Jämlikheten och könsorgan i konsten.

Det är väl en jäkla skillnad på bildernas utseende?
Ja, jag tycker det också. Penisen var rätt solklar vad det föreställde, däremot den på vaginan tyckte jag var lite otydlig. Inne på samma spår som @nullo-modo, jag hade heller inte tänkt på vad det hade föreställt om ingen sagt det till mig. Jag hade troligen tittat på den, tänkt vilket intressant mönster och färger, sen inte tänkt mer på det, men det är jag det.

:rofl::rofl::rofl:Hade jag sätt den bilden utan att någon förklarat att det är en fitta med i bilden så hade jag aldrig sätt den, hade sätt fötter, en leende mun och lite konstnärliga mönster.
 
Fast jag är inte helt okunnig om vaginan. Klitoris är större en den lilla delen som syns...den sträcker sig även en bit in vaginan.
Vad du tycker skiter jag i,men jag tycker det är skrämande att en hel tråd med kvinnor och någon enstaka man (ni är ursäktade) inte vet vad deras organ heter, så för att förenkla det,utsidan heter Vulva,insidan heter vagina.
 
Det är skillnad på abstrakt och realistiskt...... Om du kan göra en gigantisk realistisk kuk vad blir det nästa gång?? En mänsklig staty som står och blottar sig?

Nej nånstans måste man dra en gräns
 
Jag med, hon vidgar konsten och passar bra in i tiden. Hennes estetik tilltalar väl inte mig personligen, men däremot det hennes bilder berättar och allt som sker omkring verken gillar jag mycket. Hon är en duktig konstnär!
Extremt genomtänkt och det är ibland svårt att följa hennes resonemang för det är djupt filosofiskt. . Har haft ynnesten att träffa henne och se henne arbeta.
Hon är så häftig!
 
Vad du tycker skiter jag i,men jag tycker det är skrämande att en hel tråd med kvinnor och någon enstaka man (ni är ursäktade) inte vet vad deras organ heter, så för att förenkla det,utsidan heter Vulva,insidan heter vagina.

Eller föresten,du har fel,klitoris går inte i i vaginan,det som kommer efter klitorisen är klitoris svällkroppar.

Är väl mer skrämmande att en kvinna inte vet mer om sitt egna kön ?
"En normal klitoris är ungefär mellan 7 och 13 centimeter lång och löper inåt längs med slidan. Många tänker bara på klitoris som den lilla ”knappen” som syns bakom en liten huva därnere. "

Men vi kan väl vara överens om att klitoris hör till det kvinnliga könet precis som ollonet på en penis ?
https://www.mabra.com/klitorisfakta-12-saker-alla-kvinnor-borde-veta/
 
I all välmening. Tror vi ska släppa spåret att försöka reda ut kvinnliga könsorganets anatomi.
Det är grundskolekunskap. Vi är vuxna.
Instämmer. Bjuder på lite Mom's Apple Pie från 1972, medan vi låter vår vuxenhet sjunka in.

1d1ca26c557b18efb72d8a205c4ce2eb.jpg
 
NU kan inte jag vara tyst längre, vaginan ÄR insidan!;)

Slida (medicinsk term på latin: vagina) är den nedersta delen av de kvinnliga inre könsorganen och utgör en hålighet med en öppning utåt mellan benen längst ned i bålen. Slidans övre begränsning är mot livmoderns nedersta del livmoderhalsen. Slidan utgör förbindelsen mellan livmodern och omvärlden.

Haha, jag är rättad och ska ödmjukt försöka bättra mig! :o
Men jag tror folk förstod ungefär vad jag menade trots allt slarv. :D
 
Först och främst så blev målningen i Nyköping väldebbaterad, hotades med övermålning och den ena och det andra, och blev övertäck ändå två gånger.

I rimlighetens namn så skulle ju penisen också kunna bli övertäckt och sen avtäckt igen ett flertal gånger innan folk slutar fradga över det hela.

Slutligen så utvecklas även konstnären, och gränserna som ska tryckas på. En konstnär som vill tänja gränser och gärna chockera lite, stannar inte när folk har accepterat det förra verket. Nästa verk ska överträffa det förra, för att tänja gränsen. Annars står man ju still och trampar bara. Ett konstverk som inte väcker några känslor är bara en hantverksmässigt bra målning.

Jag gillar.

Jag tänker inte riktigt på dickpics man får. Eller jo, fast " Jag kan ta en bild på min, den är betydligt större än din, och finare, för den är BLÅ! Slå det om du kan!" Den är rakt av de-maskuliniserande, för vad blir alla andra kukar i jämförelse, om inte ganska små och bleka?
 
Jag ruttnar lite på att det är en erigerad penis, men jag fnissar ålder samtidigt. Den sitter i en ganska konservativ del av stan, och på nyheterna förfärades en man över att BARN skulle se detta. HAN hade minsann inte fått vara med och bestämma.

Funderar på hur det skulle kännas att ha ett jättelikt smurfblått ollon utanför köksfönstret.
 
Jag ruttnar lite på att det är en erigerad penis, men jag fnissar ålder samtidigt. Den sitter i en ganska konservativ del av stan, och på nyheterna förfärades en man över att BARN skulle se detta. HAN hade minsann inte fått vara med och bestämma.

Funderar på hur det skulle kännas att ha ett jättelikt smurfblått ollon utanför köksfönstret.
Ja det är synd att den inte är slak.
Men kanske är det meningen att förminska betraktaren som några andra varit inne på.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp