Jag hittar inte det jag vill ha!

A

Axelle

Nu är jag i desperat behov av hjälp...

I höstas införskaffade jag ett nytt vintertäcke eftersom jag hade planer på att klippa Nellan. Det nya är tjockare än det gamla och har dessutom hals, vilket passar bra då det är svårare för ev. nederbörd att krypa in och kyla ned henne. Jättebra, tänkte jag, nu har jag ju två vintertäcken. Blir det riktigt kallt kan hon ju ha det gamla (som är lite mindre till storleken) under det nya, eftersom hon är lite frusen av sig. Men så gick det gamla täcket sönder. :(

Så under vintern har jag använt stalltäcket under vintertäcket när det blivit nedåt -20 och kallare än så. Problemet med stalltäcket är att det är lågt skuret framtill och så åker det gärna bak, vilket resulterar i att det bli spänt över bogen. Att det åker bak och blir spänt + att det har sådant där andasfoder orsakar en hel del skav.
Att täcket åker bak beror inte på storleken, det sitter jättebra innan det åkt bak och är precis lagom i storleken. Men jag tror att det är den där låga skärningen fram vid bringan som gör att det bär iväg bakåt.

Det jag är ute efter nu är en ersättning till stalltäcket som skaver. Först var jag helt inne på ett täcke i ull, men jag har inte hittat något som jag gillar modellen på. Antingen har de saknat kryssgjordar, bensnören eller så har de varit väldigt lågt skurna framtill.
Kan man inte hitta ulltäcken som är högre skurna? Är ungefär skärningen på MacPro´s blå/grun rutiga regn/vintertäcke i Börjes som jag är ute efter.
Har inte råd att lägga ut 1000 kr till på ytterligare ett nytt vintertäcke...

Vad ska jag leta efter och var? :confused:
 
Ett Mia's kanske? Eller ett ylle-täcke från jacson, de brukar vara högt skurna.
 
Jo, de har ett Thermo Master-täcke med halvhals. Det är ett svart termotäcke med 300g fyllning.

Väldans snyggt, men varmt!
 
Har spanat på det! Tyckte att det var urläckert... Men det såg väldigt varmt ut, som pinky påpekade... :crazy: Men det kanske är lagomt... Jag vet inte! :confused:
 
mitt jackson täcke i fleece har tyvärr tänjt sig och även det blivit stort i bogen så det är ingene garanti.
 

Liknande trådar

Utrustning Nu är det dags att skaffa nya täcken till en av pållarna här hemma. Ett regntäcke och ett vintertäcke behövs. Regntäcket vi har haft...
Svar
12
· Visningar
1 617
L
Utrustning Har varit ute på ännu en session täckesjakt och, såsom så många gånger tidigare, utan bra resultat. Den här gången så styrde jag...
Svar
11
· Visningar
1 423
Senast: Akustik
·
A
Utrustning Under vintern som varit har jag använt Nellans stalltäcke ute i hagen under vintertäcket när det varit som allra kyligast. Jag är nöjd...
Svar
6
· Visningar
1 518
Senast: Axelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp