Jag är så trång..

Ser det som problematiskt att man dramatiserar något så naturligt och avfärdar det som farligt,
Jag tror inte att det är särskilt bekymmersamt om tjejer tänker att de inte ska spotta på tampongen innan de för in den. Ärligt talat nu.

Kvinnors vaginor är ju skapta för att kunna kämpa mot bakterier och om ens egna saliv är nog den minsta fienden.
Jo visst men det betyder ju inte att man ska stoppa upp vad som helst där? Tampongen i sig är liksom dålig nog - jag skulle inte vilja ha en bakterie mer än nödvändigt på den.

Vad gör ni vid t.ex bad och mens?
Vadå vid bad och mens? Vid mens duschar jag bara, badar inte.
 
Ser det som problematiskt att man dramatiserar något så naturligt och avfärdar det som farligt,
när man inte har någon medicinsk bevisning på effekten ens eget saliv har på sin slida.
Speciellt när man heller inte skrivit någonstans att man ska dränka hela tampongen i spott, utan använda spott runt om för lättare införing. Det är inte logiskt för mig då det finns så många tillfällen då man får in bakterier där på betydligt lättare sätt. Kvinnors vaginor är ju skapta för att kunna kämpa mot bakterier och ens egna saliv är nog den minsta fienden och man ska därför akta sig för att råka mytologisera, då det bara sprider okunskap.

Vad gör ni vid t.ex bad och mens?

Finns väl en massa naturliga grejer som kanske inte är helt bra att göra, och därför undviker man oftast det. Typ att om man har analsex bör man byta kondom innan vaginalt. Men om vi ska snacka naturligt så vet jag inte hur "naturligt" det är att använda tampong.

Att det finns bakterier i saliv är ingen myt.

Vid bad byter jag tampong direkt efteråt. Vadårå?
 
Såvida ens partner inte har en tunga a la Gene Simmons (och inte ens den räcker misstänker jag) så kommer en tampong längre upp i vaginan och befinner sig där längre än en tunga.

Du får gärna förklara hur du anser att jag jag har problem med logik och förståelse. Dessutom ger googling att ingen barnmorska ger rådet att använda saliv på en tampong (jag har aldrig fått det rådet). OM barnmorskor/gynekologer ger det rådet utan att det anses vara praxis är det rätt allvarligt.

Med tanke på vilka problem infektioner downstairs kan ge för kvinnors fertilitet så är det kanske bästa att hålla sig på så säker sida som möjligt. För min del är det för att infektioner kan har lite större effekt på mig än normalpopulationen.

Jag menade att jag hade problem med att se det logiska i hur saliv kan vara så stor bov. Ens partners saliv och annat kan hamna precis lika långt upp som tampongen gör! Finns många andra situationer där vätskor och liknande hamnar långt där inne. Man spolar ut bakterier via urinet efter sex, jag hoppas att de som använder tampong inte håller sig i x-antal timmar.

Nu verkar det som att salivet har världens längsta levnadslängd där inne och inte absorberas som allting annat gör. :confused:
 
Jag tror inte att det är särskilt bekymmersamt om tjejer tänker att de inte ska spotta på tampongen innan de för in den. Ärligt talat nu.


Jo visst men det betyder ju inte att man ska stoppa upp vad som helst där? Tampongen i sig är liksom dålig nog - jag skulle inte vilja ha en bakterie mer än nödvändigt på den.


Vadå vid bad och mens? Vid mens duschar jag bara, badar inte.

:confused: Vad säger du till de tjejer som gör det då? Kan tänka mig att tampongen suger upp rätt mycket bakterier när man t.ex badar i sjö.
 
:rofl:

Om man använder det som glidmedel vid vaginalt samlag iofs, men det är ändå inte alls samma sak som att ha en tampong där i flera timmar så jag fattar inte hur det är relevant.
Som sagt. Salivet verkar vara väldigt kompakt vid införandet och ha otroligt lång levnadslängd där inne alltså.

En än gång. SLIDMYNNING - Saliv, tampong. Done.
 
Att jag ens behöver förklara detta.
Du får ha tålamod med oss idioter som inte är lika kunniga som du.

Oavsett: Jag förutsätter att tjejen pissar ut, mer eller mindre direkt efteråt, vad det nu är som hamnar i henne vid sex. När det gäller tampongen ska den ju sitta i i några timmar, inte föras in för att sen tas ut liksom.
 
Jag menade att jag hade problem med att se det logiska i hur saliv kan vara så stor bov. Ens partners saliv och annat kan hamna precis lika långt upp som tampongen gör! Finns många andra situationer där vätskor och liknande hamnar långt där inne. Man spolar ut bakterier via urinet efter sex, jag hoppas att de som använder tampong inte håller sig i x-antal timmar.

Nu verkar det som att salivet har världens längsta levnadslängd där inne och inte absorberas som allting annat gör. :confused:

Fast nu får du nog repetera anatomin, inte kommer urin att spola bort några bakterier som sitter i en tampong?

En tampong är ju gjord för att suga upp vätska, dvs. saliven kommer att stanna i tampongen och ev. bakterier får en perfekt grogrund med blod och värme. Samma sak som att man inte bör stoppa ner skeden man haft i munnen i grytan man tänkte spara några dagar.
 
Du får ha tålamod med oss idioter som inte är lika kunniga som du.

Oavsett: Jag förutsätter att tjejen pissar ut, mer eller mindre direkt efteråt, vad det nu är som hamnar i henne vid sex. När det gäller tampongen ska den ju sitta i i några timmar, inte föras in för att sen tas ut liksom.

Menade inte att låta nedlåtande på något sätt. Utan nu har det bara cirkulerats vid samma ställe. Försöker som sagt inte säga att man ska dränka tampongen i saliv utan saliv vid slidmynningen brukar räcka. Men det blev en sån stor diskussion om saliv och dess bakterieodling där inne. Blev rent generellt konfunderad och intresserad. Men, först en till gyn. så kan vi slå hål på det hela med en gång! :)
 
Man byter väl förhoppningsvis tampong innan något hinner frodas i den, bakterieodling 101. :rofl:

Fast alltså, tampongen sitter betydligt längre än tiden man har en kuk eller dildo i sig. Tampongen i sig är dessutom som gjord för bakterier att frodas (en menskopp är mer hygienisk). Att jag ens behöver förklara detta :angel:
 
Menade inte att låta nedlåtande på något sätt.
Då misslyckades du rätt kapitalt.

Fråga: Man använder ju ofta händer vid sex och de flesta går nog knappast och tvättar händerna innan (sex kan ju uppstå lite sådär helt oplanerat liksom). Betyder det att du gladeligen skulle byta tampong med otvättade händer? Eller snarare - skulle du rekommendera någon att byta tampong med otvättade händer?
 
Nånstans kan jag tycka att det är sorgligt att kroppen är konstruerad så dvs att det för många gör ont i början att tex ha sex. Jag tycker kroppen borde vara bättre konstruerad så när man är tänd så skulle det inte göra ont..:p:mad:
Det där hade jag önskat också, i mitt fall kvittar det hur tänd och avslappnad jag än är, det gör ont i alla fall.
Har dock inga problem att använda tamponger.

@kevina eller jo, det gjorde ont att börja med tamponger för över 10 år sedan, minns det gjorde super ont att föra in dom och de satt aldrig bekvämt. Jag körde på med bindor, nu använder jag enbart tamponger. Vet inte om kroppen anpassat sig kanske. Jag hoppas det blir liknande för dig också, det är inte kul att ha ont pga att man är trång. :down:
 
Fast nu får du nog repetera anatomin, inte kommer urin att spola bort några bakterier som sitter i en tampong?

En tampong är ju gjord för att suga upp vätska, dvs. saliven kommer att stanna i tampongen och ev. bakterier får en perfekt grogrund med blod och värme. Samma sak som att man inte bör stoppa ner skeden man haft i munnen i grytan man tänkte spara några dagar.

Fast alltså, tampongen sitter betydligt längre än tiden man har en kuk eller dildo i sig. Tampongen i sig är dessutom som gjord för bakterier att frodas (en menskopp är mer hygienisk). Att jag ens behöver förklara detta :angel:


Jag har som sagt inte skrivit att man ska dränka tampongen i saliv, tvärtom.
Tampongen kommer aldrig ens hinna suga åt sig salivet innan ens slemhinnor och allt det fina man har där inne sätter sig som en hinna på tampongen. Den börjar ju inte suga det första den gör ifall man är torr och ens behöver saliv eller glid för att föra in tampongen.

Jag har fått en trofé, så det var lönsamt detta ändå. :D
 
Då misslyckades du rätt kapitalt.

Fråga: Man använder ju ofta händer vid sex och de flesta går nog knappast och tvättar händerna innan (sex kan ju uppstå lite sådär helt oplanerat liksom). Betyder det att du gladeligen skulle byta tampong med otvättade händer? Eller snarare - skulle du rekommendera någon att byta tampong med otvättade händer?

Vad är det för parallell? Det är DU som lagt ord i mun på mig och fått det som att jag dränker mina tamponger i bakteriehärdat saliv. Det är DU som tycker att salivet är en av slidans värsta fiende, rätta mig om jag har fel. Så nu kanske jag misslyckas kapitalt igen, men förstår verkligen inte logiken i din fråga. Ohyfsat att ens ställa den.

Men om du bara är sådär genuint nyfiken. Nej och Nej.
 
Jag har som sagt inte skrivit att man ska dränka tampongen i saliv, tvärtom.
Tampongen kommer aldrig ens hinna suga åt sig salivet innan ens slemhinnor och allt det fina man har där inne sätter sig som en hinna på tampongen. Den börjar ju inte suga det första den gör ifall man är torr och ens behöver saliv eller glid för att föra in tampongen.

Jag har fått en trofé, så det var lönsamt detta ändå. :D

Öh, hinna på tampongen?

Varför tror du rådet att tvätta händerna innan införandet av tampong ges?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att vara anonym här då jag skäms över min situation. Det är så att jag inte kan ha sex det har inte gått när jag försökt och...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 992
Senast: hippofil
·
R
Övr. Barn Jag skulle vilja höra andras erfarenheter om det här. Få pepp, nya infallsviklar, tips, vilka vägar har ni gått osv. Min son blev 9 i...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
10 020
Senast: Svartfot
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 183
Senast: paradiset
·
  • Låst
Övr. Barn Är i vecka 19+3 och allt har gått bra hittils förutom att mitt liv vart väldigt jobbigt. Först pappan som ju kom tillbaka och skulle...
Svar
13
· Visningar
1 431
Senast: pigleton
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp