Bukefalos 28 år!

Jämställdhet och sambo..

Varför skulle du se ner på städare för att du inte vill att din dotter ska jobba som det. Att jag inte vill det har med hälsan att göra. Det ser ut att vara ett slitsamt arbete som dessutom riskerar att segment era henne i en lägre samhällsklass. Även det med negativa hälsoeffekter som följd.
Av samma anledning ser du ner på de som jobbar inom vård och omsorg? Jag är övertygad om att de har ett betydligt tyngre jobb än vad både en städare och en sopgubbe har, framförallt sämre betalt än en sopgubbe.
 
Då utgår jag ifrån att det är helt ok att din mor/syster/partner/dotter försörjer sig som strippa eller prostituerad eftersom det enligt dig är helt acceptabelt att göra affärer på det sättet.

Eller är det så illa att det är enbart acceptabelt om det är någon annans mor/syster/partner/dotter...?

Så vansinnigt ryggradslöst. Jag kan också säga att fler och fler stora internationella företag har policys som förbjuder besök på dylika ställen, dvs det kan vara skäl för avsked.

Javisst alltfler företag dvs kunder förbjuder det hela. Men av ngn underlig anledning så vill deras representanter fortfarande besöka dessa platser. Ordnar du exempelvis ett mässbesökare för ett svenskt företag. Och några ur den gruppen frågar efter "röda hus" så har du 2 alternativ, antingen hjälper du dem att få tag på adresser (rätt lätt eftersom flyers brukar ligga på hotellen) eller så låter du dem fråga taxichauffören. Att komma med en moralpredikan hjälper knappast. Besöken genomförs i vilket fall. Då är det bättre att rikta dem mot någorlunda "respektabla " hus.

Att jobba inom dessa yrken är inte att rekommendera. Men valet är inte mitt och det ska därför accepterar och respekteras.
Jag ser inte ner på en prostituerad eftersom hon många gånger tvingats dithän pga av omständigheter.

Däremot så köper jag själv inga tjänster.

I flera av Europas länder är prostitution inte olagligt, Man betalar skatt, har sjukförsäkringar etc etc.
Detta är naturligtvis främmande för de flesta i Sverige. Men det är den verklighet vi har i vissa grannländer.

Det skulle inte förvåna mig om du frågar en taxi i ex. Stockholm , att föraren kan vara behjälplig att finna liknande lokaler i Sverige trots att det inte är lagligt här.

Problematiken med prostitution är egentligen inte en jämställdhetsfråga, det handlar om den kriminalitet som följer miljön. Trafficking(ofta luras unga öststats tjejer in i miljön), narkotika och att tungt kriminella ofta samlas och kontrollerar miljön, där ligger den största samhällsbelastningen.
 
Och jag har ingen trygg anställningsform, lönen kommer inte in varenda månadsslut. Det som kommer in, kommer in av det jag själv lyckas ordna. Inte för än man själv befinner sig i den situationen förstår man vad det betyder att "skita i kunden" ;)

Jag är rätt säker på att du har ett bra liv och god ekonomi med en hel del tillgångar utan de affärerna och utan de kunderna, men mer ska ha ännu mer.....
 
Av samma anledning ser du ner på de som jobbar inom vård och omsorg? Jag är övertygad om att de har ett betydligt tyngre jobb än vad både en städare och en sopgubbe har, framförallt sämre betalt än en sopgubbe.

Det blir svårt att argumentera med dig när du tar dig friheten att bestämma vad jag tycker.
 
Jag är rätt säker på att du har ett bra liv och god ekonomi med en hel del tillgångar utan de affärerna och utan de kunderna, men mer ska ha ännu mer.....
Kan ju vara så att min ekonomi och mina tillgångar till stor del beror på de affärer jag gjort tidigare. Under de villkor som då rådde. Och som sagt, hur många av dem som är upprörda har ngn gång handlat varor billigt, på marknader eller i lågprisbutiker, utan en tanke på de slavliknande förhållande under vilka dessa varor tillverkas?
 
"Av samma anledning ser du ner på de som jobbar inom vård och omsorg?"
Trots en direkt citering missade du frågetecknet?!

Det är svårt att diskutera med någon som tar frågor som påståenden, det är svårt att diskutera med någon som inte förstår skiljetecken i skrift, det är svårt att diskutera med någon som kommer med påståenden utan att kunna ange källa eller backa upp med argument, det är svårt att diskutera men någon som inte har ordförståelse.
 
Kan ju vara så att min ekonomi och mina tillgångar till stor del beror på de affärer jag gjort tidigare. Under de villkor som då rådde. Och som sagt, hur många av dem som är upprörda har ngn gång handlat varor billigt, på marknader eller i lågprisbutiker, utan en tanke på de slavliknande förhållande under vilka dessa varor tillverkas?

Det är alltså helt okej för dig att kvinnor utnyttjas? Att de utnyttjas gör inget sålänge du har det bra? Hur kan du sova om nätterna med det på ditt samvete?
 
Det är alltså helt okej för dig att kvinnor utnyttjas? Att de utnyttjas gör inget sålänge du har det bra? Hur kan du sova om nätterna med det på ditt samvete?
Det är inte ok att människor utnyttjas. Men eftersom jag inte kan göra ngt åt det hela så lägger jag det inte som en belastning på mitt samvete och sover därför gott om nätterna.
 
Har du problem med läsförståelsen?

Jag ser varken ner på städerskan, flyttgubben eller vårdpersonalen.

Eh, jo:

Varför skulle du se ner på städare för att du inte vill att din dotter ska jobba som det. Att jag inte vill det har med hälsan att göra. Det ser ut att vara ett slitsamt arbete som dessutom riskerar att segment era henne i en lägre samhällsklass. Även det med negativa hälsoeffekter som följd.
 

Liknande trådar

Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 335
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 333
Senast: mars
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 193
Senast: Pratsch
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 112
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp