Ivan goes ugly (Hunden tappar färg..!) - Bilder

Sv: Ivan goes ugly (Hunden tappar färg..!) - Bilder

Vad himla kul! Skönt att det gick att påverka med tillskott. (Vilket var förväntat.) :-)
Vi kan väl höras via PM om fortsatt behandling för den glesa pälsen.
Men jag håller med övriga. Han är söt i vilket fall som helst!
 
Sv: Ivan goes ugly (Hunden tappar färg..!) - Bilder

Nu är det precis ett år sedan ni fick en rapport från Ivan.
I går tog jag en bild på det enda som egentligen har förändrats, pälsen på hans haka har ljusnat:

2014-01-18-1258_52da6c4cddf2b35f469b9c4d.jpg


2014-01-09-0949_52ce62989606ee39a9010cc6.jpg


Lite av hans "mustasch" har också ljusare fjun än vad som är normalt. Och han är bara tre år, så det är för tidigt för honom att få "naturligt grått hår", vilket gör att jag kopplar det tills hans pigmentförändringar. På nacken och ryggen har han fortfarande vita strån, de dyker upp emellanåt och varierar i antal och det verkar väldigt slumpmässigt var de hamnar eftersom de sällan växer på samma ställen som tidigare. Det är i regel 5-15 stycken. :)

Hans vita ögonvrå krymper däremot (om än väldigt långsamt) och om den någonsin försvinner helt så kommer jag verkligen att sakna den. Den passar hans personlighet så himla mycket. :love:

2014-01-05-1936_52c9a631ddf2b313035314d2.jpg
 
Sv: Ivan goes ugly (Hunden tappar färg..!) - Bilder

Lite av hans "mustasch" har också ljusare fjun än vad som är normalt. Och han är bara tre år, så det är för tidigt för honom att få "naturligt grått hår", vilket gör att jag kopplar det tills hans pigmentförändringar.

För tidigt för naturligt gråa hår behöver det absolut inte vara. Min hund som är snart 2 år har redan gråa hår på hakan :p
 
Sv: Ivan goes ugly (Hunden tappar färg..!) - Bilder

Ingen av hans föräldrar eller syskon har gråa hår än, men det kanske inte går att jämföra med genbanken? :o
 
Sv: Ivan goes ugly (Hunden tappar färg..!) - Bilder

Jag tror att det är väldigt individuellt, samt miljö/foder relaterat :)

Min malle har fått likadant som Ivan nu i det sista. Ser ut som spår efter ärr, men med tanke på hur mkt han har fått så ser det snarare ut som om han varit i krig än ett slagsmål...

Jag läste din tråd med största intresse och har nu bytt foder och har extra tillskott i maten och hoppas nu på samma fina förvandling som du har haft på Ivan :)
 
Sv: Ivan goes ugly (Hunden tappar färg..!) - Bilder

För tidigt för naturligt gråa hår behöver det absolut inte vara. Min hund som är snart 2 år har redan gråa hår på hakan :p

Samma med Ipod, han började få gråa hår som 2-åring och är idag, 5,5 år gammal, nästan helt vit om hakan :)
 
Sv: Ivan goes ugly (Hunden tappar färg..!) - Bilder

Fonzie som ska fylla 5 år i maj har också vita strån under hakan. Ingen annanstans.
 
Sv: Ivan goes ugly (Hunden tappar färg..!) - Bilder

Rio är redan vit om nosen och han är bara 3 år och någon månad på fotot.
1229885_10151923509277150_1741508718_n.jpg


Sarek har något enstaka vitt hår, medan hans syster är vitare än Rio redan. De är nyss fyllda 3.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp