Bukefalos 28 år!

Irriterande fåglar i stallet

Sv: Irriterande fåglar i stallet

det sas först att svalor skulle kunna sprida salmonella, vilket resulterade i att några hästägare vart hysteriska dock togs detta uttalande tillbka väldigt fort då man kostaterade att det enda sättet hästarna skulle kunna påverkas var om de ÅT UPP smittade fåglar något de flesta förstår inte är särskilt troligt:smirk:
Vi har säkert ett 20 bon dvs 40 vuxna fåglar som får 4-6 ungar så det är många fåglar på sommaren men svalor väsnas inte våra säger inte knappskaft! Visst bajsar de under bon men det är ju bara att sätta upp hyllor!
Det är tråkigt när man hör om alla dessa radikala metoder att få bort dessa vackra små nyttiga varelser, särskilt då man tror att människor som värnar så mycket om en djurart ( hästar ) även ska ha en viss empati och förståelde även över andra djurarter.
Faktum är att ladusvalorna är utrotningshotade då deras gamla miljöer (lador) försvinner mer och mer. Nej värna istället dessa fåglar och rätta er efter deras behov så långt det är möjligt, det går alldelles utmärkt!!!!
 
Sv: Irriterande fåglar i stallet

Jag tycker inte heller att man ska död "i onödan", går det att leva i samförstånd ska man göra det.
Speciellt ladusvalor och andra utrotningshotade fåglar/djur.
 
Sv: Irriterande fåglar i stallet

knapplån

Appropå ovälkomna fåglar, det kom en gubbe o handlade i min kassa för inte så länge
sen, han köpte ballonger. Det var nämligen så att 'otygen' inte längre brydde sig om
alla döda kajor han hängt upp i logen (:eek: ), och inte heller katterna var läskiga. Vindspel
och annat skrammel han hängt upp blev han själv galen på, det lät ju mycket värre än
dom flygande otygen. Nu skulle han måla arga gubbar på ballonger och hänga upp.
Ptja. Alla sätt är ju bra utom dom dåliga :idea:
 
Sv: Irriterande fåglar i stallet

Fåglar som är så gulliga!!
Vi har katt, vill egentligen inte ha nån för jag älskar fåglar (:love: ) och min katt älskar fåglar, att smaska på! :cool:
 
Sv: Irriterande fåglar i stallet

Svalor är väl fridlysta?! Tycker inte att dom som vi har i ladugården och i stallet är något problem. Tvärtom. När dom kommer så är det sommar. Alla djur har rätt att leva. Man får väl visa lite hänsyn till djuren.
 
Sv: Irriterande fåglar i stallet

hingstsugen skrev:
Det är tråkigt när man hör om alla dessa radikala metoder att få bort dessa vackra små nyttiga varelser, särskilt då man tror att människor som värnar så mycket om en djurart ( hästar ) även ska ha en viss empati och förståelde även över andra djurarter.
Faktum är att ladusvalorna är utrotningshotade då deras gamla miljöer (lador) försvinner mer och mer. Nej värna istället dessa fåglar och rätta er efter deras behov så långt det är möjligt, det går alldelles utmärkt!!!!

Vi har haft svalbon i vårt stall förr om åren, men inte förra sommaren. Häromdagen kom sambon in med ett stort leende i ansiktet. "Vet du vad? Svalorna är tillbaka! Åh, vad glad jag är!"

Såna killar smällter jag för :love: :love: :love: .
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
1 034
Senast: Oknytt
·
Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
948
Senast: a1agnlju
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
735
Senast: valy
·
Övr. Hund Undrar hur ni gör efter stallet med era hundar. Leriga från topp till tå oftast, speciellt okt-april Tvättar ni dom med schampo varje...
Svar
19
· Visningar
1 081
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp