Jag blir förbannad på denna oseriösa avel!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ska kombinera mina två favvoraser och kalla den Boppet. Eller Whixer. (Att den har grym ångest p.g.a. instinkterna will to please och will to flee skiter väl jag i).

Säljer dom dåligt så försöker jag mig på en Poobox. Supersexigt namn, resten skiter (no pun intended) jag i.

:arghh:
Jag var ju tvungen att bildgoogla... och visst fan fanns det pooboxrar! :banghead: :rage: och även boppet...

En omplacering av den senare beskrivs som "a high energy dog who is very active and will need a lot of exercise. He is such a happy boy, just loves to run." :banghead: :banghead: vilken överraskning :meh:
 
Jag ska designa mig den ultimata hunden. En unik hund som bara kommer att finnas ett fåtal av.
Från den första rasen kommer den få dessa positiva egenskaper: Lättlärd, väldigt allround, lättskött päls, respektingivande ( jag vill att andra ska tycka så om min hund)
Nu finns det vissa negativa sidor. Den är lite för stor, fäller som ett as, är väldigt aktiv och krävande och det förekommer lite klåda och ledproblem och den drar gärna på vilt. Men det ska jag fixa till med ras nr två.
Andra rasen: Fäller inte, lugn, robust, frisk ras, inte speciellt krävande, smutavvisande päls och den ser väldigt charmig ut. Det är en gårdsras som håller sig hemma och städar undan lite möss och råttor.
Negativt är dock att den är lite för liten, PRA förekommer ( men det finns ju inte hos första hunden så det problemet löser sig självt) och den är lite svårmotiverad men det jämnar ju också ut sig med den första :)

Jag kommer alltså att få en lättlärd allroundhund som inte kräver mycket. Den kommer gå här hemma på gården och ta en å annan mus. Den kommer inte att fälla men ändå ha en underhållsfri päls som tål väder och smuts. Till utseendet kommer den vara charmig och respektingivande. Den kommer vara fri från PRA-anlag och riskerna för klåda och HD är minimala. Storleken blir väl ca 15 kg. Hur perfekt som helst.
Jag har båda ingredienserna hemma för att koka ihop den här drömjycken. Rasen ska jag kalla Dvärgschäfnaser (lite komplicerat, jag vet:angel:) . Jag har en Dvärgschnauzer som gärna vill bli pappa och två godkända schäfertikar som förtjänar att bli mamma:love:

(eller så får jag en hund med klåda som fäller än värre och med åren blir blind och får kassa höfter. Under tiden är den hyperaktiv och hittar ständigt på egna uppgifter att lösa och rymmer så fort den ser något röra sig i buskarna eftersom jag inte hade tänkt aktivera hunden nämnvärt mycket mer än med promenader. Fördelen är att grannskapet numera är fritt från alla djur i storlek med en större råtta och neråt. Trist på katten bara...)
 
Tur jag har två tikar att tillgå. Här ska bli valpfabrik!

Jo men fasen vad smart!! Tänkte just erbjuda att få låna min kille då får du in litta BC och rottis i mixen också, kan ju inte bli bättre! Sen kom jag på att jag ju klippte bollarna på honom innan han ens upptäckt att han har några!:(
 
Jag ska designa mig den ultimata hunden. En unik hund som bara kommer att finnas ett fåtal av.
Från den första rasen kommer den få dessa positiva egenskaper: Lättlärd, väldigt allround, lättskött päls, respektingivande ( jag vill att andra ska tycka så om min hund)
Nu finns det vissa negativa sidor. Den är lite för stor, fäller som ett as, är väldigt aktiv och krävande och det förekommer lite klåda och ledproblem och den drar gärna på vilt. Men det ska jag fixa till med ras nr två.
Andra rasen: Fäller inte, lugn, robust, frisk ras, inte speciellt krävande, smutavvisande päls och den ser väldigt charmig ut. Det är en gårdsras som håller sig hemma och städar undan lite möss och råttor.
Negativt är dock att den är lite för liten, PRA förekommer ( men det finns ju inte hos första hunden så det problemet löser sig självt) och den är lite svårmotiverad men det jämnar ju också ut sig med den första :)

Jag kommer alltså att få en lättlärd allroundhund som inte kräver mycket. Den kommer gå här hemma på gården och ta en å annan mus. Den kommer inte att fälla men ändå ha en underhållsfri päls som tål väder och smuts. Till utseendet kommer den vara charmig och respektingivande. Den kommer vara fri från PRA-anlag och riskerna för klåda och HD är minimala. Storleken blir väl ca 15 kg. Hur perfekt som helst.
Jag har båda ingredienserna hemma för att koka ihop den här drömjycken. Rasen ska jag kalla Dvärgschäfnaser (lite komplicerat, jag vet:angel:) . Jag har en Dvärgschnauzer som gärna vill bli pappa och två godkända schäfertikar som förtjänar att bli mamma:love:

(eller så får jag en hund med klåda som fäller än värre och med åren blir blind och får kassa höfter. Under tiden är den hyperaktiv och hittar ständigt på egna uppgifter att lösa och rymmer så fort den ser något röra sig i buskarna eftersom jag inte hade tänkt aktivera hunden nämnvärt mycket mer än med promenader. Fördelen är att grannskapet numera är fritt från alla djur i storlek med en större råtta och neråt. Trist på katten bara...)

:rofl: Shit va bra, värd att sprida så kanske fler kan inse sina tankevurpor, eller så gör de inte det...
 
Har pratats om Weimaraner/Dobermann tidigare här i tråden. Stötte på en sån här i stan idag. Med katastrofal mentalitet. Såg också att en sådan omplacerades någonstans häromdan, men nu kan jag inte hitta vart.. Har för mig att det var Hundstallet, men hittar den inte där.
Det var hos SPCA den var.
 
@Voff Jag har två intakta dvärgpudelhanar, så du kan få en snoffsig "poo"-avslutning på rasnamnet! Då kan du definitivt få ut 200.000, annars får du nog nöja dig med 180.000:up:

Men allvarligt talat, jag blir så :devil::devil::devil: på denna svartmålning av renrasuppfödare som många blandrasivrare håller på med. Visst, precis som det finns raser jag inte vill ta i med tång finns det uppfödare. Men de flesta jag träffat är entusiaster som älskar sina hundar och sin ras, som lägger arbete, tid och pengar på att få fram rastypiska men också friska och trevliga hundar och som, efter att ha försökt hitta de perfekta hemmen till valparna fortsätter att vara intresserade av hur det går för dem.

Och visst är SKK en trögrörlig koloss, men vad är alternativet?
 
Har pratats om Weimaraner/Dobermann tidigare här i tråden. Stötte på en sån här i stan idag. Med katastrofal mentalitet. Såg också att en sådan omplacerades någonstans häromdan, men nu kan jag inte hitta vart.. Har för mig att det var Hundstallet, men hittar den inte där.

Ingen fara, bara att lägga på en pudel så blir det en weidobpoo :meh:

Japp, där jag hittade bild på pooboxern fanns det också en weimaraner x pudel... fan vet vad man ska ha den till.
 
Nja....jag vill ju vara unik med dessa så jag vet inte om jag delar med mig. Men det är klart. Det finns ju pengar att tjäna.....

Om jag lägger till nån wachtel då, så det blir en Dvärgwachschäfnauser?
Fattar du hur mycket stålar ett sånt rasnamn kommer inbringa eller??
Vi kommer bli rika!
 
Jag tror namnet behöver justeras lite bara: Dvärgwachschänaffser :devil:

Där har vi det!
Då har vi ju friskrivit oss från eventuella bitskador också. Även om det bara är de allra bästa egenskaperna som nedärvs, så finns ju risken att någon hund kommer bitas. Då finns det ju redan med i namnet, och då borde ju folk begripit att det kan hända!
 
Aha, pudeln räknas ju som sällskapshund så den apporterar alltså fåglarna så de inte ska känna sig ensamma :idea: :up:

Jisses, du kan verkligen inte någon rashistoria!
Pudeln har ju aaaaavlats för apportering i vatten, även om den kanske varit sällskapshund de senaste hundra åren så är den ju aaavlad för apportering i grunden! Klart att det blir en mästerapportör av dom valparna :mad:
 
Jisses, du kan verkligen inte någon rashistoria!
Pudeln har ju aaaaavlats för apportering i vatten, även om den kanske varit sällskapshund de senaste hundra åren så är den ju aaavlad för apportering i grunden! Klart att det blir en mästerapportör av dom valparna :mad:
Jag håller med, @athena_arabians, du tror väl inte att de där fåniga klippningarna enbart är för syns skull? Ånej det är från tiden den användes som vattenapportör, pälsen höll leder och hjärta varma och tofsarna på huvud och svans är för att jägaren lättare ska se hunden i vattnet. :up:

Det roliga är att det är sant! :idea:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Nu är jag arg och förbannad över slarvputtar och sådana som inte har en aning om saker. Jag säger inte att jag är perfekt men vissa...
8 9 10
Svar
194
· Visningar
20 535
Senast: Migo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 683
Senast: Takire
·
R
Hundavel & Ras I går släpptes Schäferhundens Index på avelsdata. Hela gårdagen ägnade jag åt statistik, både på egna kullar men också väldigt mycket åt...
9 10 11
Svar
213
· Visningar
13 594
Senast: Dentaku
·
A
Katthälsa Jag har idag varit med om en minst sagt obehaglig upplevelse. Detta är helt sinnessjukt, och en otroligt lång historia. Vet inte var jag...
Svar
17
· Visningar
3 225
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Vinterföräldrar 22/23

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp