Bukefalos 28 år!

Italienskt och mexikanskt i Stockholm

Ja smårätter förmodar jag att du förstod?
Alltså, tapas är ju tapas. Alltså spanskt. Tänker jag. Om jag t ex äter smör ost och sill eller ceviche så kallar jag det inte tapas bara för att portionen är liten. Ett BBQ-ställe har sides, inte tapas. Osv.

Jag tycker annars att det märkligt nog är lögn att hitta mexikansk mat i Stockholm av nån märklig anledning, men Chelas vid Hornstull är bra.
 
Det mesta är väl fusion i ngn mån här i Sverige?
Jag åt btw en toast Skagen i Havanna. Smakade inte direkt som en toast Skagen här hemma ;)
Inte allt, faktiskt! Visst finns det fusion också, men om man nu inte vill ha fusion, så... En bra toast Skagen är en bra toast Skagen, den borde smaka ungefär likadant i Sverige som i Havanna, ja. I alla fall om det är det man är ute efter. Upplever att folk blir allt petigare med det där, att man inte vill ha nån anpassad variant utan faktiskt maten så som den ska smaka. Kanske för att folk reser mer? Inte alla, alltid, men det finns definitivt en marknad för icke-fusion-koncept också.
 
Tycker att de har en service som matchar stället liksom.
Jag förväntar mig inte att de ska vara superskillade men trevliga och uppmärksamma, vilket de alltid varit när vi ätit där.
På ett mer fine-dining-hak har jag högre krav. Blev tex väldigt besviken på Oaxen, där var personalen ouppmärksam, fumlig, slarvig och dåligt påläst. På ett sånt ställe förväntar jag mig att alla beställningar blir rätt, all mat serveras med timing och att serveringspersonalen inte ska se ut som frågetecken om man ställer ngn fråga kring vad de serverar (mat och dryck).
På Yuc är det inte så komplicerat, goda tapas, bra drinkar, hög fart, bra musik och i mitt smak en trevlig och avslappnad service av ungdomar som ändå gillar sitt jobb får jag känslan av.

Var du på deras bakficka eller Michelin-restaurangen? Sistnämnda har fantastisk service och de berättar alltid om maten de serverar, en tvåstjärnig krog kan inte tillåta sig något annat. Bakfickan vet jag inget om mer än att maten ska vara bra men inget särskilt så där är nog inte servicen i samma klass.
 
Var du på deras bakficka eller Michelin-restaurangen? Sistnämnda har fantastisk service och de berättar alltid om maten de serverar, en tvåstjärnig krog kan inte tillåta sig något annat. Bakfickan vet jag inget om mer än att maten ska vara bra men inget särskilt så där är nog inte servicen i samma klass.

Har varit på bägge men detta gällde bistron! Hade såklart inte samma förväntningar som på restaurangen men att bli serverad rätt mat, hyfsat tajmat med sällskapet och att serveringspersonalen kan svara på enklare frågor kring tex meny och vinlista hade jag nog ändå räknat med.
 
Har varit på bägge men detta gällde bistron! Hade såklart inte samma förväntningar som på restaurangen men att bli serverad rätt mat, hyfsat tajmat med sällskapet och att serveringspersonalen kan svara på enklare frågor kring tex meny och vinlista hade jag nog ändå räknat med.
Ja självklart! Jag hatar dålig service, alltså kan bli så grinig för det är verkligen inte svårt...
 

Liknande trådar

Mat Ska snart upp till Stockholm för en jobbgrej och ska bo på hotell Birger Jarl. Är helt lost inom restaurangvärlden i Stockholm så nu...
Svar
10
· Visningar
962
Senast: Mineur
·
Fritid Sambon och jag kommer eventuellt att stanna i Trollhättan en natt i höst och eftersom vi har noll koll på denna stad så behöver vi lite...
Svar
10
· Visningar
749
Senast: Maxilla
·
Mat Ska bo en natt i Stockholm och gå och äta middag någonstans. Ett stopp på vägen på en längre resa med en övernattning och jag är ensam...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 582
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp