Jag är jätteklen, hur spänna sadelgjorden?

Sv: Jag är jätteklen, hur spänna sadelgjorden?

KL*

Jag vill bara tacka alla för tipsen jag fått i denna tråden, och tala om att jag nu rider med betydligt lösare sadelgjort och sadeln verkar inte glida fram alls lika mkt! Nu har jag inte galopperat så mkt än, och det är främst där sadeln glider katastrofalt, men iaf!

Spänner nu sadelgjorden så att den sitter riktigt löst! Och hoppar upp från trappen till huset, blir spännande sen när kälen går ur marken ;) Får se hur snabb sambon blir mer rampen!

Kan tillägga att jag numera även sitter av med hjälp av trappen, och mina fötter och knän är mkt tacksamma!
 
Sv: Jag är jätteklen, hur spänna sadelgjorden?

Jag ska lura med min bror till stallet imorgon så att jag får skjuts och hjälp med sadeln :D jag har lurat i honom att det finns massa snygga tjejer i stallet, haha, min baktanke är att ev få honom liiite intresserad av ridning, det har gått ganska bra, han har i alla fall sagt att han skulle vilja testa någon gång, OT, men ändå
 
Sv: Jag är jätteklen, hur spänna sadelgjorden?

KL*

Jag vill bara tacka alla för tipsen jag fått i denna tråden, och tala om att jag nu rider med betydligt lösare sadelgjort och sadeln verkar inte glida fram alls lika mkt! Nu har jag inte galopperat så mkt än, och det är främst där sadeln glider katastrofalt, men iaf!

Spänner nu sadelgjorden så att den sitter riktigt löst! Och hoppar upp från trappen till huset, blir spännande sen när kälen går ur marken ;) Får se hur snabb sambon blir mer rampen!

Kan tillägga att jag numera även sitter av med hjälp av trappen, och mina fötter och knän är mkt tacksamma!

Aha, I hope you like Rodeo´s and got your life insurance policy paid up :angel:
Az
 
Sv: Jag är jätteklen, hur spänna sadelgjorden?

Haha! Min häst är väldigt väluppfostrad, inga bockningar eller andra dumheter, så jag är inte så orolig för något sådant.

Men jag kanske ska höja livförsäkringen ifall att?
 
Sv: Jag är jätteklen, hur spänna sadelgjorden?

Haha! Min häst är väldigt väluppfostrad, inga bockningar eller andra dumheter, så jag är inte så orolig för något sådant.

Men jag kanske ska höja livförsäkringen ifall att?

Nä, skippa livförsäkringen och höj den delen du får ut om du skadar dej istället, inte ska du tro det värsta inte:angel:












:D
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag är medryttare till en d-ponny som är en dam med mycket åsikter och en stark vilja på både gott och ont. Hon är extremt känslig...
Svar
5
· Visningar
1 135
Senast: Hoarfrost
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 291
Senast: Calmiche
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I april ställde jag ut en regnmätare i min trädgård. Fram till och med Valborgsmässoafton regnade det en del, men från första maj blev...
Svar
4
· Visningar
1 566
Senast: MJLee
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok På grund av att min skadade/inflammerade axel börjat göra allt mer ont så gjorde jag ett bryskt avbrott i all styrketräning...
Svar
0
· Visningar
574
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp