Bukefalos 28 år!

Kan nämna att jag är ganska kritisk mot sk Göteborgs Kaninhoppare då jag hört ett och annat om dem, medlem i riksförbundet som jag är ;) Men går deras tävlingar till som inom förbundet så har jag inte mycket att säga om den saken.
 
Hi,hi men Ninni nu har du fattat fel för gbg KaninHOPPARE finns inte längre men även de höll sig till reglerna efter de gick ur det enda de vägrade var betala 1.kronan bla och därför snackas det skit. Lisbeth ringde till och med upp mig pga skitsnacket för att ta reda på om det var sant-vilket det alltså inte var.
MEN den jag är med i nu och enda i gbg heter gbg kaninKLUBB-ja vet väldigt lika namn :D

Denna klubb håller sig oxå till reglerna men vill inte vara officiella pga att vissa regler som finns bara finns för att det blivit en så allvarlig sport med fusk el försök till fusk och sådana som gör allt för att vinna osv-i vår klubb behövs inte vissa av reglerna då vi kan säga till om tex 1 kanin i varje resebur, minsta ålder på unge att tävla osv UTAN att ngn blir sur och att man behöver reglementet som stöd o
bevis.
Vi håller även på med utställningar och genetik kurser osv.
Vi vill hålla på med mer än bara hoppning-vi som har större avel vill tex kunna hur färgerna ärvs inte bara avla för att det är kul.

Vi är färre i klubben men alla känner alla o mankänner sig aldrig som en nybörjare el mindre värd för att kaninen inte är bäst-man hoppar även med en kanin som aldrig placerar sig för att den ska få vara med oxå o ha kul!

Inget ont om officiella klubbar-men vi i vår klubb bryr oss inte om officiella meriter och sm.

Jag hade en kanin en gång som hette Paradisets Kamomill, hon blev elit i längd vid första försöket på den tiden man fick klasspröva till elit.
men hon blev bara 2 år och då slutade jag tävla ett tag.
Nu har jag en son på 1 år och har faktiskt inte tid med massa tävlingar ändå utan hoppar tävlingar några ggr om året för att det är kul.
I Olofstorp/Gbg i år ska jag ställa mina första renrasiga svart/vita japaner och även tävla hoppning i KAF.
 
jag kritiserade inte dig speciellt med din uppfödnings paradiset, jag tror visst att du inte avlar på dåliga djur.
påpekade bara det där med meriterade hopplinjer.
hade vart kul att se dina djur, vi har ju samma åsikter i mångt om mycket, speciellt utfodringsbiten ;)
kan du inte börja föda upp hopphermeliner så kan jag köpa en till syrran? :D
 
Tycker inte att det spelar någon roll om klubben är officiell eller inte... så länge det är ungefär samma regler. Reglementet är ju till för att skydda kaninerna. Innan vi här uppe skapade våran första officiella klubb, Då vi bara tävlade å små inofficiella tävlingar, så var det mycket stress, och vissa deltagare nästan misshandlade sina kaniner... Tycker därför det är bättre att tävla officiellt, för på de tävlingarna ser man trevliga förare, och trevlig kaninhantering.
Känner mig inte som en nybörjare, även fast jag har tävlat mycket lite. Våran klubb är iofs inte så stor, men iallafall.
 
hermelin ska det vara! :D
tintin är mycket lik ickis när hon ställde upp sig - i verkliga fallet var hon mycket mer långsträckt men instinktivt visste hon hur hermeliner skulle sitta, inte något som jag tränade henne på :)

du brukar ju vara bra på att leta upp bilder - kan du inte vaska fram en bild på en bra färgad järngrå hermelin?
snäääällla? :bump:
 
Så ert enda problem med SKHRF är att de har "för mycket" regler? De regler som man inte ens har tankar på att bryta emot eller hur jag ska säga gör att ni inte vill vara med i förbundet? Kan tillägga att det låter som om de riksförbundsanslutna klubbarna inte är lika seriösa vad det gäller aktiviteter som inte innefattar hoppning, men jag kan säga att det inte är så.
Nu tror ni säkert att jag är en RF-fantast men det ska jag säga att jag inte är, eller jag tycker att förbundsstyrelsen hanterar väldigt många saker på fel sätt. Ställer till med onödigt mycket, det kanske var så du menade också paradiset?
 
Precis ninni tack-jag har svårt att hitta de rätta orden för vad som eg är det enda jobbiga med förbundet ;)

Järngrå -det var inget lätt uppdrag :crazy:
Ska fråga kanin-netarna :rofl:
 
ja så kan det vara! jag la ut en tråd om järngrå hermelin på kanin-net men fick inget svar *suck*
jag får leta vidare :bump:
 

Liknande trådar

Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 637
Senast: KesoNeso
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
991
Senast: Bison
·
Foder & Strö Som rubriken lyder. Ska knappa hem linfröolja till mina boys, lutar åt den från Gunnarshögs. Har gett av Eclipse Biofarm å Emin förrut...
Svar
8
· Visningar
568
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 241
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp