Bukefalos 28 år!

C

chrysler

Finns det ngt att göra åt det?har hört att man bara ska lida & acceptera då det inte finns mkt att göra om det gäller nerver?
Ngn här som fått sluta rida & motionera pga smärtorna som blir värre efter motion?

Blir det alltid värre vid en andra graviditet?man kanske riskerar att hamna i rullstol eller så om man blir gravid?
Kan tillägga att detta problem uppstod vid första graviditeten men har googlat lite & hittat alla andra orsaker till varför detta uppstår, utom graviditet.
 
Sv: Ischias

Jag fick också ischias när jag var gravid och det har återkommit efteråt också. Rådet jag fick av min sjukgymnast var att motionera i förebyggande syfte och gå försiktigt när jag fick ont. Promenader och simning regelbundet och även äta rätt fett för att "smörja" lederna.
 
Sv: Ischias

Vad jag fick sagt så är det hormonellt av graviditeten så man behöver inte ens få det alls vid en ytterligare graviditet. Min gick över efter någon vecka efetr förlossningen. Tack och lov...
 
Sv: Ischias

Ok, på mej fungerar inte motion då det blir mkt värre då tyvärr, dessutom i flera dagar i sträck efter en vanlig promenad:(
 
Sv: Ischias

Mm det värsta på mej gick över efter graviditeten men har ju fortfarande problem...Under graviditeten kunde jag inte ta mej upp från ett golv själv & knappt från sängen vissa dagar & hade svårt att gå i trappor.Nu kan jag ju visseligen gå i trappor men jobbigt när man måste sitta i en viss ställning i en soffa för att inte få ont.Nu håller det på att blossa upp igen.
Men det är ju bra att alla inte får det igen vid en till graviditet.
 
Sv: Ischias

Om du menar såna kvaddlar amn får under en förlossning så är det totalt uteslutet, jag tål inte smärta & det är därför jag snittats.
 
Sv: Ischias

Om du menar såna kvaddlar amn får under en förlossning så är det totalt uteslutet, jag tål inte smärta & det är därför jag snittats.

Okej, det är det enda jag vet som verkligen hjälper, man känner bara de första, sedan tar kroppens eget morfin över.

Jag kom till läkaren släpandes på mitt höger ben, jag kunde inte lyfta det alls, hade så :devil: ont, jag fick ett antal kvaddlar och studsade ut från läkaren och gick ut och dansade på kvällen;)

Om du klarar smärtan från din ischias och från kejsarsnittet så lovar jag att du klarar smärtan från kvaddlarna, smärtan från kvaddlarna är över på någon minut och du slipper ha ont av din ischiasnerv.
 
Sv: Ischias

Fast snittet gjorde ju inte ont, kändes bara som träningsvärk när man skulle upp ur sängen första gångerna.
Ischiasgrejen är betydligt värre kan jag lova.
I & med att kvaddlarna gör att kroppen sätter igång sitt eget "morfin" så behövs tillräckligt mkt smärta för det & sån smärta är uteslutet för mej, då dör jag hellre eller har kvar mina ischiasproblem:crazy:

Men det är trist att man alltid ska behöva lida när man vill ha hjälp, finns det inget som inte gör ont?kan man sövas ner?
Men tack för tipsen!jag vet att du verkligen försöker uppmuntra mej men tyvärr är inte kvaddlar min grej, det ska ju göra mer ont än förlossningssmärtor:cry:

Känner att jag låter som såna användare jag själv irriterar mej på nu, såna som vill ha lösningar men inga tips hjälper:grin:
 
Sv: Ischias

Nu har sambon hört med 2 st han känner,som jobbar med att utbilda sjukgymnaster & de säger att jag ska boka tid hos sjukgymnast & arbetterapeut.Får väl göra det & gå & höra vad de kan hjälpa till mej, om de kan...
Det är vid såna här tillfällen amn inte vill vara människa, vill nite ha ont!:mad:
 
Sv: Ischias

Kan det vara i kombination med fogarna? Jag fick både foglossning och ischias och det var ett helvete. Ischiasdelen försvann omedelbart efter förlossningen. Annars brukar det enda som hjälper, om inte motion funkar, att inte sitta/ligga i samma ställning för länge. Lättare sagt än gjort jag vet ...

Lider med dig! Stackare! Men jag tror sjukgymnast kan hjälpa.
 
Sv: Ischias

Kvaddlar gör absolut inte ondare än förlossningssmärtor.

Har du fått ett bi/geting stick någon gång?
Ungefär så känns det när de ger kvaddlar men den brännande smärtan som efter ett bi/geting stick kommer inte.

Istället känner du bara hur smärtan försvinner:laugh:

Kanske att du skulle kunna få starkt lugnande innan? Det borde du ju kunna få, inte ska du behöva gå runt och ha ont när det finns något som hjälper:(

Jag förstår din rädsla, det finns saker jag inte heller utsätter mej för.
 
Sv: Ischias

Klarar ju högst smärtan av att klämma en finne, inte ens det ibland:eek:.

Ska gå till läkare & sjukgymnast & höra vilka metoder som finns, om det bara är kvaddlarna.
Usch usch...fast bara man inte sitter på golvet, inte sitter snett, inte rider eller motionerar så verkar det inte bli så farligt:angel:
 
Sv: Ischias

Nja fogarna har jag aldrig haft problem med, jag hade absolut ingen foglossning alls under min graviditet, bm sa att det berodde på att jag ridit & var vältränad.
Måste vara extra påfrestande att ha båda åkommorna:crazy:
 
Sv: Ischias

Klarar ju högst smärtan av att klämma en finne, inte ens det ibland:eek:.:


Äh det är du inte ensam om:D det klarar inte jag heller alla gånger:rofl:

:[/QUOTE]Ska gå till läkare & sjukgymnast & höra vilka metoder som finns, om det bara är kvaddlarna.
Usch usch...fast bara man inte sitter på golvet, inte sitter snett, inte rider eller motionerar så verkar det inte bli så farligt:angel:[/QUOTE]

Nej det finns säkert en massa andra piller att ta till, men kvaddlar är det enda som verkligen har hjälpt mej, jag var riktigt ledsen när den enda läkaren på vc som gav dem slutade:(

Har du provat napprapat? Annars kan kanske det vara en bit på väg, de kan ju oftast göra ryggskott och dylikt bättre iallafall.

Du har ju rätt till att få hjälp så att du kan göra det du vill, inte ska en ischiasnerv ställa ditt liv på paus:crazy:
 
Sv: Ischias

Antar att folk kanske får ta smärtstillande, men det hade inte varit så kul att gå på resten av livet heller.Jag tror starkt på att kroppen blir immun mot medel den utsätts för ofta samt att man utsätter kroppen för en massa gifter:
Men om det är enda alternativet för mej så skulle det få bli så.
Är rädd att bli en sån som går på alla möjliga mediciner & piller för jämnan, men det är ju inget man väljer om amn inte står ut med smärtan såklart.
Inte testat naprapat, det kan vara en idé.
 
Sv: Ischias

Andra risken är väl att bli tablettmissbrukare?Även om man nu inte blir immun mot olika mediciner menar jag.
Det känns som att man har kroppen full med substanser mest hela tiden , kan det verkligen vara nyttigt?
 
Sv: Ischias

Man blir sällan missbrukare av vanliga värktabletter, om man tar dem pga smärta.

Alla som tar någon medicin går omkring med "kroppen full med substanser". Antibiotika, blodtrycksmedicin, antidepressiva - eller värktabletter. Substanser som kroppen behöver, under en längre eller kortare period.
För att inte tala om alla substanser som redan finns där.
 
Sv: Ischias

Är det vanligt att äta ngn form av medicin/smärtstillande vid ischias?vet du vad vanligaste behandlingarna går ut på?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 244
Senast: __sofia__
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 306
Senast: jemeni
·
Övr. Barn Kan någon snälla hjälpa mig att förstå, för det känns aningens oklart detta. I början av hösten var min egen BM sjukskriven och jag fick...
2
Svar
31
· Visningar
2 283
Senast: Sedna
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 645

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Hundlucka

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp