Jämlikheten och könsorgan i konsten.

Den här bilden protesterades det våldsamt mot på sin tid, av kvinnor, naken kvinna orakad :eek: och marijuanalöv.
Oh how times change.
680.jpg
 
I Nyköping så har de en stor snippa målad på en vägg i högstadieskola. http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=87&grupp=22001&artikel=6118800
I Stockholm tas en stor blå penis på Kungsholmen bort för att den väcker anstöt.
https://www.stockholmdirekt.se/nyheter/avslojar-jattepenisen-ska-bort/reprdl!yuGwcua4tOVQ6UcpcXS0Q/
Det är tydligen olika vilket kön ett organ har.
Carolina Falkholt kallar sig ju även Grafitta när hon målar. Så snippa kan du nog byta ut mot ett vuxnare ord. ;)
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Fast det blottade ollonet är väl ofta rätt köttfärgat, ungefär som insidan av en vagina då.
 
Jag tycker båda verken är intressanta, framför allt med tanke på vilka diskussioner de väcker. Det är befriande med offentlig konst som väcker debatt, det är en av de bra sakerna som offentlig konst bidrar med.
Jag är säker på att konstnären ville åt denna typen av debatt, hon är nog heller inte speciellt missnöjd över att verket inte får vara kvar längre.
Det är fint när man ser folk som vanligtvis inte är ett dugg konstintresserade plötsligt börjar diskutera ett verk, eller till och med diskutera konstbegreppet.

Mer konst åt folket!
Den här gamla tanten är barnsligt och vördnadsfullt förtjust i Carolina Falkholt. :love: :love: :love:
 
Jag brukar inte göra detaljerad färganalys, men generellt tycker jag nog att det skiljer på nyans i skaft och ollon.
Jag hävdar dock ingen expertis i området. :D

Det är väl tunnare hud på ollon. Så det är ju naturligt att färgen skiljer sig mot skaftet.
 
Det är väl tunnare hud på ollon. Så det är ju naturligt att färgen skiljer sig mot skaftet.

(OT så det sjunger om det, men det var väl vad vår konstnär ville. ;) )

Det var ju det jag sade. Lite köttfärgat. Överhuden fungerar ju som täckhud och är skinnfärgad. Ollonet ser annorlunda ut på olika sätt. Lite som yttre och inre blygdläppar.
Har jag upplevt.
 
(OT så det sjunger om det, men det var väl vad vår konstnär ville. ;) )

Det var ju det jag sade. Lite köttfärgat. Överhuden fungerar ju som täckhud och är skinnfärgad. Ollonet ser annorlunda ut på olika sätt. Lite som yttre och inre blygdläppar.
Har jag upplevt.

Sure, ollonet kan säkert bli blålila eller kötfärgat osv. Men penis är ju inte bara ollonet , utan skaftet också. Därför känns det inte korrekt att säga att penis är blålila. Det är ju som att säga att vaginan bara är klitoris ?
 
Jag gissar att konstnären vill ha en diskussion kring konst.
Så frågan är ju då var gränsen går? Vilka konstverk är inte okej? Vem bestämmer gränsen?
 
Fast det blottade ollonet är väl ofta rätt köttfärgat, ungefär som insidan av en vagina då.
NU kan inte jag vara tyst längre, vaginan ÄR insidan!;)

Slida (medicinsk term på latin: vagina) är den nedersta delen av de kvinnliga inre könsorganen och utgör en hålighet med en öppning utåt mellan benen längst ned i bålen. Slidans övre begränsning är mot livmoderns nedersta del livmoderhalsen. Slidan utgör förbindelsen mellan livmodern och omvärlden.
 
NU kan inte jag vara tyst längre, vaginan ÄR insidan!;)

Slida (medicinsk term på latin: vagina) är den nedersta delen av de kvinnliga inre könsorganen och utgör en hålighet med en öppning utåt mellan benen längst ned i bålen. Slidans övre begränsning är mot livmoderns nedersta del livmoderhalsen. Slidan utgör förbindelsen mellan livmodern och omvärlden.


Fast jag är inte helt okunnig om vaginan. Klitoris är större en den lilla delen som syns...den sträcker sig även en bit in vaginan.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp