Middag i Stockholm tips?

Men Stockholm är obegripligt svårt i sammanhanget.
Istället för att upprepa hur svårt det är (för dig) så kanske du kan be om tips från dem med lite koll? Till exempel posten nedan borde väl vara av intresse?
Jag älskar Stockholm som matstad! :love: Det går att hitta allt från lågbudget till högbudget utan att göra avkall på kvalitet eller smak.
Från matmarknad till michelin.
 
Jag är Stockholmare och ska faktiskt inte uttala mig om hur det ser ut i dagsläget i Stockholm 🙈 Men, det @Petruska beskriver har ju pågått ett tag och förut var jag väldigt involverad i krogsvängen och då var det svårt att gå ut till en random restaurang och bli positivt överraskad.
 
@nickan1

Jag rekommenderar också Fat franks på Karlavägen.
Litet, trångt, supermysigt, jättetrevlig personal, super pizzor med många prisvärda vinglas om det är av intresse.
Värt att kolla är deras öppettider nu i sommar, minns inte exakt men vet att de ändrar dom något nu i juli.
 
Jag är Stockholmare och ska faktiskt inte uttala mig om hur det ser ut i dagsläget i Stockholm 🙈 Men, det @Petruska beskriver har ju pågått ett tag och förut var jag väldigt involverad i krogsvängen och då var det svårt att gå ut till en random restaurang och bli positivt överraskad.

Det har hänt otroligt mycket i restaurangvärlden på bara några år.
Förutom att servicen inte alltid håller hög klass så är maten nästintill alltid bra oavsett var jag går. Finns liksom hur mycket som helst och har en längre lista på ställen jag vill besöka men ännu inte hunnit! Då äter vi ändå ute minst 1-2 gånger i månaden.
Dessutom kommer det fler och fler bra ställen utanför tullarna, det är jättekul tycker jag!
 
@nickan1

Jag rekommenderar också Fat franks på Karlavägen.
Litet, trångt, supermysigt, jättetrevlig personal, super pizzor med många prisvärda vinglas om det är av intresse.
Värt att kolla är deras öppettider nu i sommar, minns inte exakt men vet att de ändrar dom något nu i juli.

Det låter bra, jag kollade in deras meny och det fanns många goda saker på den! Kanske idé att boka bord då för jag är där en lördag.
 
Är i Stockholm nu så det var dags att kolla in denna tråden. Blev en dag längre än jag trodde från början, trevligt! Har bestämt mig för Fat franks pizza idag, till Tabbouleh ska jag gå och äta lunch på måndag innan tåget går. Får se vad det blir imorgon. Var och åt lunch på K25 bra med mycket att välja på.
 
Halvt OT.
Men har någon varit på Spice of India på Sturegatan och vill ge en recension?!

Eller vill rekommendera någon indisk eller asiatisk restaurang nära stadion.

Det var så länge sen jag var där så jag har ingen koll längre ;)
 
Är i Stockholm nu så det var dags att kolla in denna tråden. Blev en dag längre än jag trodde från början, trevligt! Har bestämt mig för Fat franks pizza idag, till Tabbouleh ska jag gå och äta lunch på måndag innan tåget går. Får se vad det blir imorgon. Var och åt lunch på K25 bra med mycket att välja på.

Jag är helt förälskad i Operans guldterass såhär på sommaren. Deras smörrebröd med topping är fantastiska, likaså de rökta räkorna. Dessutom sitter du och njuter av en fantastiskt vy. OCH de har trevligaste personalen i stan på det! Gå dit för en lunch!
 

Liknande trådar

Mat Ska snart upp till Stockholm för en jobbgrej och ska bo på hotell Birger Jarl. Är helt lost inom restaurangvärlden i Stockholm så nu...
Svar
10
· Visningar
948
Senast: Mineur
·
Mat Ska upp till Stockholm i maj och behöver tips på restauranger med inriktning italienskt respektive mexikanskt. Bör ligga på gångavstånd...
2
Svar
27
· Visningar
1 657
Senast: Raderad medlem 68338
·
Äldre Ska tillbringa helgen i Stockholm. Mest jobb men lite nöje (eller ja, jobbet är ju nöje, men ändå) och äta ska man ju. Varje gång jag är...
2
Svar
35
· Visningar
1 714
Senast: Tranan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp