Jag har inte höga krav på partner men......

Nja, snarare en glasflaska eller mjölkkanna.
Jag har inte superkrav på autenticitet, men i vart fall något som existerade före 1965.

Även om Rausings idé var genial så tänker jag inte på den som primärt vetenskaplig, så han platsar nog inte i fyrklövern. :)
Jag undrar hur många som känner igen äldre mjölk perefinlia
 
Jag undrar hur många som känner igen äldre mjölk perefinlia
Det är inte det som är poängen.
En så typiskt modern industriprodukt och en så typiskt början på vetskap om smitta och mikrobiologi är för vitt åtskilda för att kunna av misstag eller med ungefärlig avrundning placeras i samma era.

Det är att ha hyfsad orientering om drag i utvecklingen av samhället vi lever i.
Och sett i det större partnerperspektivet för att kunna ha intressanta samtal om omvärlden, dela perspektiv och livssyn etc.
 
Det är inte det som är poängen.
En så typiskt modern industriprodukt och en så typiskt början på vetskap om smitta och mikrobiologi är för vitt åtskilda för att kunna av misstag eller med ungefärlig avrundning placeras i samma era.

Det är att ha hyfsad orientering om drag i utvecklingen av samhället vi lever i.
Och sett i det större partnerperspektivet för att kunna ha intressanta samtal om omvärlden, dela perspektiv och livssyn etc.
Du vet att det är inte fint att sno andras livssyn! :D:p
 
Stavas "parafernalia", i detta exempel med betydelsen "tillbehör".
Är det vad det betyder egentligen?
Jag har bara hört det som ung. prylar tillhörande någon liten nördig undergrupp av speciellt tema i sammanhang med samlare / antikviteter. Trodde knappt det kunde användas utanför det området.
Någon som har en aning om etymologin?
 
Är det vad det betyder egentligen?
Jag har bara hört det som ung. prylar tillhörande någon liten nördig undergrupp av speciellt tema i sammanhang med samlare / antikviteter. Trodde knappt det kunde användas utanför det området.
Någon som har en aning om etymologin?
Paraferera betyder ju (enligt Wessén) signera - dvs en form av tillhörighet.

Parafras är ju ung. något som liknar, gjort i samma anda, i samma stil eller tillhörigt samma grupp.
 
Är det vad det betyder egentligen?
Jag har bara hört det som ung. prylar tillhörande någon liten nördig undergrupp av speciellt tema i sammanhang med samlare / antikviteter. Trodde knappt det kunde användas utanför det området.
Någon som har en aning om etymologin?
Ursprungligen benämner ordet saker/förmögenhet som en brud förde med sig in i äktenskapet, utöver hemgiften.
 
Ursprungligen benämner ordet saker/förmögenhet som en brud förde med sig in i äktenskapet, utöver hemgiften.
Aha...
Sakerna som hör till/följer med bruden ... sakerna som hör till / följer med (specifikt tema/ämnesområde)
Paraferera betyder ju (enligt Wessén) signera - dvs en form av tillhörighet.

Parafras är ju ung. något som liknar, gjort i samma anda, i samma stil eller tillhörigt samma grupp.
Hänger också ihop perfekt.

Jättebra förklaringar. Tack.
 
Aha...
Sakerna som hör till/följer med bruden ... sakerna som hör till / följer med (specifikt tema/ämnesområde)

Hänger också ihop perfekt.

Jättebra förklaringar. Tack.
Det är samma par som i par, dvs två som hör ihop. Kommer från grekiskan tror jag och finns också i latinet.
 
Min drömman är ca 34-35år, rödhårig (älskar den rödhåriga färgen), blå ögon och runt 175cm. Lite skägg men inte superhårig över kroppen. Gärna hår som man kan dra fingrarna igenom och inte en tillstymmelse till flintskallighet.

Han får gärna vara flitig med träning på fritiden men ändå ha en slimmad kropp. Gärna lite bredaxlad och en fin rumpa.

Han ska sätta kvalitét före kvantitet och det gör inget om han har dyra kläder i garderoben så länge han är jordnära i sinnet.

Gärna ha bra ekonomi och ha en chefsposition.

Sen får han givetvis ha en rad fina egenskaper och utstråla en positiv energisom smittar av sig :love:

Oj, det lät väldigt mkt som mig det där. Jag ska bara färga håret och fixa en chefsposition först. Sen kan jag återkomma ;):D.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Blond med hår nedanför axlarna, blåa ögon, runt 160-170 cm och är i 25-års åldern.
Slank med tydlig benstruktur och timglasfigur.
Hon är lugn, avstressad, glad, omtänksam, hälsosam, smart, gillar träning och bangar inte för att testa nya sporter/aktiviteter.
Men ändå inga problem med att ta sovmorgon och ha en hemmakväll med god mat och titta på film/tv-serier hela dan.
Naturmänniska och lite äventyrslysten som är nyfiken på världen och vill hänga med på vandringar i regnskogen, bestiga berg eller åka offpist lika gärna som en spaweekend.
Jo, sen älskar hon närhet, kel och sex.

Alltså det där med blond & blåa ögon spelar egentligen ingen roll alls. Såg Delicious på SVT och Tanya Reynolds är numera min drömtjej :love:.
1.jpg
Tanya-Reynolds.jpg
 
Oj, det lät väldigt mkt som mig det där. Jag ska bara färga håret och fixa en chefsposition först. Sen kan jag återkomma ;):D.
Haha ja, fixar du det så hör av dig. Fast det kan gå om det är ett fysiskt tungt utejobb också lr brandman ;)

Ett krav som jag skulle lagt till var att drömkillen inte får vara allergisk mot häst, hund och katt :idea:
 
Till Lindemann (sångare i Rammstein) tycker jag har helt fantastisk kropp. Muskulös, ser stark och bitig ut. Så min drömman får gärna se ut sådär då.

2acbfa09fe635e8d91621ea3e7e171b7--till-lindemann.jpg

attachment.php
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag vill ha en hund. Jag känner det som att jag varje dag går miste om något i och med att jag inte har hund... Så jag hoppas att jag...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 775
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Aktivering/leksaker
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp