Jag är chockad, upprörd, förbannad och..

Haha, jag har med suttit och svurit över de där förbannade obrytbara bitarna! Vill kunna dela med mig av min kaka utan att behöva ge bort så mycket ;)
Dessutom bryts de ju av snett! Fasa! Det måste vara raka fina linjer på min chokladkaka annars blir det fel.

Mah! Nu blev jag upprörd och chokladsugen :mad:
 
Hade problem med den utformningen på chokladen i helgen. När jag och syrran delade på en kaka fick hon jättestora bitar och jag små! Inte alls rättvist! Tillbaka med de gamla för bättre jämställdhet!
Absolut!!
Förstår ni hur många syskonbråk det här kommer att urarta i??? Jösses, och jag som hörde på radion igår att dom var underbemannade redan nu hos skol-psykologerna... :nailbiting:
 
Absolut!!
Förstår ni hur många syskonbråk det här kommer att urarta i??? Jösses, och jag som hörde på radion igår att dom var underbemannade redan nu hos skol-psykologerna... :nailbiting:

Kan det vara en kupp från Vänstern för att belysa problemen med Björklunds skola?! :eek: Och är de då inte lite sent ute?!







:D
 
Jag är lite ledsen för att mandelsplitten är stora bitar och inte små som dom andra 100-gramskakorna :(
 
Så där brukar en chokladkaka se ut när den legat för länge i solen eller på någon annan för varm plats. Inte aptitligt alls. :eek:

Och hur ska jag med mina svaga händer/fingrar kunna bryta en bit? Är det meningen att man skall tugga direkt av kakan? P g a sönderslagna/lagade framtänder går inte det heller. Ser ju inte speciellt aptitligt ut att ta sig an en chokladkaka med kindtänderna.... :eek:

Helnöt hade vanliga rutor sist jag åt en sådan (inte hur länge sedan som helst).

När det gäller Alladin så undrar jag om hallonlakritskunderna verkligen är samma som Alladinkunderna? De senare är i min värld aningen äldre. Själv gillade jag, efter senare års ändringar, endast trillingnöt och körsbär i likör. Så nu har de definitivt förlorat mig som kund.

Tror ni inte att allt detta är en reklamkupp? Lagom till jul så meddelar Marabou att de inte ändrar i askarna och att chokladen har vanliga rutor igen? De behövde bara uppmärksamheten?
 
Så där brukar en chokladkaka se ut när den legat för länge i solen eller på någon annan för varm plats. Inte aptitligt alls. :eek:

Och hur ska jag med mina svaga händer/fingrar kunna bryta en bit? Är det meningen att man skall tugga direkt av kakan? P g a sönderslagna/lagade framtänder går inte det heller. Ser ju inte speciellt aptitligt ut att ta sig an en chokladkaka med kindtänderna.... :eek:

Helnöt hade vanliga rutor sist jag åt en sådan (inte hur länge sedan som helst).

När det gäller Alladin så undrar jag om hallonlakritskunderna verkligen är samma som Alladinkunderna? De senare är i min värld aningen äldre. Själv gillade jag, efter senare års ändringar, endast trillingnöt och körsbär i likör. Så nu har de definitivt förlorat mig som kund.

Tror ni inte att allt detta är en reklamkupp? Lagom till jul så meddelar Marabou att de inte ändrar i askarna och att chokladen har vanliga rutor igen? De behövde bara uppmärksamheten?


Kan trösta med att det är lätt att bryta en bit, dock svårare (omöjligt utan kniv och våld) att bryta en ruta. Smulor får man lättast bara genom att titta på skiten, så har vita lakanen bruna fläckar. Inte alls sängkammaranpassad, den där chokladen.

Trodde först dom nya rutorna endast var begränsade till nyheten med salta mandlar men köpte en annan smak (Japp, äter alldeles för mycket choklad :D ) och den var likadan. Minns dock inte vilken det var.
 
Det finns hopp! Har idag (jag är sjuk, jag har giltig ursäkt) köpt både en frukt och mandel samt en schweizernöt. Jag erkänner att jag efter den här tråden darrade lite på handen och hade en klump i magen när jag öppnade omslagspappret, rädd inför vad jag skulle möta.

Men NÅT är i alla fall som det ska vara, och det var de korrekta brytrutorna på båda två. Frågan är nu - är detta en slump, eller kanske beroende på att jag bor på landet så de inte hunnit sälja slut på chokladkakorna med de korrekta rutorna men så fort de gjort det, DÅ... Bör jag köpa ett helt lager?

Jag känner att jag inte helt kan njuta av min choklad, den gnagande oron att "det kanske är sista gången" varenda gång jag bryter en ruta förstör min upplevelse... :cry:
 
Har det inte alltid varit vissa sorter som haft plattare rutor än normalt? :confused:
(med betoning på normalt, för de platta suger)
 

Liknande trådar

Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
6 761
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp