Bukefalos 28 år!

Jägare sköt häst - istället för vildsvin

Sv: Jägare sköt häst - istället för vildsvin

Men usch va hämskt, lider med hästens ägare!! Sånt får inte hända!!
 
Sv: Jägare sköt häst - istället för vildsvin

Folk som inte ser skilnad på hästar (i täcke?!) och vildsvin ska f-n inte ha vapen!! :mad:
 
Sv: Jägare sköt häst - istället för vildsvin

vildsvin och hästar är ju inte ens lika!

Är ingen jakthatare, men håller med ovanstående, vissa ska inte ha vapen! Iallafall inte dom som skjuter allt som rör sig!
 
Sv: Jägare sköt häst - istället för vildsvin

"INTE jaktbrott. Vad är det då?

Han kan inte se skillnad på häst o gris. Då bör man helt klart bli av med jaktlicensen o hamna i fängelse en bra tid- förutom en uppriktig ursäkt o betala ett stort skadestånd!

Hoppas att en åklagare ser annorlunda på det.
 
Sv: Jägare sköt häst - istället för vildsvin

Vad jag vet så FÅR man väl inte ens skjuta om man inte är helt säker på vad man skjuter.. ska ta å fråga min bonusfarsa eller nån av dom alla jag vet som jagar..
 
Sv: Jägare sköt häst - istället för vildsvin

"
Hoppas att en åklagare ser annorlunda på det.

Det tror jag inte. För några år sedan sköt en jägare en minigris:eek:-fast han trodde det var en älg:D, dessutom är det alltid en jägare eller två som själva blir skjutna, det händer inget särskilt då heller.
 
Sv: Jägare sköt häst - istället för vildsvin

Men vad är det för korkad polis :crazy: Även om det inte är ett "regelrätt" jaktbrott så SKA det utredas som ett men det har inte polisen med att göra mig veterligen. Här hade vi en björnattack där björnen fick tag om en jägares fot varav en annan sköt ihjäl björnen i självförsvar, även om det var självförsvar så måste det utredas som jaktbrott då det inte var jakttid för björn. En jägare som inte kan se skillnad på en häst - vildsvin har hänt förut gällande shetlandsponny, ännu värre är att hästen hade ett vitt flugtäcke på sig! Ska en sån människa få ha rätt att gå omkring med vapen :eek: Missade han helt staketet som förmodligen fanns runtom hagen? Bara att han skjuter emot stråk där det rör sig människor ger väldigt stor insyn på hur denna jägare agerar, antagligen ren ignorans eller ovetande om sin jaktomgivning - förmodligen ovetande eftersom om han hade kollat området först innan han jagade vetat att det stod hästar där. Fy sjutton alltså... bort med licensen, vapnena och skadestånd!
 
Sv: Jägare sköt häst - istället för vildsvin

Vad jag vet så FÅR man väl inte ens skjuta om man inte är helt säker på vad man skjuter.. ska ta å fråga min bonusfarsa eller nån av dom alla jag vet som jagar..

Nej det får man absolut inte. Man får inte skjuta om man inte vet hur området ser ut heller då man måste ha koll vart kulan tar vägen, man ska alltså ha ett kulstopp.
 
Sv: Jägare sköt häst - istället för vildsvin

Så sa dom jag frågade oxå... Tar man inte skillnad på en häst med vitt täcke och ett vildsvin så behöver man nog ledarhund och en vit käpp!
 
Sv: Jägare sköt häst - istället för vildsvin

Vad är det för markägare som tillåter jakt i en hästhage, kan man undra?
 
Sv: Jägare sköt häst - istället för vildsvin

usch detta hände knappt 5 km hemifrån mig och mina hästar.. :S
 
Sv: Jägare sköt häst - istället för vildsvin

usch detta hände knappt 5 km hemifrån mig och mina hästar.. :crazy::mad:
 
Sv: Jägare sköt häst - istället för vildsvin

Men vad är det för korkad polis :crazy: Även om det inte är ett "regelrätt" jaktbrott så SKA det utredas som ett men det har inte polisen med att göra mig veterligen. Här hade vi en björnattack där björnen fick tag om en jägares fot varav en annan sköt ihjäl björnen i självförsvar, även om det var självförsvar så måste det utredas som jaktbrott då det inte var jakttid för björn. En jägare som inte kan se skillnad på en häst - vildsvin har hänt förut gällande shetlandsponny, ännu värre är att hästen hade ett vitt flugtäcke på sig! Ska en sån människa få ha rätt att gå omkring med vapen :eek: Missade han helt staketet som förmodligen fanns runtom hagen? Bara att han skjuter emot stråk där det rör sig människor ger väldigt stor insyn på hur denna jägare agerar, antagligen ren ignorans eller ovetande om sin jaktomgivning - förmodligen ovetande eftersom om han hade kollat området först innan han jagade vetat att det stod hästar där. Fy sjutton alltså... bort med licensen, vapnena och skadestånd!


håller med, usch jag blir illamående när jag läser artikeln, det hade lika gärna kunna vart min häst som blivit skjuten, dom jagar ju vildsvin där jag bor oxå.. :mad: tänk om hade bestämt sig för att jaga bara 5 km åt ett annat håll så hade han ju varit hemma hos mig..
 
Sv: Jägare sköt häst - istället för vildsvin

helt sjukt. är ju skrämmande att man kan ta så fel på häst och vildsvin.

när jägarna hade vildsvinsjakt vid mitt gamla stall (alla hästar inne för säkerhets skull och de var kanske tur det) så hade de skjutit en himla massa rådjur istället. vet inte om jag tycker rådjur och vildsvin är så värst lika de heller... :crazy:
 
Sv: Jägare sköt häst - istället för vildsvin

Vad är det för markägare som tillåter jakt i en hästhage, kan man undra?

För guds skull det är det väl INGEN som gör :crazy: Det är upp till jägaren att kolla de marker man ska jaga på först innan man ger sig ut med vapen och jagar. Vi har ett helt område att jaga på inom klubben men inte sätter sig folk i hagar och skjuter eller nära bebyggt område/marker där det finns stigar/vägar
 
Sv: Jägare sköt häst - istället för vildsvin

helt sjukt. är ju skrämmande att man kan ta så fel på häst och vildsvin.

när jägarna hade vildsvinsjakt vid mitt gamla stall (alla hästar inne för säkerhets skull och de var kanske tur det) så hade de skjutit en himla massa rådjur istället. vet inte om jag tycker rådjur och vildsvin är så värst lika de heller... :crazy:

Är det lovligt att skjuta rådjur är det inget som säger att man inte får skjuta även om man skulle vara på jakt efter något annat från början så att säga. Fr.om 16 augusti (idag) är det lovligt att skjuta rådjursbock.
 
Sv: Jägare sköt häst - istället för vildsvin

Sinnessjukt. Vad är det om inte jaktbrott?
Ställer samma fråga som någon som skrev ett inlägg på ridsport: Är det då fullt tillåtet att gå runt och skjuta ALLA djur? För det är ju bara skadegörelse och det kan man väl ta om man irriterar sig på ett djur.. :grin:



Nej fy skäms till er som utreder/utredde/inte utreder.
Fängelse, böter, skadeståndsskyldig och indragen jaktlicens ska dumfan ha!
 
Sv: Jägare sköt häst - istället för vildsvin

Jägare.... Usch....
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En jägare sköt på söndagsförmiddagen en häst. Polisen har upprättat en anmälan om jaktbrott.
Svar
0
· Visningar
276
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter I söndags förmiddag knackade en jägare på hemma hos Rosita Magnusson och Erik Hörberg i Vankiva utanför Hässleholm – och berättade att...
Svar
0
· Visningar
244
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 073
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Hästnyheter Jägaren som av misstag sköt två shetlandsponnyer i Kalmartrakten för att han trodde det var vildsvin har nu fått sitt straff.
Svar
0
· Visningar
241
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp