Middag i Stockholm tips?

Ska bo en natt i Stockholm och gå och äta middag någonstans. Ett stopp på vägen på en längre resa med en övernattning och jag är ensam så söker inte någon romantisk restaurang för två. Var kan man få hyfsat käk för pengarna? Jag bor på hotell på Birger Jarlsgatan 29 så helst gångavstånd därifrån. Gillar det mesta förutom sushi och inälvsmat men annars är det bara att ge tips på det mesta, indiskt, thai, övrigt asiatiskt, italienskt och vad som nu kan finnas att tillgå. Standarden på maten är bra om den är ok men det behöver inte vara någon toppstandard a la fine dining utan lite enklare restaurang där det inte kostar en förmögenhet. Kan betala upp till 150-200 kronor för en varmrätt så vet ni lite vilken prisklass jag letar i. Billigare gör såklart inget men centrala Stockholm är ju inte direkt jättebilligt.
Jag rekommenderar creperie Byn, på Rödabergsgatan. Fantastiska galetter, i överkant av din prisnivå, men värda sitt pris. Dessutom med riktig fransk cider, om man tycker om det.
 
Jag rekommenderar creperie Byn, på Rödabergsgatan. Fantastiska galetter, i överkant av din prisnivå, men värda sitt pris. Dessutom med riktig fransk cider, om man tycker om det.
Googlar man så verkar det vara jättestängt enligt deras hemsida?
 
Jag var nyligen på misshumasshu i Birger jarlspassagen. Fantastiskt gott och en upplevelse! Vi åt flera små- och mellanrätter som delades på men de hade även huvudrätter och då kostade dom runt 200-lappen. De har både drop-in och bordsbokning!

Annars verkar både Surfers och Omnipollos sommarställe i Humlegården nice.
 
Googlar man så verkar det vara jättestängt enligt deras hemsida?
Jag läser det som att det är deras cideravdelning som är stängd (det har den varit ett tag), inte hela stället. Men det är säkert bra att ringa och kolla först om man tänkte sig dit. Om inte annat så brukar de stänga för semester en stund på sommaren.
 
Tycker den prisklassen är rätt knepig om man ska vara i de krokarna och inte vill käka typ hamburgare eller pizza. Men koh phangan har en restaurang på Östermalm och huvudrätterna där kostar väl runt 200.
 
Ja, Stockholm kan jag ju inte, tänkte mer på att både indiskt och thai brukar vara billigt.
Tyvärr säljs knappast sådant som brukar vara billigt i de dyra kvarteren. (Mina vänner från Stockholm brukar fnittra när de ser de, enligt dem, låga priserna på restaurangmenyer i mitt område.)
 
Tyvärr säljs knappast sådant som brukar vara billigt i de dyra kvarteren. (Mina vänner från Stockholm brukar fnittra när de ser de, enligt dem, låga priserna på restaurangmenyer i mitt område.)
Nej, jag fick ju det svaret men icke desto mindre lyckades jag googla fram båda delarna bara på just den namngivna gatan.
 
Jag funderar, de ställen ni rekommenderar, har de varmrätter för max 150-200? Jag tycker det är ganska billigt, eller?
Tror det är svårt att hitta i krokarna där! Kan vara nog svårt även lunchtid.
Men hak liknande Tabbouli eller Caliente kanske?
Kan vara värt att röra sig en bit ifrån hotellet :)
Min erfarenhet är att den budgeten funkar i Göteborg och Malmö, ingen annanstans. (Pizza som möjligt undantag.)
Också min erfarenhet. Ett vettigt glas vin kostar runt 150 och uppåt på haken runt Östermalm

Va? Jag käkar i den prisklassen hela tiden :D Kostar mer på bättre krogar och restauranger såklart men en tallrik käk för under 200:- tycker jag man får på nästan varenda gata här i stan. Det hänger ju på vilken nivå man lägger sig på.

TS Jag har vänner som äter på Den gamle och havet rätt ofta. Tror dock att de har sommarsträngt 🤔
 
Nej, jag fick ju det svaret men icke desto mindre lyckades jag googla fram båda delarna bara på just den namngivna gatan.
Ja, jag är ingen expert. Så klart går det att överleva på den budgeten även där. Men om det dessutom ska vara lite trevligt, blir det nog svårt.

Alltså, jag tycker att budgeten är fullt rimlig! Det är Stockholm som är orimligt i sammanhanget.
 
Ja, jag är ingen expert. Så klart går det att överleva på den budgeten även där. Men om det dessutom ska vara lite trevligt, blir det nog svårt.

Alltså, jag tycker att budgeten är fullt rimlig! Det är Stockholm som är orimligt i sammanhanget.
Fast det låter ju som om stockholmare i tråden lyckas ändå. Fast de kanske bara överlever. ;)
 
Jag gillar Djingis Khan på Sveavägen. Äter gärna deras buffé och den kostar väl runt 200/pers har jag för mig. Fast då ingår inte dricka.
 

Liknande trådar

Mat Ska snart upp till Stockholm för en jobbgrej och ska bo på hotell Birger Jarl. Är helt lost inom restaurangvärlden i Stockholm så nu...
Svar
10
· Visningar
948
Senast: Mineur
·
Mat Ska upp till Stockholm i maj och behöver tips på restauranger med inriktning italienskt respektive mexikanskt. Bör ligga på gångavstånd...
2
Svar
27
· Visningar
1 657
Senast: Raderad medlem 68338
·
Äldre Ska tillbringa helgen i Stockholm. Mest jobb men lite nöje (eller ja, jobbet är ju nöje, men ändå) och äta ska man ju. Varje gång jag är...
2
Svar
35
· Visningar
1 714
Senast: Tranan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp