Jag är så trång..

Varför? Jag rekommenderar TS att prova menskopp. Gärna med glidmedel då. Tycker menskopp är lättare att få in i fittan eftersom den är i silikon och inte fnöskig som en tampong som suger åt sig allt.

Tycker också menskoppen är lättare att få in, speciellt när mensen börjar avta.
 
Ok nu blir det privat, men....Jag vet inte vart jag ska vända mig.
Jag har pratat med gynekologer men bara fått höra att allt är normalt.

Problemet är att jag är så trång. Det innebär att jag inte kan använda tampong. När jag har sex måste jag alltid börja i en position dvs ovanpå och föra in penisen jätteförsiktigt. Trots det gör det lite ont i början. Sen efter en stund släpper det och det blir skönt. Det är alltså inget som svider eller liknande utan bara att jag är trång. Jag är jätteavslappnad och våt. Och det är lika då jag har sex med mig själv.

När jag frågar gynekolog får jag svaret att tampong inte passar alla och det är inget som ser konstigt ut.

Så har alla det såhär? Har aldrig träffat på någon som inte kan använda tampong.

Hur blir det om jag skulle föda barn? Nu fattar jag ju att det vidgar sig men ändå...
Någon annan därute som också är trång men fött barn?

Detta känns så jobbigt.:(

Har du testat olika sorters tamponger?
Det är stor skillnad mellan olika märken, vissa har en yta som nästan är som plast och andra är som papper.
 
Ok nu blir det privat, men....Jag vet inte vart jag ska vända mig.
Jag har pratat med gynekologer men bara fått höra att allt är normalt.

Problemet är att jag är så trång. Det innebär att jag inte kan använda tampong. När jag har sex måste jag alltid börja i en position dvs ovanpå och föra in penisen jätteförsiktigt. Trots det gör det lite ont i början. Sen efter en stund släpper det och det blir skönt. Det är alltså inget som svider eller liknande utan bara att jag är trång. Jag är jätteavslappnad och våt. Och det är lika då jag har sex med mig själv.

När jag frågar gynekolog får jag svaret att tampong inte passar alla och det är inget som ser konstigt ut.

Så har alla det såhär? Har aldrig träffat på någon som inte kan använda tampong.

Hur blir det om jag skulle föda barn? Nu fattar jag ju att det vidgar sig men ändå...
Någon annan därute som också är trång men fött barn?

Detta känns så jobbigt.:(

Innan jag födde barn så var jag också väldigt trång. Gjorde nästan alltid ont vid sex. Nu efter jag har fött barn så är det inga problem längre:) Jag använder inte tamponger, har provat men känns bara obehagligt:o Testa glidmedel eller saliv på tampongen som någon annan skrev.
 
Ok nu blir det privat, men....Jag vet inte vart jag ska vända mig.
Jag har pratat med gynekologer men bara fått höra att allt är normalt.

Problemet är att jag är så trång. Det innebär att jag inte kan använda tampong. När jag har sex måste jag alltid börja i en position dvs ovanpå och föra in penisen jätteförsiktigt. Trots det gör det lite ont i början. Sen efter en stund släpper det och det blir skönt. Det är alltså inget som svider eller liknande utan bara att jag är trång. Jag är jätteavslappnad och våt. Och det är lika då jag har sex med mig själv.

När jag frågar gynekolog får jag svaret att tampong inte passar alla och det är inget som ser konstigt ut.

Så har alla det såhär? Har aldrig träffat på någon som inte kan använda tampong.

Hur blir det om jag skulle föda barn? Nu fattar jag ju att det vidgar sig men ändå...
Någon annan därute som också är trång men fött barn?

Detta känns så jobbigt.:(

Jag. Vidgade mig knappt under förlossningen så det slutade med att barnmorskan fick göra ett litet klipp. Då kom han ut utan problem. Mamma blev klippt med båda barnen så jag är inställd på att det blir klipp nästa gång med.

Läkte jättefint och ser precis ut som innan. Problemet kvarstår dock (trång) om än lite bättre nu efter att jag fick barn :)
 
Och?
Oralsex för sannolikt över betydligt mer munbakterier och jag har inte varit med om att få bekymmer efter det.

Det är rätt stor skillnad att ha en tampong inne i flera timmar. Har du hört nån som fått TSS av oralsex? Jag har använt saliv som glidmedel (iofs värdelöst) men skulle aldrig ha det på en tampong.
 
Det är rätt stor skillnad att ha en tampong inne i flera timmar. Har du hört nån som fått TSS av oralsex? Jag har använt saliv som glidmedel (iofs värdelöst) men skulle aldrig ha det på en tampong.
Fast TSS har väl ändå inte med det att göra?
 
S. aureus finns bla i näsan så nej, jag hade inte spottat på en tampong som ska sitta i några timmar.

Dessutom, tampong funkar inte för alla. Vill man absolut använda tampong fast det är svårt att föra in den så funkar det utmärkt med lite fast fett upptill för att underlätta införandet. Det påverkar inte uppsugningsförmågan (empiriskt testat av undertecknad).

Jag har inga problem med att få in tampongen men borde väl eg inte använda dem eftersom jag har torra slemhinnor men jag får total panik av att använda bindor (vi har alla våra hangups) och blöder inte i så många dagar.
 
glidmedel(eller vaselin/idomin) på tampongen fungerar iaf för mig! Det blir klart lättast att använda. Menskopp blir för stort och gör ont.
 
S. aureus finns bla i näsan så nej, jag hade inte spottat på en tampong som ska sitta i några timmar.

Jag var tvungen att googla hejvilt pga denna tråd och 1177 säger att de kan finnas "näsan, i svalget eller på andra slemhinnor". Och att man bör tvätta händerna noggrant innan införandet av tampong. Jag har definitivt ingen noja för TSS (sover med tampong ibland vansinnigt länge pga klarar inte av binda) men det verkar lite smått dumt att använda saliv på en tampong liksom.
 
Jag var tvungen att googla hejvilt pga denna tråd och 1177 säger att de kan finnas "näsan, i svalget eller på andra slemhinnor". Och att man bör tvätta händerna noggrant innan införandet av tampong. Jag har definitivt ingen noja för TSS (sover med tampong ibland vansinnigt länge pga klarar inte av binda) men det verkar lite smått dumt att använda saliv på en tampong liksom.

Oj! Vad kontroversiellt det verkar vara att använda sitt eget saliv på sin egna kropp, då det blev en sådan diskussion om det. En snabb internetsökning så verkar det ju väldigt ofta förekommande och gyn. brukar rekommendera det som glidmedel om man har problem med tampong. Man gör sig fuktig runt slidmynningen vid införandet av något torrt liksom? Vad är det så onormalt och konstigt med det?

Torkar ni er efter varje gång det blir blött av saliv vid oralsex? Det salivet absorberas lika fort som allt annat där inne.

Sen är det inte som att man ska spotta värsta snorloskan på tampongen och linda in den i gladpack eller något. Salivet håller sig väl inte direkt kvar på tampongen som ett skal och lever höjdare där inne :cautious:
 
Vadå menar du?

Ser det som problematiskt att man dramatiserar något så naturligt och avfärdar det som farligt,
när man inte har någon medicinsk bevisning på effekten ens eget saliv har på sin slida.
Speciellt när man heller inte skrivit någonstans att man ska dränka hela tampongen i spott, utan använda spott runt om för lättare införing. Det är inte logiskt för mig då det finns så många tillfällen då man får in bakterier där på betydligt lättare sätt. Kvinnors vaginor är ju skapta för att kunna kämpa mot bakterier och ens egna saliv är nog den minsta fienden och man ska därför akta sig för att råka mytologisera, då det bara sprider okunskap.

Vad gör ni vid t.ex bad och mens?
 
Ser en viss problematik med logiken och förståelsen här bara.
Men det är ingen idé att gå in djupare på det. :D

Förlåt TS om man råkat kapa din tråd.

Såvida ens partner inte har en tunga a la Gene Simmons (och inte ens den räcker misstänker jag) så kommer en tampong längre upp i vaginan och befinner sig där längre än en tunga.

Du får gärna förklara hur du anser att jag jag har problem med logik och förståelse. Dessutom ger googling att ingen barnmorska ger rådet att använda saliv på en tampong (jag har aldrig fått det rådet). OM barnmorskor/gynekologer ger det rådet utan att det anses vara praxis är det rätt allvarligt.

Med tanke på vilka problem infektioner downstairs kan ge för kvinnors fertilitet så är det kanske bästa att hålla sig på så säker sida som möjligt. För min del är det för att infektioner kan har lite större effekt på mig än normalpopulationen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att vara anonym här då jag skäms över min situation. Det är så att jag inte kan ha sex det har inte gått när jag försökt och...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 995
Senast: hippofil
·
R
Övr. Barn Jag skulle vilja höra andras erfarenheter om det här. Få pepp, nya infallsviklar, tips, vilka vägar har ni gått osv. Min son blev 9 i...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
10 021
Senast: Svartfot
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 183
Senast: paradiset
·
  • Låst
Övr. Barn Är i vecka 19+3 och allt har gått bra hittils förutom att mitt liv vart väldigt jobbigt. Först pappan som ju kom tillbaka och skulle...
Svar
13
· Visningar
1 432
Senast: pigleton
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp