt att bortse från hur sexualiserade just bröst är. De existerar liksom inte i ett vakuum. Jämförelsen här borde snarare vara hans krav på bröststorlek vs hennes krav på kukstorlek.
 
tror jag att män som känner sig för korta ofta gör det just för att kvinnor ratar dem specifikt för deras längd.
Nja, om jag generaliserar så tror jag att de ofta har burit med sig sin skam över att vara "för kort" sen tidiga år; påverkad av både män och kvinnor omkring sig - och att den taskiga självkänslan inte har blivit bättre även om man inlett en relation. Behovet av att ständigt hävda sig och slå underifrån finns kvar. Klarar mig utan det.
 
Sedan, även om man nu har utseendekrav, för en själv formulerade som "jag tänder inte på någon som [insert valfritt]", så behöver man väl inte uttala dem? Om det visar sig att man inte tänder på person X så kan man ju bara säga det, utan att förklara om det beror på längd, kukstorlek, dialekt eller fula glasögon.

(Min egen erfarenhet är dessutom man plötsligt kan överraska sig själv med att tända på även på sina största no-nos ;))

Om man sedan som @Syrran! väljer bort en kortare man redan innan första dejten för att hon inte vill känna sig som en elefant är det ju jätteledsamt. Snarare än ett uttryck för att hon tycker att Hulken är det absoluta mansidealet.
 
Vad gäller bröststorleken, så vill jag säga en variant av vad kvinnor brukar säga om kukstorleken; storleken har ingen betydelse, det är hur man har accepterat sina egna som spelar roll, som gör själva sexigheten.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 806
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
40 706
  • Låst
Kropp & Själ Hej Tog ju bort min förra tråd men problemet kvarstår. Tror inte en tråd är en universallösning men skulle behöva lite stöd ändå...
61 62 63
Svar
1 245
· Visningar
74 563
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Jag skrev ett inlägg i februari om att jag blev dålig i magen en kväll och inte riktigt visste om det var ett skov på gång eller inte...
Svar
5
· Visningar
1 065
Senast: Sazlight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp