Jämlikheten och könsorgan i konsten.

Och nu har jag tittat på båda bilderna och de två konstverken går ju inte ens att jämföra - hade ingen talat om för mig att det var en vagina i mitten av två blommiga lår hade jag inte dragit parallellen alls. Det är lite skillnad mot en enorm, blå, ådrig kuk mitt i nyllet på allmänheten.
 
en mer konstnärlig kropp + vagina i mer privat miljö.
En högstadieskola, privat miljö?

preview.jpg
 
Är det just utformningen som är problemet med den blå penisen? Att bilden som konstver betraktad inte är bra?
Nu skrattade jag mest åt den och tycker det är konstigt.
Men den andra bilden är inte realistisk alls- det är ju typ blommor
Jag tror penisen upprör mer för den är mer realistisk. Samt enormt stor. Den är verkligen in your face.
 
Senast ändrad:
Men det är väl få killar som håller på med sånt ? Ska hela könet då dras över en kam?
Har du missat att det är ett vanligt problem att kvinnor får dickpicks skickade till sig av okända män så tycker jag att du ska sätta dig in i den problematiken innan du säger "inte alla män" . Linnea Carlsson kan vara bra att börja med, hon har skrivit en hel del om det. Problemet ligger inte i antalet män som skickar utan antalet kvinnor som får bilder.
 
Du ser alltså själva den konstnärliga kvalitén som skillnaden?

Utan att sätta mig ned och fundera och just i de här två fallen - japp! Det gör jag.
Jämför som sagt med Skeffeteåfallosen, det är rätt uppenbart en kuk men ingen tycker särskilt illa om den.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b3/Lyftet_Skelleftea_20090523.jpg
Folk klär den till och med i olika kondomer efter årstid och smak ibland.
Utförandet gör stor skillnad.
 
Du ser alltså själva den konstnärliga kvalitén dom skillnaden?

Jag är benägen att göra det. Den ena är ett tydligt abstrakt konstverk, som t o m jag kan se skönheten i fast jag inte är något fan av just naket som motiv. Den andra ser ut som typ vilken dick pic från Tinder som helst, bara photoshoppad blå.
Och det är bara det konstnärliga perspektivet, det är ju även rätt stor skillnad på vilka kulturella associationer som finns vad gäller att öppet visa en fitta jämfört med en kuk. Att vi lever i en tid då typ alla som varit på internet någon längre tid lär ha sett kukar till leda är nog också en bidragande faktor, eftersom dick pics skickas till höger och vänster av diverse muppar.
Att då göra en stor skylt med en erigerad penis på som något slags "artistic statement"... alltså nej, det blir bara ännu en påminnelse om att vi lever i ett patriarkat. "Du kommer väl ihåg att de med snopp är lite bättre än du är, har du glömt så kan du titta på Ståkuken #1 för att friska upp minnet."
 
Har du missat att det är ett vanligt problem att kvinnor får dickpicks skickade till sig av okända män så tycker jag att du ska sätta dig in i den problematiken innan du säger "inte alla män" . Linnea Carlsson kan vara bra att börja med, hon har skrivit en hel del om det. Problemet ligger inte i antalet män som skickar utan antalet kvinnor som får bilder.

Diskussionen har ju varit uppe tidigare på buke och det var flera kvinnor som aldrig hade fått en dickpick. Men absolut, Det är möjligt att dom som håller på med dickpicks pysslar med massutskick också...
 
Jag har en stark misstanke att det beror på att du är hetero-man. En försvinnande liten mängd kvinnor ägnar sig åt samma sorts beteende som de män som skickar kukbilder.

Hur kommer det sig då att ingen . Aldrig nånsin har nämnt dickpics på Tinder i dejtingtråden ?
 
Jag har en stark misstanke att det beror på att du är hetero-man. En försvinnande liten mängd kvinnor ägnar sig åt samma sorts beteende som de män som skickar kukbilder.
Jag tror att det beror på att man inte kan ha en dickpic som bild på tinder och inte kan skicka bilder på tinder.
 
Jag tror att det beror på att man inte kan ha en dickpic som bild på tinder och inte kan skicka bilder på tinder.

Exakt, jag har inte testat själv. Men förmodligen har man algoritmer som kan känna igen kön/nakenbilder/bröstvårtor osv. Så att dessa inte ska gå att posta på Tinder.
 
Hur kommer det sig då att ingen . Aldrig nånsin har nämnt dickpics på Tinder i dejtingtråden ?

De kanske låter bli för att annars kommer någon och måste påminna om att Inte Alla Män gör så? :idea: Inte vet jag, det får du väl fråga dem som är aktiva i den tråden om. Om du nu kan göra det utan att det ska dra iväg i ett sidospår 15 sidor långt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp