Bukefalos 28 år!

Jämställdhet och sambo..

Det är min kamp. Det är vår kamp. För ett bättre och mer jämställt samhälle.

Jag har döttrar. Det finns kvinnor som står mig nära. Jag arbetar ihop med kvinnor. Det finns kvinnor som drabbas varje dag av skiten. Jag läser om problemen varje vecka. Jag hör berättas om dem varje vecka. Mina medmänniskor drabbas av ojämställdheten där män har makten. Män som mig. Män som måste ta ställning. Män som måste säga ifrån. Män som i varje vardagsbeslut måste inkludera tanken om jämställdhet. Det är att ta ansvar. Ett ansvar som är mitt precis som andra mäns.

Alla kvinnor, och även män, drabbas av vårt ojämlika patriarkat. Kvinnor då allra mest negativt.

Självklart är det vår kamp. Att inte inse det är att vara extremt egoistisk och ha en snäv bild av ansvar och vilja att delta i samhällsutvecklingen.

Då duger det inte att följa med på stripklubb för att en annan MAN tagit initiativ till det och ha några jävla bortförklaringar. Då klarar man inte cutten till att vara en ansvarstagande medmänniska och medborgare.

Självklart är det vår kamp.

Den man som inte klarar av manlig kultur blir socialt inkompetent. Skulle sambon byta jobb och sluta umgås med män?

Intressant lösning men naturligtvis inget han vill. Det borde hon förstå.
 
Den man som inte klarar av manlig kultur blir socialt inkompetent. Skulle sambon byta jobb och sluta umgås med män?

Intressant lösning men naturligtvis inget han vill. Det borde hon förstå.
Men va? Blir man socialt inkompetent för att man inte ställer upp på grabbig jargong eller strävar efter ett jämställt samhälle? Och gäller det bara män? Dvs män måste kunna gå in i grottmansrollen ("klara av manlig kultur"), men kvinnor är ju ändå så hopplösa så där spelar det ingen roll? Eller kan du förklara så en stackars okunnig kvinna förstår?
 
Den man som inte klarar av manlig kultur blir socialt inkompetent. Skulle sambon byta jobb och sluta umgås med män?

Intressant lösning men naturligtvis inget han vill. Det borde hon förstå.
Den som idag arbetar med försäljning av tjänster och lösningar till företag kan knappast undvika att exponeras för det somliga kallar "manlig kultur"
Speciellt om man som jag jobbar mot Europa.
Jag har då två val. antingen klappa ihop mitt företag eller så gillar man läget och anpassar sig.
Vill kunden gå på en strippklubb eller vilket lika ofta inträffar i södra Europa, en bordell. Ja då fixar man det. Innebär naturligtvis inte att jag samtycker, men vill jag ha affären så....
Att som här i Sverige representera på en mjölkbar, funkar tyvärr inte ute i verkliga världen.
Man får ta seden från den plats dit man kommer.
Den inställningen har under många år skapat arbetsplatser och skatteinkomster till Sverige.
Eftersom de flrsta svenska företag som arbetar internationellt är medvetna om detta. Ändringar är på gång (som tur är) Idag är denna machokultur värst i östra Europa. Norra Europa har i stort samma klimat som i Sverige.
 
Den som idag arbetar med försäljning av tjänster och lösningar till företag kan knappast undvika att exponeras för det somliga kallar "manlig kultur"
Speciellt om man som jag jobbar mot Europa.
Jag har då två val. antingen klappa ihop mitt företag eller så gillar man läget och anpassar sig.
Vill kunden gå på en strippklubb eller vilket lika ofta inträffar i södra Europa, en bordell. Ja då fixar man det. Innebär naturligtvis inte att jag samtycker, men vill jag ha affären så....
Att som här i Sverige representera på en mjölkbar, funkar tyvärr inte ute i verkliga världen.
Man får ta seden från den plats dit man kommer.
Den inställningen har under många år skapat arbetsplatser och skatteinkomster till Sverige.
Eftersom de flrsta svenska företag som arbetar internationellt är medvetna om detta. Ändringar är på gång (som tur är) Idag är denna machokultur värst i östra Europa. Norra Europa har i stort samma klimat som i Sverige.


Tack, någon som förstår.
 
Då duger det inte att följa med på stripklubb för att en annan MAN tagit initiativ till det och ha några jävla bortförklaringar. Då klarar man inte cutten till att vara en ansvarstagande medmänniska och medborgare.

Är det just besöket ? , undrar av samma anledning som ovan, håller såklart med dig i sak men är nyfiken på förklaring av skillnaden?
 
Då får man skita i affären såklart, man fixar väl inte ett bordellbesök åt en kund för att själv tjäna pengar???, urk....
Ja visst det kan man göra. men i den lilla värld man rör sig i så sprider det sig snart och då tar ngn annan affären och jag får betydligt svårare att göra affärer i fortsättningen.
Och fixandet består i att veta var de "röda lokalerna" finns, ordna taxi och sedan själv åka till ngn trevlig pub, för ölen är så fruktansvärt dyr i de "röda lokalerna"
Och jag har ingen trygg anställningsform, lönen kommer inte in varenda månadsslut. Det som kommer in, kommer in av det jag själv lyckas ordna. Inte för än man själv befinner sig i den situationen förstår man vad det betyder att "skita i kunden" ;)
 
Ja visst det kan man göra. men i den lilla värld man rör sig i så sprider det sig snart och då tar ngn annan affären och jag får betydligt svårare att göra affärer i fortsättningen.
Och fixandet består i att veta var de "röda lokalerna" finns, ordna taxi och sedan själv åka till ngn trevlig pub, för ölen är så fruktansvärt dyr i de "röda lokalerna"
Och jag har ingen trygg anställningsform, lönen kommer inte in varenda månadsslut. Det som kommer in, kommer in av det jag själv lyckas ordna. Inte för än man själv befinner sig i den situationen förstår man vad det betyder att "skita i kunden" ;)

Men att skita i de kvinnor dina kunder köper går bra? Bara du tjänar pengar. Då är du inte bättre än de som gör sig skyldiga till trafficking.
 
Men att skita i de kvinnor dina kunder köper går bra? Bara du tjänar pengar. Då är du inte bättre än de som gör sig skyldiga till trafficking.
Han är en del av trafficken, han fixar ju kunder.

Tänk alla gånger jag varit på jobb utomlands och varit ute och ätit dyra middagar, inte en enda gång har våra värdar föreslagit porrklubb eller horor efter maten och då har det iaf en gång handlat om kontrakt i mångmiljonklassen!
 
Den som idag arbetar med försäljning av tjänster och lösningar till företag kan knappast undvika att exponeras för det somliga kallar "manlig kultur"
Speciellt om man som jag jobbar mot Europa.
Jag har då två val. antingen klappa ihop mitt företag eller så gillar man läget och anpassar sig.
Vill kunden gå på en strippklubb eller vilket lika ofta inträffar i södra Europa, en bordell. Ja då fixar man det. Innebär naturligtvis inte att jag samtycker, men vill jag ha affären så....
Att som här i Sverige representera på en mjölkbar, funkar tyvärr inte ute i verkliga världen.
Man får ta seden från den plats dit man kommer.
Den inställningen har under många år skapat arbetsplatser och skatteinkomster till Sverige.
Eftersom de flrsta svenska företag som arbetar internationellt är medvetna om detta. Ändringar är på gång (som tur är) Idag är denna machokultur värst i östra Europa. Norra Europa har i stort samma klimat som i Sverige.

Då utgår jag ifrån att det är helt ok att din mor/syster/partner/dotter försörjer sig som strippa eller prostituerad eftersom det enligt dig är helt acceptabelt att göra affärer på det sättet.

Eller är det så illa att det är enbart acceptabelt om det är någon annans mor/syster/partner/dotter...?

Så vansinnigt ryggradslöst. Jag kan också säga att fler och fler stora internationella företag har policys som förbjuder besök på dylika ställen, dvs det kan vara skäl för avsked.
 
Men att skita i de kvinnor dina kunder köper går bra? Bara du tjänar pengar. Då är du inte bättre än de som gör sig skyldiga till trafficking.
Ja jag är lika skyldig som de resebolag, de flygbolag som befordrar folk till Thailand eller varför inte de som köper billiga varar i Sverige, för att de inte har råd med annan , trots att dessa varor tillverkas under slavliknande förhållanden.

Man följer de lagar i de länder där man är verksam.
 
Men att skita i de kvinnor dina kunder köper går bra? Bara du tjänar pengar. Då är du inte bättre än de som gör sig skyldiga till trafficking.

Proportioner någon?

Är som att pås
Då utgår jag ifrån att det är helt ok att din mor/syster/partner/dotter försörjer sig som strippa eller prostituerad eftersom det enligt dig är helt acceptabelt att göra affärer på det sättet.

Eller är det så illa att det är enbart acceptabelt om det är någon annans mor/syster/partner/dotter...?

Vill du att din dotter ska jobba som städerska eller din son som flyttgubbe?

Jag vill det iaf inte. Det finns bättre och sämre arbeten. Inget konstigt med det.
 
Inga som helst problem med det, så länge de försörjer sig. Alla behövs i ett samhälle och att se ner på städare och flyttjobbare säger mer om dig än om dem...

Varför skulle du se ner på städare för att du inte vill att din dotter ska jobba som det. Att jag inte vill det har med hälsan att göra. Det ser ut att vara ett slitsamt arbete som dessutom riskerar att segment era henne i en lägre samhällsklass. Även det med negativa hälsoeffekter som följd.
 

Liknande trådar

Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 335
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 333
Senast: mars
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 193
Senast: Pratsch
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 112
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp