Bukefalos 28 år!

Jag vill verkligen tillbaks!

Jo, det som var ämnet var ju ospecifierade åsikter (sjuk arbetsplats) om f d arbetsgivare. Att t ex inte få det att fungera efter en omorganisation är mer specifikt i min bok.
Absolut. Det var inte heller en sjuk arbetsplats, tycker jag. Men jag var satt att fixa en grej som inte alls var förankrad, och det utan stöd uppifrån.
 
Absolut. Det var inte heller en sjuk arbetsplats, tycker jag. Men jag var satt att fixa en grej som inte alls var förankrad, och det utan stöd uppifrån.

Det tycker jag är betydligt mer sakligt, än tidigare diskuterats. Det känns också som en mer nyanserad diskussion hos en kommande arbetsgivare. Det är ju därför du söker hos dem, för du tycker de har en bättre fungerande organisation (får man tro).
 
Jag har sakligt och kortfattat nämnt vissa organisationsproblem på min tidigare arbetsplats då jag var på intervju för ett annat jobb. Jag fick jobbet.
Det kan säkert funka om rätt tillfälle yppar sig och man har fingertoppskänsla. Men jag ville ändå varna TS för att man kan uppfattas som en bråkstake om man talar illa om sin tidigare arbetsgivare.

Lovisaleonora hann före.
 
Det kan säkert funka om rätt tillfälle yppar sig och man har fingertoppskänsla. Men jag ville ändå varna TS för att man kan uppfattas som en bråkstake om man talar illa om sin tidigare arbetsgivare.

Lovisaleonora hann före.
Ja, jag hade vid tillfället sagt upp mig från en tillsvidaretjänst och sökte ett vikariat, och de frågade givetvis om varför. Jag var ju tvungen att svara något och då försökte jag vara så diskret som möjligt. Jag hade givetvis aldrig tagit upp det oombedd.
 
Jo, det som var ämnet var ju ospecifierade åsikter (sjuk arbetsplats) om f d arbetsgivare. Att t ex inte få det att fungera efter en omorganisation är mer specifikt i min bok.
Allt handlar om hur man presenterar det hela.
Men här i tråden så är "sjuk arbetsplats" ett bra och icke identifierbart sätt.
I verkligheten så gav jag en "one liner" om vad som hade hänt, men den är inte lämplig att presentera på ett öppet forum.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 157
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 988
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag misstänker att en person i min närhet dricker mer alkohol än vad som är bra. När hen är på besök hos mig tar hen ofta med en flaska...
Svar
9
· Visningar
1 828
Senast: startpompe
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 913
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp