Bukefalos 28 år!

Jä**a skit!

Sv: Jä**a skit!

Har hänt mig också med min förra häst. Tåsträcksenan avskuren av ett orange smalt elband. Blev helt återställd. Tog sex månader sen red jag igen! Det ornar sig säkert för din häst som dessutom är ung vilket kan innebära extra läkkraft!
 
Sv: Jä**a skit!

vi har en häst i stallet som råkade ut för samma sak vid den åldern, de sydde ihop benet men senan givk inte att få ihop den fick läka själv. Idag är han fyra år o håller på att ridas in, han verkar helt oberörd o har inte ont, ridningen fungerar väldigt bra, visst har han lite svårt att få med sig benet ibland, har lättare för galopp än trav men han tar tölten o kommer förhoppningsvis bli en bra allround häst.
 
Sv: Jä**a skit!

Han står på Strömsholm och är operarad och allt har gått bra.
Han är lite deppig, men äter ok och magen funkar.
Får hämta hem honom på fredag eller måndag.
Prognosen är ju god eftersom han är så ung och så lätt.

/Malin
 
Sv: Jä**a skit!

Han är inköpt som tävlingshäst och avelshingst, så jag hoppas att han blir helt bra och inte får problem att få med sig nått ben.

/Malin
 
Sv: Jä**a skit!

en kompis unghäst gjorde precis samma sak.
Ena kliniken dömde ut honom men hon vägrade.
PÅ strömsholm op. han o dom trassla en massa.

Idag 1½ år senare har han ett stort överben/ärr på bakbenet men rör sej obehindrat. ska börja ridas in nu i vinter så de åtestår o se om han håller.
 
Sv: Jä**a skit!

Håller tummarna att det ska gå bra för hästen, men det verkar som det gått bra för de flesta. Så det ser ju lovande ut ialla fall
 
Sv: Jä**a skit!

Håller alla tummarna för att det ska gå bra för din häst! :cool:
 
Sv: Jä**a skit!

Hoppas att allt går bra för er o han kan bli den tävlingshäst o förhoppningsvis avelhingst det är tänkt! Lycka till!
 
Sv: Jä**a skit!

*uppdatering*

Lillhingsten mår efter omständigheterna bra. Jag hämtar honom från Strömsholm imorgon och han får då komma hem och stå på boxvila.

/Malin
 
Sv: Jä**a skit!

Jahja...

I torsdags var jag och kompis in med lilleman på kliniken och tog av stygnen. Det var första gången jag såg såret och FY! Det var stooort och hade inte läkt ett smack och satt väldigt olägligt!
några gånger "tappade han fotfästet" och kotade över och åååh vad ont det gjorde att se! Båda vi och veterinärerna ryckte till då han gjorde det.
Veterinären på vår klinik ansåg att de haft fel på Strömsholm då de tyckte att jag skulle lägga om bandaget själv hemma och jag höll med. Såret är strt och även med lugnande var hästen inte helt lätt att hålla still.
Så vi fick en ny tid idag då bandaget skulle läggas om på liniken (tack och lov bor vi väldigt nära kliniken!).

Jag hade ju då en resa till Finland inbokad som inte gick at boka av (min far är mycket dålig - döende, så det var inget alternativ att ställa in). Men min underbara kompis ställde upp och åkte ner till kliniken med hästen idag.
Såret såg öfr jävligt ut och Hästen remiterades tillbaka till Strömsholm och är i skrivandets stund på väg dit!

Åh, vad jag känner med hjälplös när jag sitter här i Finland och inte kan göra annat än ha telefonkontakt med de som hjälper mej.
Och vilka underbara vänner jag har som ställer upp för min häst (och mej).

Urk, jag måste bara skriva av mej lite :cry:

/Malin
 
Sv: Jä**a skit!

Fy vilken mardröm! :crazy:

Hästen är i goda händer och dina vänner gör säkert allt dom kan för att han ska må så bra det går.
Hoppas du har familj runt om dig som du kan prata med nu när det är dubbelt upp för dig med din far och kusen på en gång.

Skickar en *styrkekram* till Finland.
Hoppas det ljusnar för dig snart.
 
Sv: Jä**a skit!

Tack!
Alla styrkekramar i världen behövs just nu!

Pålle är i alla fall inne på Strömsholm nu och får smärtstilande och benet omlagt varje dag.

Åh, vad jag hoppas att han bli bra!

/Malin
 
Sv: Jä**a skit!

Känner verkligen med dig! Är i liknande situation men min pålla står på Skara djursjukhus...

*kram*
 
Sv: Jä**a skit!

Vad glad att det är tåsträckaren och inte någon av böjsenorna. Det går säkert bra med noggrann skötsel och konvalecens. Lycka till!
 
Sv: Jä**a skit!

Idag söver de lilleman för tredje gången för att försöka dra ihop sårkanterna och "städa upp såret"...
Fy jag känner mej helt tom och vet inte vad jag skall tro och tänka. :(

/Malin
 
Sv: Jä**a skit!

*kramar om* Det är så hemskt att vara helt maktlös, kall och ihålig inombords av oro och ångest. :( Jag hoppas att det går vägen för er båda så det vänder efter det här. :bump:
 

Liknande trådar

Hästvård Kele strikes again :crazy: Alla hästarna sov ute inatt eftersom bara Vision ville in, och när han insåg han skulle bli ensam inne...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
9 606
Senast: Kassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp