Bukefalos 28 år!

Jag saknar ord

Och dessutom så försökte @mandalaki skyla över sitt misstag men jag var för snabb för henne :D (jag är internets motsvarighet till Lucky Luke, jag citerar fortare än någon hinner ändra :D) Vilket såklart gör det hela ännu roligare @niphredil @Mineur
HA! Trodde du ja! Men jag var minsann precis inne och ändrade mitt förförra inlägg, för det var för mycket "minsann" i det. Jag tycker mycket om att skriva minsann minsann! Men det var det minsann ingen som hann anmärka på! Minsann!

(jag är nöjdare med det här än jag vill erkänna)
 
HA! Trodde du ja! Men jag var minsann precis inne och ändrade mitt förförra inlägg, för det var för mycket "minsann" i det. Jag tycker mycket om att skriva minsann minsann! Men det var det minsann ingen som hann anmärka på! Minsann!

(jag är nöjdare med det här än jag vill erkänna)
Alltså, jag slösar ju inte mina skills på inlägg som jag inte kan komma att behöva använda som bevismaterial framöver. Det är slitsamt att vila på svarsknappen hela tiden :up:
 
Äh alltså du, den gamla går jag inte på! Du kan inte tro hur många gånger jag klickat upp den tråden för att "nu jävlar, den här gången ska jag läsa och uppskatta och hänga med i svängarna" - för att tio minuter senare känna mig ungefär lika förvirrad som när jag läste DaVinci-koden för första gången.

Nej, nej, nej. Bara nej.

"Vad gör du"-tråden är på lite lagom nivå för mig sådär.
 
Äh alltså du, den gamla går jag inte på! Du kan inte tro hur många gånger jag klickat upp den tråden för att "nu jävlar, den här gången ska jag läsa och uppskatta och hänga med i svängarna" - för att tio minuter senare känna mig ungefär lika förvirrad som när jag läste DaVinci-koden för första gången.

Nej, nej, nej. Bara nej.

"Vad gör du"-tråden är på lite lagom nivå för mig sådär.

Har du testat enhörningstrådarna? :)
 
Att långa och krångliga ord förenklas och försvinner kan jag förstå. Däremot inte varför de yttepyttesmå, minsta, enklaste orden, de där som inte går att ta fel på, gör det.

Först var det att. Det fina lilla infinitivmärket att. Jag kommer göra det. Jag kommer gå nu. Först skrek mitt språksinne rakt ut, nu har jag vant mig. Jag har till och med sett mig själv skriva så där enstaka gånger, när det liksom passar in i tonen. :crazy:

Men nu är det det. Hur jävla svårt kan det vara att skriva det? Vad har hon för bil? Är väl en Volvo. Varför gick han hem? Var väl för att han tröttnade.

Det där sprider sig som en löpeld på t ex facebook och inte minst på Buke. Och jag lider. Jag lyckades vänja mig av med att, men det kommer jag aldrig att svälja.

Är det bara jag som reagerar på det här? Och som saknar de här orden.

Eh? :o Jag har inte fattat att det ar sa det ar. Jag har forvisso lagt marke till fenomenet, men antagit att det ar valdigt manga med mycket dalig Svenska har.O_o Det har inte ens fallit mig in att nagon kan tankas utesluta alla sma ord med flit.:cautious:
 
Gäller det bara i skrift ni saknar ord. För jag kan sakna ordet "tack". Tackar inte folk längre?
Jag tycker snarare tvärtom - att vi svenskar tackar ihjäl oss. Jag har fullt sjå att begränsa mitt tackande när jag umgås med andra än ursprungssvenskar.
 
Jag tycker snarare tvärtom - att vi svenskar tackar ihjäl oss. Jag har fullt sjå att begränsa mitt tackande när jag umgås med andra än ursprungssvenskar.
Jag håller SÅ med! Jag tackar så jävla mycket på spanska att folk reagerar på det trots att jag verkligen försökt begränsa det :arghh:.

Jag tycker om att vi tackar så mycket på svenska, det är så mysigt och fint, men för icke-svenskar blir det ju nästan lite farsartat. Kommer aldrig glömma när jag i min spanskagrupp försökte förklara logiken bakom "Tack för senast!".
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 451
Senast: Nepenthe
·
Relationer Anonymt nick, vet någon vem jag är så visa gärna inte det <3 Det här kommer bli jättelångt, men för att sammanfatta det hela lite så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
16 759
Senast: Brandgul
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
28 137
Senast: EmmaW
·
Äldre Hej! Moderator får gärna flytta tråden om den inte passar här. Vet inte vart jag ska placera den då tråden handlar om hästar, hundar...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
12 198

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp