Jämlikheten och könsorgan i konsten.

Jag tror att om det hade varit en lika realistiskt avbildad vagina på samma plats som penisen så hade den fått samma sorts uppmärksamhet.

Det är även skillnad på en erigerad penis som på många sätt är ett uttryck för makt och en vagina som aldrig har varit ett uttryck för makt.
 
Jag hoppas att alla har uppfattat att det är samma konstnär som har målat både snippan och den blå kuken.

Det hade jag inte! Kanske vore bra att nämna i trådstarten?
Oavsett förstår jag varför folk reagerar olika på de olika bilderna och ifrågasätter varför man valde att låta sätta upp den stora, blå, realistiska penisen mitt i samhället.
Å andra sidan är det kanske för att den hör hemma där.
 
Jag tycker båda verken är intressanta, framför allt med tanke på vilka diskussioner de väcker. Det är befriande med offentlig konst som väcker debatt, det är en av de bra sakerna som offentlig konst bidrar med.
Jag är säker på att konstnären ville åt denna typen av debatt, hon är nog heller inte speciellt missnöjd över att verket inte får vara kvar längre.
Det är fint när man ser folk som vanligtvis inte är ett dugg konstintresserade plötsligt börjar diskutera ett verk, eller till och med diskutera konstbegreppet.

Mer konst åt folket!
 
Jag förstår inte ens vad du vill diskutera.
Det är ingen diskussion det är du som påstår saker som inte stämmer. Hero undrade om att någon skulle fått dickpics på tinder när någon sa att konsten påminner om en photoshoppad dickpic från tinder.

Varför ni vill diskutera vidare om saker som inte har påståtts eller inte är relevanta är den egentliga frågan.
 
Det är ingen diskussion det är du som påstår saker som inte stämmer. Hero undrade om att någon skulle fått dickpics på tinder när någon sa att konsten påminner om en photoshoppad dickpic från tinder.

Varför ni vill diskutera vidare om saker som inte har påståtts eller inte är relevanta är den egentliga frågan.
Det enda jag svarade på var till @Hero att det har diskuterats dickpics i tråden om dejting. Jag vet att det inte går att skicka på tinder.
Jag tror du blandar ihop mig med någon annan.Vad har jag hittat på?
 
Det är ingen diskussion det är du som påstår saker som inte stämmer. Hero undrade om att någon skulle fått dickpics på tinder när någon sa att konsten påminner om en photoshoppad dickpic från tinder.

Varför ni vill diskutera vidare om saker som inte har påståtts eller inte är relevanta är den egentliga frågan.

Ska du tjafsa kan du ju passa på att göra det med rätt person. Det var jag som sa att den ser ut som en photoshoppad dick pic, Tinder var endast ett exempel och kan bytas ut mot valfri dejtingsida. Att Hero sedan kände ett behov att ifrågasätta huruvida folk faktiskt får kukbilder på såna sidor får du ta upp med honom, det är inget jag kan styra över, inte heller hur diskussionen utvecklas efter det.
 
Det är ingen diskussion det är du som påstår saker som inte stämmer. Hero undrade om att någon skulle fått dickpics på tinder när någon sa att konsten påminner om en photoshoppad dickpic från tinder.

Varför ni vill diskutera vidare om saker som inte har påståtts eller inte är relevanta är den egentliga frågan.
Ja varför ignorerar ni poängen med inlägget som var att det såg ut som en blå dick pic och väljer att bara prata om vad man gör med tinder??

Grattis ni lyckades flytta diskussionen från kukbilder till tinder under några värdelösa minuter

Snacka om att poängen flög över era huvuden
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Bra hörlurar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp