Jag är så trång..

@Haemoglobin Logiken är att du säger att bara för att man kan få in saliv i fittan vid samlag så blir det automatiskt finfint att ha saliv på tampongen. Då undrar jag om allt man gör vid sex automatiskt funkar i tampongsituationer. Exempelvis då detta med händerna. Men då är vi överens! Jag tycker inte heller att man ska byta tampong med otvättade händer, trots att man kan ha sex med otvättade händer. Så då har vi slagit fast att din sexparallell är lite off :).
 
Vad är det för parallell? Det är DU som lagt ord i mun på mig och fått det som att jag dränker mina tamponger i bakteriehärdat saliv. Det är DU som tycker att salivet är en av slidans värsta fiende, rätta mig om jag har fel. Så nu kanske jag misslyckas kapitalt igen, men förstår verkligen inte logiken i din fråga. Ohyfsat att ens ställa den.

Men om du bara är sådär genuint nyfiken. Nej och Nej.

Men alltså, det är väl ingen som hävdat att det är totalt livsfarligt med saliv på tampongen. Bara att det kanske inte är att rekommendera.
 
Men alltså, det är väl ingen som hävdat att det är totalt livsfarligt med saliv på tampongen. Bara att det kanske inte är att rekommendera.
Framför allt som det är helt onödigt, saliv funkar uruselt som glidmedel till och med vid sex, hur skulle det då kunna funka med en bomullsgrej ...
 
@Haemoglobin Logiken är att du säger att bara för att man kan få in saliv i fittan vid samlag så blir det automatiskt finfint att ha saliv på tampongen. Då undrar jag om allt man gör vid sex automatiskt funkar i tampongsituationer. Exempelvis då detta med händerna. Men då är vi överens! Jag tycker inte heller att man ska byta tampong med otvättade händer, trots att man kan ha sex med otvättade händer. Så då har vi slagit fast att din sexparallell är lite off :).

Fast min ''sexparallel'' är inte off, då jag inte använt sex som huvudargumentet för saliv i slidan. Saliv vid slidmynningen däremot! Det är allt jag någonsin sagt hela tiden. Men saliv vid slidmynningen och som hjälpmedel om man är torr blev automatiskt bakterieflora inne i en salivdränkt tampong som sitter inne i slidan 24/7 365.
 
Fast min ''sexparallel'' är inte off, då jag inte använt sex som huvudargumentet för saliv i slidan. Saliv vid slidmynningen däremot! Det är allt jag någonsin sagt hela tiden. Men saliv vid slidmynningen och som hjälpmedel om man är torr blev automatiskt bakterieflora inne i en salivdränkt tampong och sitter inne i slidan 24/7 365.
Gud hur många varv ska vi dra det här. Du har hävdat att funkar saliv vid sex så funkar det med tamponger:

Saliv är inget jag själv använder men funkar det vid sex funkar det väl vid tampong också.

Jag ser inte riktigt den fantastiska kopplingen.

Men skit samma. Jag tror knappast saliv på tampongen är nån hit alls faktiskt men each to her own.
 
Jag förstår inte varför det tvunget ska in en tampong om det gör ont.. Det finns alternativ som inte torkar ut slemhinnorna. till exempel menskopp (finns massor med storlekar och modeller) eller binda.

Tamponger absorberar vätska, oavsett vad det är vätska. Det är ingen intelligent konstruktion som vet vad och hur mycket den ska absorbera. Med andra ord suger den i sig fukt från slidväggarna = torra och sköra, gör ont som fan!
 
Gud hur många varv ska vi dra det här. Du har hävdat att funkar saliv vid sex så funkar det med tamponger:



Jag ser inte riktigt den fantastiska kopplingen.

Men skit samma. Jag tror knappast saliv på tampongen är nån hit alls faktiskt men each to her own.

Nu är det ju en helt annan diskussion. "Hur effektivt är saliv vid sex."

Men det är självklart att det blir många varv ifall man fastnar vid en mening och struntar i allt annat som skrivits i diskussionen. :)

Nu är jag något så otroligt trött på fittor, trevlig lördag!
 
Du får ha tålamod med oss idioter som inte är lika kunniga som du.

Oavsett: Jag förutsätter att tjejen pissar ut, mer eller mindre direkt efteråt, vad det nu är som hamnar i henne vid sex. När det gäller tampongen ska den ju sitta i i några timmar, inte föras in för att sen tas ut liksom.
Kanske varit sagt, men urinröret och slidan är inte samma sak och du kan inte kissa ut det du har i slidan. Däremot hjälper det mot att bakterierna kryper upp i urinröret och motverkar så sett urinvägsinfektion.
 
Tack för era svar.
Jag hade ingen aning om att fler hade det så. Känns inte som man pratar om det så mkt.
Men - det känns samtidigt tråkigt att det ska behöva vara så bökigt att ha sex. Och ska jag ha det så alltså... Att det gör ont i början när man har sex.., det ökar ju inte sexlusten direkt.

Jag tänker lite som så att även med det problem du och många andra har (även jag har bråttats med det tidigare) så måste det inte alltid vara så bökigt att ha sex, ifall man ser sex som något som kan göras utan krav på att stoppa in den varje gång. Många tänker att sex=penetration, och förutsätter att det är vad även partnern tänker, att sex utan penetration är inte "på riktigt". Men så behöver det inte vara. Många tjejer och även vissa killar kan ha lättare att njuta och få orgasm genom att bli smekta eller oralsex. Så om själva penetrationen har blivit en "jobbig grej" som till och med dämpar sexlusten kanske det skulle vara idé att släppa lite på det och njuta av annat sex? Stoppa in den nån gång ibland bara när ni är som allra mest sugna på det. Själv definierar jag sex som allt sexuellt som görs tillsammans med en annan människa i syfte att få det skönt. Även om vi bara ligger bredvid varann och onanerar samtidigt på oss själva så ser jag det som sex.

Jag har ju ingen aning om vad just du tycker är skönt, så kanske är jag helt ute och cyklar, men då jag skrivit en uppsats i sociologi om just detta fenomen att sex likställs med att snopp-i-fitta-samlag, har jag haft anledning att prata om det här med många vänner, och förstått att det är väldigt vanligt att av olika anledningar (smärta/preventivmedelsproblem/orgasmsvårighet/prestationsångest/för tidig utlösning m.m.) inte vara så förtjust i själva penetrationen, men det är inget det ofta snackas om pga en massa dumma normer.
 
Jag vill lägga till några tankar på @hljomalind mycket bra och tänkvärda inlägg.
Även om man känner sig avslappnad och redo kan kroppen spänna sig i situationer där den förväntar sig smärta. Det blir en ond cirkel som är svår att ta sig ur..
Kommunikatikon med partnern är A och O!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att vara anonym här då jag skäms över min situation. Det är så att jag inte kan ha sex det har inte gått när jag försökt och...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 991
Senast: hippofil
·
R
Övr. Barn Jag skulle vilja höra andras erfarenheter om det här. Få pepp, nya infallsviklar, tips, vilka vägar har ni gått osv. Min son blev 9 i...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
10 020
Senast: Svartfot
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 183
Senast: paradiset
·
  • Låst
Övr. Barn Är i vecka 19+3 och allt har gått bra hittils förutom att mitt liv vart väldigt jobbigt. Först pappan som ju kom tillbaka och skulle...
Svar
13
· Visningar
1 430
Senast: pigleton
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tapetsera på vävd tapet
  • Det här med klädsel
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp