Bukefalos 28 år!

Inte leka om man tävlar?!

Sv: Inte leka om man tävlar?!

Var på föredrag med Memea Molin o hon sa att hundar över könsmognadsålder. De leker tydligen inte det är bara parningsinviter. O de har inga behov av att leka med andra hundar.

Det var det kursiverade jag reagerade på, Men okej, ja det var ju ett förtydligande i sånna fall.
 
Sv: Inte leka om man tävlar?!

Mina hundar får inte leka på appellplanen. Inte heller får dom leka med andra hundar förutom varandra. Det är väldigt få hundar som mina faktiskt får umgås med. Jag vill inte ha någon förväntan på att få leka med andra djur.

Och detta fungerar perfekt för mig. Mina hundar skiter blanka fan i andra hundar. Sen om det beror på mitt sätt att sköta det eller inte, vem vet.

Hur gjorde du när du bara hade en hund?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Ett fenomen som jag stött på när jag varit i hundrastgårdar med min hund är att vissa hundar ''förstör'' andra hundars lek genom att...
Svar
4
· Visningar
807
Senast: Mia_R
·
Hundhälsa Hejsan Har en mellan pudel kille på 11 månader som har en otrolig stress nivå. Han har sen han var liten valp följt med mig till mitt...
Svar
14
· Visningar
744
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Jag har en jaktlabrador, jag upplever att han är rätt van vid att träffa på hundar (på jaktträning så har han suttit i nya bilar med...
Svar
5
· Visningar
725
Hundträning Har en 12-veckors schäfervalp som är otroligt stabil och lugn. Både hemma, i stallet, nya miljöer osv. Han håller sig nära mig men är...
Svar
10
· Visningar
1 167
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp