Bukefalos 28 år!

"Jag vill ha dig som en väldigt god vän.."

Elwan

Trådstartare
..sa han när jag, efter både alkohol och pepp från gemensamma vänner tog mod till mig och kysste honom. Ouch!
Jag har varit småförälskad i killen i tre år, från början var det omvända förhållanden. Tyvärr insåg jag vad jag själv tyckte och kände för sent.
Och nu sitter jag här. Satsade allt och föll hårt i backen skulle man kunna säga. Risken är att jag tappat bort honom som vän, inte från hans sida men jag tycker det känns väldigt jobbigt. Och att officiellt få nobben inför många av våra vänner.

Sådant här har jag aldrig gjort. Jag är 32 år och har aldrig haft ett förhållande, jag vill så väldigt mycket men det "händer aldrig mig". Jag har nätdejtat, jag är ute på mycket sociala tillställningar, är högutbildad och har många vänner i hela landet. Och jag är så hjärtskärandes ensam! Jag vantrivs nåt hemskt i min situation, men vet inte hur jag ska ta mig ur det.
Mina vänner är förlovade och håller på att bilda familj. Det känns som om jag bara står bredvid och tittar på.

Jag känner mig så tilltuffsad!
 
Sv: "Jag vill ha dig som en väldigt god vän.."

Ouch! Men du vågade, och det gjorde du rätt i. Våga igen. Förr eller senare ger det utdelning.
 
Sv: "Jag vill ha dig som en väldigt god vän.."

Känner igen känslan. Har varit där jag med att jag ser alla omkring mig bilda familj efter familj, om det kan vara till någon tröst. För mig har det funkat bäst att inte leta. Så fort jag väldigt gärna vill ha något, oavsett om det är pengar, lycka eller kärlek så glider det undan från mig. Kan vara precis inom räckhåll, men går inte att få fatt i.

Däremot när jag bestämmer mig för att leva här och nu och njuta av livet och uppskatta allt som faktiskt är himla bra med mitt liv, brukar det hända saker alldeles av sig själv! Jag blir lika förvånad varje gång det händer, men det har hänt för ofta för att kännas som bara tillfälligheter :) Så jag försöker att leva så. Visst, ibland kan jag misströsta och tappa tålamodet och vågar inte lita på att det ska funka igen.

Så jag säger inte att det är helt enkelt, men det kanske kan vara värt att testa! Om inte annat så får man fokus på lite andra saker istället :) Fortsätt göra saker och ta chanser, sluta inte med det, men glöm inte bort att leva och må bra under tiden!

Styrkekramar till dig!
 
Sv: "Jag vill ha dig som en väldigt god vän.."

Story of my life ...

De e bara att bryta ihop och komma igen ;)
 
Sv: "Jag vill ha dig som en väldigt god vän.."

Din tid kommer, även om det kanske känns tungt nu;)

Det finns någon för alla även för dig när du minst anar det står han där
 
Sv: "Jag vill ha dig som en väldigt god vän.."

Vad tråkigt att det inte gick åt rätt håll, jag förstår att det måste göra väldigt, väldigt ont.

Jag tycker dock att det var imponerande modigt gjort. Wow!
 
Sv: "Jag vill ha dig som en väldigt god vän.."

AJ! :(

Bra att du vågade, modigt gjort! Jag har aldrig vågat göra så, så jag tycker att du är modig som visade dina känslor! :bow:
 
Sv: "Jag vill ha dig som en väldigt god vän.."

Jag känner mig inte särskilt modig utan skäms. Och så är jag arg för att jag lät mig påverkas av andra och inte lyssna på mig själv. Så himla dumt och onödigt, nu sitter jag här nedbala tankar.

Jag gjorde en chansning och fick nobben IGEN! När ska den där killen dyka upp som gör allt det här för mig, som jag försöker göra för de killar jag faller för?
Ledsen och uppgiven.. Jag hade aldrig gjort det i ett mer nyktert tillstånd, så delvis hamnar det väl under kategorin "fyllegrej". Jag känner mig nog mest sorglig och sorgsen!
 
Sv: "Jag vill ha dig som en väldigt god vän.."

Jag känner mig inte särskilt modig utan skäms. Och så är jag arg för att jag lät mig påverkas av andra

Ångrar du att du gjorde det, eller är du ledsen för att du blev avvisad? Två olika saker. DU SKA INTE SKÄMMAS. Du är klok modig och du tog en risk för att få något du ville ha. Det blev inte som du ville den här gången men det betyder inte att det du gjorde var fel. Och det betyder definitivt inte att DU är fel.
 
Sv: "Jag vill ha dig som en väldigt god vän.."

Jag ångrar att jag valde att tro på vad andra sa istället för vad jag själv kände på mig. Att jag förutsätter att andra vet bättre eller sitter inne på rätt svar och inte jag själv.
Hade jag litat på mig själv hade jag valt en mindre drastisk metod att visa vad jag känner..! Men givetvis är jag ledsen för att utgången blev som den blev..
Och att jag halkar ner så långt ner på stegen med självkänsla -en sån här sak tar onaturligt stora proportioner för mig. Jag inser det.. jag vill så gärna vara glad, tillfreds och älskad av en pojkvän. Jag vill vara den som berättar att jag förlovat mig eller väntar barn. Men istället för att helhjärtad bli glad för mina vänner som berättar detta för mig, så känner jag mig ledsen, sorgsen och hopplös. Hopplös för att ingen vill dela sitt liv med mig! Jag försöker och försöker men faller tydligen alltid för dem som inte känner detsamma för mig. Och för varje gång jag får nobben, desto svårare blir det att våga satsa igen. Varför satsar ingen på mig? Och varför utsätter jag mig för såna här situationer, det blir liksom självuppfyllande. Och så känner jag mig som en tragisk dramaqueen.. det enda jag vill är ju att bli omtyckt för den jag är av någon som ser mig mer än en kompis.
 
Sv: "Jag vill ha dig som en väldigt god vän.."

Skyll på att du var onykter! :sneaky: ;)

Du klarar det, sluta leta och låt det komma till dig istället! :)
 
Sv: "Jag vill ha dig som en väldigt god vän.."

Jag brukar i sånna situationer föreställa mig hur det kommer kännas om ett halvår och oftast blir det avdramatiserat då.
 
Sv: "Jag vill ha dig som en väldigt god vän.."

När ska den där killen dyka upp som gör allt det här för mig, som jag försöker göra för de killar jag faller för?

Precis såhär tänker jag också för min egen del. Som jag skriver i en annan tråd så verkar jag vara attraktiv just nu och har lätt att få napp, men sen då...? Jag önskar att det ska plinga till i min telefon först, och inte i hans.
 
Sv: "Jag vill ha dig som en väldigt god vän.."

Fast en positiv sak är ju att det är jättebra att du faktiskt känner själv vad som känns rätt för just DIG! Visst, det blev en jobbig situation för dig där och då, med kyssen mm, MEN du upptäckte en viktig sak: att lyssna på dig själv, på den där känslan i magen. Använd den, våga lita på den! Som sagt var, det blev en dyrköpt lektion för dig, men så är ju livet - vi lär oss saker hela tiden. Och du lär inte gå över din egen övertygelse igen eller vad känner du själv?
 
Sv: "Jag vill ha dig som en väldigt god vän.."

Det är klart att du känner dig lite tilltufsad så här efteråt. Det är aldrig kul att bli nobbad och det kan kännas lite visset att han inte känner som du. Men det var modigt och gjort och det är väl vad du ska ta med dig av den här historien.
 
Sv: "Jag vill ha dig som en väldigt god vän.."

Skyll på att du var onykter! :sneaky: ;)

Du klarar det, sluta leta och låt det komma till dig istället! :)

Fast det där är ju typ det osexigaste som finns - och fegaste. Något av det finaste någon kan göra är att våga visa en svaghet eller vad de känner och stå för det även om det innebär att man gjort sig "svag". Jag har väldig respekt för folk i sådana sammanhang.

TS: jag är sjukt imponerad av vad du gjorde! Och tänk vilken komplimang han fick. Tråkigt att han inte kände samma, men gå ur detta med huvudet högt, du försökte och fick ett svar. Dessutom ett sjysst svar, trots att det inte var det du hoppades på :)
Jag förstår att du känner dig tilltufsad, men du levde livet, tog en chansning och det är väl det man måste göra? Det är väl det som är livet? det som öppnar upp för nya möjligheter och äventyr? Trots att det inte alltid blir som man tänkt sig :)

No regrets!
 
Sv: "Jag vill ha dig som en väldigt god vän.."

Jag skyller inte på att jag var för full eller nåt sånt, jag har aldrig gått fram och kysst någon på det viset innan -men jag känner igen mitt beteende.. jag vill så hjärtans gärna och så blir det så här. En jättesmäll! Jaja, bara att bita ihop och inte gräva ner mig.
 
Sv: "Jag vill ha dig som en väldigt god vän.."

Känner igen känslan. Har varit där jag med att jag ser alla omkring mig bilda familj efter familj, om det kan vara till någon tröst. För mig har det funkat bäst att inte leta. Så fort jag väldigt gärna vill ha något, oavsett om det är pengar, lycka eller kärlek så glider det undan från mig. Kan vara precis inom räckhåll, men går inte att få fatt i.

Däremot när jag bestämmer mig för att leva här och nu och njuta av livet och uppskatta allt som faktiskt är himla bra med mitt liv, brukar det hända saker alldeles av sig själv! Jag blir lika förvånad varje gång det händer, men det har hänt för ofta för att kännas som bara tillfälligheter :) Så jag försöker att leva så. Visst, ibland kan jag misströsta och tappa tålamodet och vågar inte lita på att det ska funka igen.

Så jag säger inte att det är helt enkelt, men det kanske kan vara värt att testa! Om inte annat så får man fokus på lite andra saker istället :) Fortsätt göra saker och ta chanser, sluta inte med det, men glöm inte bort att leva och må bra under tiden!

Styrkekramar till dig!


Precis, det funkar ju så .

"Vakna varje dag och tänk på att något helt alldeles underbart kommer att hända" :d

det gör jag :)
 

Liknande trådar

Relationer Hej Buke.. Anonymt nick för ja, privata grejer och så. Frågorna: Hur vet jag att jag inte vill ha barn? Hur gör man för att avsluta ett...
2 3
Svar
55
· Visningar
10 011
Senast: TinyWiny
·
Relationer Jag hade lagt killar på hyllan efter jag träffade en psykopat/narcissist som jag bröt med i somras. Har jobbat väldigt mycket och grävt...
Svar
12
· Visningar
5 159
Senast: Milosari
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 631
Senast: Imna
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
35 009
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp