Bukefalos 28 år!

Jä**a skit!

Sv: Jä**a skit!

Åh jag började nästan gråta när jag läste denna tråden. Lider med dig och håller tummarna för att hästen snart blir bra.

Skickar massa styrka för det behöver du just nu.
 
Sv: Jä**a skit!

Fy vad jobbigt du har det :( Inte nog med hästen så är din far dålig me! Jag sänder dig em massa stykekramar och hoppas på mirakel! Sköt om dig!
 
Sv: Jä**a skit!

Idag söver de lilleman för tredje gången för att försöka dra ihop sårkanterna och "städa upp såret"...
Fy jag känner mej helt tom och vet inte vad jag skall tro och tänka. :(

/Malin

HUr har det gått? Fick de till sårkanterna? Hoppas verkligen att han blir bättre snart i alla fall så han kan få komma hem igen och få bli ompysslad av folk han känner.
 
Sv: Jä**a skit!

Hej din stackare...

Hoppas allt löser sig. Fråga om han får mag- och tarmbalans på kliniken. Hästar som sövs mycket kan få problem med magen. En kompis häst stod i Skara och där blev det bortglömt.
 
Sv: Jä**a skit!

Hej!

Har inte hört något från Strömsholm idag. Sitter i Finland fortfarande (kommer hem på söndag). Jag antar att "no news is good news"...

/Malin
 
Sv: Jä**a skit!

Jag har haft en häst som fick både djupa o ytlgia böjsenan avslitna i en olycka i ett derby. Plus fraktur. Den fick lång vila, som din ska få.

Han hade ärrvävnad som gick ner med åren. Han fungerade som ridhäst i 18 år efter det, han tävlade hoppning terräng arbetade hårt, gick hubertusjakter mm utan minsta probelm. Hade kontakt med den vet som behandlat i början och fick råd om träningen. Ingen trodde nog först att det skulle gå så bra, men han var ung och hade bra läkning. Olycksfallsskador på senor läker ofta bra utan att det blir problem meed användingen av hästen. Det är värre med förslitningsskador.

Din häst är också så ung att det kommer nog att läka bra och han får ärrvävnad ,men kommer att fungera bra, tror jag.
 
Sv: Jä**a skit!

Tack! det är skönt att höa om hästar som blivit återställda!
Trots at jag vet att Strömsholm skulle ringa om det var något allvarligt med hästen hade jag mycket svårt att sova i natt och låg och tänkte hit och dit långt in på småtimmarna!

/Malin
 
Sv: Jä**a skit!

Har pratat med Strömsholm nu varje dag.
Hästen sövdes i torsdags och de drog ihop såret och sydde med stora stygn. Allt gick bra.
Ett baktprov har tagits och det visade sig att lilleman är resistent mot Penovet (det penicillinet han fått) och det förklarar varför han inte blivit bättre.

Nu har han fått ett annat penicillin och blir stadigt bättre säger de.
Han har haft lite ont i helgen och varit lite hängig, men var mycket bättre idag. Hur länge han skall vara kvar på Strömsholm kunde de inte säga än, men minst hela den här veckan.

/Malin
 
Sv: Jä**a skit!

Skönt att han är på bättringsvägar nu i alla fall. Håller tummarna att han snart får komma hem nu.
 
Sv: Jä**a skit!

Underbar peppning! TACK!
Jag försöker vara så positiv som möjligt!

/Malin

men du en liten fråga. Bara av ren nyfikenhet på anledningen.
Varför åkte du inte till Strömsholm?
Om man hade behövt ta beskedet att avliva så hade jag tyckt det vart bättre att vara där. Sen hade jag helst pratat med vet IRL.
Men vi är olika. Jag bara undrar. :)
 
Sv: Jä**a skit!

Menar du precis när olyckan skedde?
Första impulsen var såklart att åka dit, men jag pratade både med den veterinärstuderande tjejen som körde in hästen dit och med veterinärerna och de tyckte inte jag skulle komma dit.
Vad skulle jag göra där? Titta på min sövda häst?

Det stod ganska klart redan från början att de inte skulle behöva ta bort honom då och jag kunde inte göra nått där. Hästen känner inte mej öht. så det skulle inte ens vara någon trygghet om jag var där.

/Malin
 
Sv: Jä**a skit!

Förstår hur det känns! Har avrt med om en liknande situation i somras. Min häst hade ett litet sår på ena frambenet och jag åkte iväg på semester till skåne. efetre en vecka får jag ett sms om att min häst är dålig och att de som har stallet ska åka in med henne till klinik dagen efter (har också nära till klinik, antagligen samma). Väl där får de besked om att såret växt inåt och det blivit en inflamation på griffelbenet... Åhh, så hjälplös man kände sig 60 mil hemmifrån, hon kördes samma kväll till ultuna för vård och jag fick ta ett tåg hem för att hämta hästen på Ultuna.

Tror nog att din häst kommer bli alldeles frisk om det bara sköts om på ett bra sätt! Som sagt, ett glatt och positivt humör kan aldrig göra hästen sämre!

LYCKA TILL!
 
Sv: Jä**a skit!

Updatering:

Hämta lilleman på Strömsholm igår efter tre veckor där. De bytte bandaget medan jag såg på. Såret såg jättefint ut! En stor såryta, men inget ben blottat och det såg rent (förstås) och fint ut.

Nu står plutten i sin box och skall få bandaget bytt var 5:te dag och återbesök till klinik om 2 veckor. Han får hippotrim i 5 dagar.

Han är mycketpiggare och gladare och rör sig bättre! :)

/Malin
 
Sv: Jä**a skit!

Vad glad jag blir att höra att han e på bättringsvägen!
Har tänkt massor på er även om jag inte skrivit här!

Kramar Lina
 

Liknande trådar

Hästvård Kele strikes again :crazy: Alla hästarna sov ute inatt eftersom bara Vision ville in, och när han insåg han skulle bli ensam inne...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
9 606
Senast: Kassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp