Bukefalos 28 år!

Jag blir så ARG! Hur gör ni när puckade människor förstör allt jobb ni lägger ner..

Sv: Jag blir så ARG! Hur gör ni när puckade människor förstör allt jobb ni lägger ner..

Precis!

Även mina hundar får inte hoppa i soffan ibland. tex när de är blöta efter en regning promenad så ligger man vackert i sina egna små myskojor eller på filtarna de har på golvet, tills man torkat.

Eller att när vi är bortbjudna så går man inte upp på övervåningen utan att fråga om lov.

Har man en bra kommunikation och relation med sin hund så lär de sig detta väldigt väldigt fort. Man behöver inte skälla på dem. Och förvirrade blir de inte, då de helt enkelt frågar och man svarar på ett enkelt och vänligt sätt.
 
Sv: Jag blir så ARG! Hur gör ni när puckade människor förstör allt jobb ni lägger ner..

Hur ska jag göra när det kommer folk hem till oss eller vi åker bort? :confused: Hur tränar jag att valpen ska vara hos mig tills jag ger den tillåtelse att gå o hälsa? Kan man få en hund till det även om det står någon o ropar (tex svärfar) el någon annan???
Ok, jag fattar att jag måste lära svärfar o alla andra att de inte ska göra det o att det finns vissa regler med min hund men, om det skulle hända i alla fall?
Kan man börja lite grann med sådan träning redan?? Hon är 10,5 veckor ca.


Hur har ni tränat era hundar?
 
Sv: Jag blir så ARG! Hur gör ni när puckade människor förstör allt jobb ni lägger ner..

Det enklaste att börja en sån träning är att ha koppel på henne. Håll henne kopplad när ni kommer, även inomhus.
När du känner för det, ge kommando att hon får gå och hälsa och koppla loss henne.
 
Sv: Jag blir så ARG! Hur gör ni när puckade människor förstör allt jobb ni lägger ner..

Bra att du tar upp det. Det är jättebra att träna på dessa grejor.

Själv får mina hundar absolut inte lämna min sida oavsett om det är någon som de känner som ropar på dem. Det är tvärnej där. Även om det är deras högt älskade husse som ropar när jag står med hundarna så får de inte gå iväg.

Jag har iof aldrig direkt behövt träna in detta. Men med din valp hade jag nog hållt hunden kopplad i början. Hållt i den tills den verkligen slappnar av och inser att det inte lönar sig. Belöna och sedan säga varsågod. Precis som en förbudsövning. Det spelar ingen roll om det är en köttbullsskål eller en rolig människa som lockar och pockar på valpens uppmärksamhet.

Sedan underlättar det om du säger till din släkting att nu när när precis är i början av träningen, behöver han ju inte ropa och hoppa för allt han är värd, det är kanske nog med störning bara av att han står där.
 
Sv: Jag blir så ARG! Hur gör ni när puckade människor förstör allt jobb ni lägger ner..

Vad bra! :) Det borde nog gå bra att träna, hon är väldigt duktig tycker jag. :D
Ett exempel: Min son på 2,5 år vill gärna stoja upp henne o springa osv. Men då säger jag till henne att det är bra o då lägger hon sig ner istället. Hon är för go.

Även att hon inte får gå in i barnens rum (tack vare er kunskap här på buke) har hon lärt sig. Jag har bara sagt nej o berömt när hon står vid tröskeln.

jag tycker det är så roligt att pyssla med vovven, Tova.
 
Sv: Jag blir så ARG! Hur gör ni när puckade människor förstör allt jobb ni lägger ner..

Det är kul att träna hund och det är ännu roligare att se resultatet! :)

Lycka till med träningen.
 
Sv: Jag blir så ARG! Hur gör ni när puckade människor förstör allt jobb ni lägger ner..

Tack så mycket. Jag kommer nog ha fler frågor framåt. :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
781
Senast: Trassel12
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 975
Senast: lilstar
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 425
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 379

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp