Middag i Stockholm tips?

nickan1

Trådstartare
Ska bo en natt i Stockholm och gå och äta middag någonstans. Ett stopp på vägen på en längre resa med en övernattning och jag är ensam så söker inte någon romantisk restaurang för två. Var kan man få hyfsat käk för pengarna? Jag bor på hotell på Birger Jarlsgatan 29 så helst gångavstånd därifrån. Gillar det mesta förutom sushi och inälvsmat men annars är det bara att ge tips på det mesta, indiskt, thai, övrigt asiatiskt, italienskt och vad som nu kan finnas att tillgå. Standarden på maten är bra om den är ok men det behöver inte vara någon toppstandard a la fine dining utan lite enklare restaurang där det inte kostar en förmögenhet. Kan betala upp till 150-200 kronor för en varmrätt så vet ni lite vilken prisklass jag letar i. Billigare gör såklart inget men centrala Stockholm är ju inte direkt jättebilligt.
 
Ska bo en natt i Stockholm och gå och äta middag någonstans. Ett stopp på vägen på en längre resa med en övernattning och jag är ensam så söker inte någon romantisk restaurang för två. Var kan man få hyfsat käk för pengarna? Jag bor på hotell på Birger Jarlsgatan 29 så helst gångavstånd därifrån. Gillar det mesta förutom sushi och inälvsmat men annars är det bara att ge tips på det mesta, indiskt, thai, övrigt asiatiskt, italienskt och vad som nu kan finnas att tillgå. Standarden på maten är bra om den är ok men det behöver inte vara någon toppstandard a la fine dining utan lite enklare restaurang där det inte kostar en förmögenhet. Kan betala upp till 150-200 kronor för en varmrätt så vet ni lite vilken prisklass jag letar i. Billigare gör såklart inget men centrala Stockholm är ju inte direkt jättebilligt.
Hallå @tornblomma @Tranan -m.fl. huvudstadsbor
 
Ska bo en natt i Stockholm och gå och äta middag någonstans. Ett stopp på vägen på en längre resa med en övernattning och jag är ensam så söker inte någon romantisk restaurang för två. Var kan man få hyfsat käk för pengarna? Jag bor på hotell på Birger Jarlsgatan 29 så helst gångavstånd därifrån. Gillar det mesta förutom sushi och inälvsmat men annars är det bara att ge tips på det mesta, indiskt, thai, övrigt asiatiskt, italienskt och vad som nu kan finnas att tillgå. Standarden på maten är bra om den är ok men det behöver inte vara någon toppstandard a la fine dining utan lite enklare restaurang där det inte kostar en förmögenhet. Kan betala upp till 150-200 kronor för en varmrätt så vet ni lite vilken prisklass jag letar i. Billigare gör såklart inget men centrala Stockholm är ju inte direkt jättebilligt.
Fat Franks pizza and wine på Karlavägen 60. Lätt att hitta. Från hotellet går du Sturegatan upp förbi humlegården. Sedan höger när du kommer till Karlavägen. Inte vilken pizza som helst utan väl värt sitt pris :) Det är ganska litet, men, som sagt, mycket bra äkta italiensk pizza :)
 
Flippin´burgers ligger väl nära också, och jag har fått för mig att det är ganska populärt.
Dock ej varit på själv. Inte helt mina kvarter.
Kan mest runt centralen tyvärr...
Edit: Nja det var vist c:a 1 km ifrån så beror på vad som är nära för dig.

MVH Jobbar bara i stan.. :D
 
Ska bo en natt i Stockholm och gå och äta middag någonstans. Ett stopp på vägen på en längre resa med en övernattning och jag är ensam så söker inte någon romantisk restaurang för två. Var kan man få hyfsat käk för pengarna? Jag bor på hotell på Birger Jarlsgatan 29 så helst gångavstånd därifrån. Gillar det mesta förutom sushi och inälvsmat men annars är det bara att ge tips på det mesta, indiskt, thai, övrigt asiatiskt, italienskt och vad som nu kan finnas att tillgå. Standarden på maten är bra om den är ok men det behöver inte vara någon toppstandard a la fine dining utan lite enklare restaurang där det inte kostar en förmögenhet. Kan betala upp till 150-200 kronor för en varmrätt så vet ni lite vilken prisklass jag letar i. Billigare gör såklart inget men centrala Stockholm är ju inte direkt jättebilligt.
Jag gillar Paganini på västerlånggatan och Oaxen på Djurgården.
 
Tabbouli på Regeringsgatan 70 ligger bara ett kvarter bort. Där skulle jag kunna tänka mig att äta själv. Man beställer så många/vilka smårätter man vill. Inte fancy men sist jag var där (dock 1,5 år sedan) så var det helt ok.
Lite längre promenad men fortfarnde gångavstånd: Belgo bar på Bryggaregatan 12 är alltid trevligt och serverar t ex goa moules frites, men även fisksoppa brukar vara ett säkert kort. Kvarterskrogskänsla, trots läget i city
 
Oj här ramlade svaren in snabbt! Tack för alla tips @Tufs äkta italiensk pizza är alltid gott! @Cattis_E (en km funkar bra att gå för mig), @Tranan kollade upp oaxen och det verkar vara rena lyxkrogen och inte de runt 150-200 kronor cirkus för en varmrätt jag hade tänkt mig , kan spara tipset till någon annan gång dock, Tack också till @mamman smårätter är alltid trevligt att testa olika skaker! och @Idas ska kolla upp surfers med.

Ska skriva upp alla tipsen så får jag se vart jag hamnar till slut. Hade tänkt ta en promenad ut till Djurgården och Nordiska museet eventuellt om jag hinner på eftermiddagen.

Har också insett att jag vill ta en lite längre semester i Stockholm såsmåningom var nog mer än 10 år sen sist och nu när jag sitter och kollar på alla museer och andra sevärdheter så inser jag att det finns så mycket jag vill se och göra som inte hinns med på en eftermiddag.
 
Senast ändrad:
Jag funderar, de ställen ni rekommenderar, har de varmrätter för max 150-200? Jag tycker det är ganska billigt, eller?
 
Oj här ramlade svaren in snabbt! Tack för alla tips @Tufs äkta italiensk pizza är alltid gott! @Cattis_E (en km funkar bra att gå för mig), @Tranan kollade upp oaxen och det verkar vara rena lyxkrogen och inte de runt 150-200 kronor cirkus för en varmrätt jag hade tänkt mig , kan spara tipset till någon annan gång dock, Tack också till @mamman smårätter är alltid trevligt att testa olika skaker! och @Idas ska kolla upp surfers med.

Ska skriva upp alla tipsen så får jag se vart jag hamnar till slut. Hade tänkt ta en promenad ut till Djurgården och Nordiska museet eventuellt om jag hinner på eftermiddagen.

Har också insett att jag vill ta en lite längre semester i Stockholm såsmåningom var nog mer än 10 år sen sist och nu när jag sitter och kollar på alla museer och andra sevärdheter så inser jag att det finns så mycket jag vill se och göra som inte hinns med på en eftermiddag.
kolla upp Paganini de är mycket billigare än oaxen
 
Om jag ska äta själv i Stockholm inom en överskådlig framtid så kommer det med största sannolikhet bli Fish and Chips på B.A.R. Med plats vid "fönsterbrädorna" för att titta ut på de som går förbi. Har för mig att det gick på runt 200, och var extremt mkt mat.
Kanske lite längre bort från hotellet än planerat, men om du ska ut och turista lite också så kanske du ändå är i närheten 🙂
 
Jag funderar, de ställen ni rekommenderar, har de varmrätter för max 150-200? Jag tycker det är ganska billigt, eller?

Tror det är svårt att hitta i krokarna där! Kan vara nog svårt även lunchtid.
Men hak liknande Tabbouli eller Caliente kanske?
Kan vara värt att röra sig en bit ifrån hotellet :)
 
Jag funderar, de ställen ni rekommenderar, har de varmrätter för max 150-200? Jag tycker det är ganska billigt, eller?
På Tabbohli kan man äta smårätter som meze, men det blir bara 2-3 under 200, så är väl på gränsen. Belgobar har kvällens tips för under 200 inkl dryck och har även några till rätter under 200, bl a moules frites (upptäckte att "fisksoppan" är en gryta och kostar över 200 dock). Annars håller jag med övriga som tipsat om pizza,.
Om man kan äta tidig middag (före 18 må - to, före 19 på fredagar) så finns det trevliga ställen i Hötorgshallen där man kan få mat under 200. Lite rörig miljö kanske, men kan vara kul om man äter ensam. Finns från asiatiska bowls till strömming.
 

Liknande trådar

Mat Ska snart upp till Stockholm för en jobbgrej och ska bo på hotell Birger Jarl. Är helt lost inom restaurangvärlden i Stockholm så nu...
Svar
10
· Visningar
948
Senast: Mineur
·
Mat Ska upp till Stockholm i maj och behöver tips på restauranger med inriktning italienskt respektive mexikanskt. Bör ligga på gångavstånd...
2
Svar
27
· Visningar
1 657
Senast: Raderad medlem 68338
·
Äldre Ska tillbringa helgen i Stockholm. Mest jobb men lite nöje (eller ja, jobbet är ju nöje, men ändå) och äta ska man ju. Varje gång jag är...
2
Svar
35
· Visningar
1 714
Senast: Tranan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp