Jag har blivit med katt

Ankan

Trådstartare
:eek: eller inte riktigt ännu för hon är bara nio dagar men sen så :D

Jag har letat efter en lämplig kisse eftersom jag tycker att min ska få sällskap när vi jobbar och en lekamrat som orkar även när vi inte gör det.

Vi har kikat endel på kattkommandosyd men inte riktigt hittat någon. Sen så va vi hos en kompis och där va hon :love:

Så när hon blir gammal nog så kommer hon HEM :love:
 
Kanske ska berätta hur hon ser ut också *glömde*

Min kisseflicka är gråspräcklig med vita tassar och vitt på bröstet :love:

MAmman är en litet Norsk skogskatt och pappan är en bonnis (om det är den dom tror, ett misstag va det). Hur stor chans är det att hon blir långhårig då?
 
Vad roligt!! Längtar va??

Jag vet inte hur stor chans det är rent %uellt men vad jga vet så är det långhåriga dominant. Har 4 bebisar som är perser med lite stänka av husis och mamman är korthår och pappan låghår, av mina 4 blir 2 st garanterat långhåriga och de andra två blir nog halvlånga, lurviga...
 
Cindys mamma norskis, och pappan är bonnkatt hon ser ut så här: klicka

Lagom lurv :D
 
*nickar* längtar ihjäl mig redan.

Lurvig hade hon förstås gärna fått bli...det är ju hur charmigt som helst.
 
Nej, långhår är inte dominant. För att bli långhårig måste katten ha dubbla anlag för långhår. Om katten har ett långhårsanlag blir den korthårig bärare av långhårsanlag.

Två långhåriga katter kan alltså bara få långhåriga ungar. En långhår och en korthår (utan långhårsanlag) får statisktisk sett 25% långhår, 50% korthåriga långhårsbärare, och 25% korthår utan långhårsanlag.
En långhårig och en korthårig med långhårsanlag får då 50% långhår och 50% korthår med långhårsanlag.
 
Det är alltså (troligen) så att min katt har 75% chans att bli korthårig och 25% att bli långhårig? *försöker hänga med*

Men visst kan dom bli lite halvlånghåriga...lurviga?
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 643
Senast: Mia_R
·
Katthälsa Grannens katt, som tydligen flyttat hem till oss (...) åker på rumpan på mattan. Jag vet att hundar gör så, när de har problem med...
Svar
7
· Visningar
1 566
Senast: Keb71
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 362
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 487
Senast: bobbbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp