Bukefalos 28 år!

Jakthundstråden

Sv: Jakthundstråden

img5207a.jpg

EN ANNAN LITEN TUFF RACKARE :devil:
 
Sv: Jakthundstråden

JA klart Hatjo ska starta vårprov! Och så vill vi ha bilder på skidåkningen... :angel:

Själv fick jag inbjudan till en helgkurs och jag skulle väldigt gärna gå den, men det är även apportering och det verkar ju helt kört med huliganen eftersom han inte klarar av att greppa... Men vi kanske kan komma en bit med en tunn apport, så vi har något att träna oavsett att vi inte kan använda en stor apport eller större fågel...
 
Sv: Jakthundstråden

Det är snart mars och då .. kråkor är bra apportdummies.
Men se för höge farao till att di är döe innan unghunden apporterar.
finns inget som avskräcker en yngling så som ett tjyvnyp.
 
Sv: Jakthundstråden

Nja det är inte problemet, jag har både duva och kråka i frysen, men han har problem med käken som gör att han kan inte greppa tillräckligt stort för att bära en fågel korrekt, han tar dem med framtänderna vilket gör att han mest får tag i fjädrarna och i princip "släpar" med sig fågeln...

Vi vet inte varför det är så, vi upptäckte det i samband med operation där de inteens kunde få upp käken trots att han var nersövd. Enligt veterinären så är enda sättet att ta reda på vad som är fel är att söva ner honom igen, vilket de helst inte vill eftersom det var väldigt svårt att få ner lufttuben, och även om vi kan få veta vad som är problemet så kunde de inte komma på något som de skulle kunna göra någonting åt. Han har gått på olika mediciner pga annat och det har inte hjälpt käken något så antagligen är det något med skelettet...

Hur som helst så har jag ialla fall bestämt med en kompis som oxå har en wachtel att vi ska ta och träna ihop någon dag, och dessutom låta dem leka av sig med varandra. :angel:
 
Sv: Jakthundstråden

Sover gott :love:

a-sover.jpg


Undrar nog varför matte störde :rofl:

a-fin-3.jpg


Lille Nappe träffade sin första räv igår kväll och djäklar i min lilla låda vilket grovt skall han fick när han fick syn på den..
Han kommer att höras bra genom skogen när han kommer igång och jagar :love:

nappe-rav-1.jpg


nappe-rav-1-2.jpg
 
Sv: Jakthundstråden

Så typiskt det där och en stor anledning till varför vi har flera :D

De små blivande jakthundarna är nu 2 veckor gamla, har börjat skälla och morra så smått i valplådan, samt börjat försöka gå och ögonen har börjat öppnas lite :love:

Men än är det oftast så här man ser dem ;)

110104-alla-8.jpg


110104-2.jpg


110104-1.jpg


Ganska fascinerande egentligen att tänka på att av dessa småttingar så kommer det nog att skjutas älg för de flesta redan i höst..


Skulle kunna ge vad som helst för att kunna krypa ner där :love: Ja Jämtisar har allt ..

Fattar än inte vad å hur man sätter hit kort .. Skriv in URL:en för din bild:.....http:// ..... ok .... eller avbryt ........... :confused:
 
Sv: Jakthundstråden

Skulle kunna ge vad som helst för att kunna krypa ner där :love: Ja Jämtisar har allt ..

Fattar än inte vad å hur man sätter hit kort .. Skriv in URL:en för din bild:.....http:// ..... ok .... eller avbryt ........... :confused:

Ladda upp bilden på ex.vis photobucket.com och kopiera sedan hela länken som finns under bilden och klistra in i inlägget.

TIPS: Förminska bilden i datorn först så går den snabbt att ladda och och tar inte en evighet för de med mobilt bredband osv. att öppna :cool:
 
Sv: Jakthundstråden

Ladda upp bilden på ex.vis photobucket.com och kopiera sedan hela länken som finns under bilden och klistra in i inlägget.

TIPS: Förminska bilden i datorn först så går den snabbt att ladda och och tar inte en evighet för de med mobilt bredband osv. att öppna :cool:[/QUOTE]

Tackar mjukt för ditt svar .. men sånt har jag ej inlagt på min data ..men i helgen så ska min son ta hand om den då får han fixa till allt . Ska försöka att han lägger dit alla mina kort .

Jösses så söta dina Puppisar är :love: Tänk att man kan sakna så lukten av valpisar Mmmm .. Tackar enen gång för svaret :bow: :bow:
 
Sv: Jakthundstråden

www.photobucket.com

Du behöver inget program i burken för att lägga upp bilder. Bara skapa ett konto och välja uppload och de flesta datorer har ju paint och microsoft office picture manager, som man lätt kan förminska bilder i. Speciellt i den sista. Brukar ligga under startmenyn -> alla program -> microsoft office
 
Senast ändrad:
Sv: Jakthundstråden

Jo men det är ju charmen hos dem.
En strävhårig frusen tax med päls o tassar fulla av snö som tjuter av missnöje för att den andra hunden får komma ut ur bilens värme istället.
Skulle mycket väl kunna tänka mig att åter skaffa mig en.
 
Sv: Jakthundstråden

Inte lätt att fånga alla 8 på bild när de är ute och härjar på i snön, men ibland lyckas jag :rofl:

alla-8-ute.jpg
 
Sv: Jakthundstråden


Inte helt oävna små monster det där :devil: Sambon var bra sugen på att hundnappa en :cool: medans Gnist tittade åt ett annat håll :p

Gammeltanten är numera oerhört frustrerad samtidigt som hon är i 7:e himlen, det huserar numera 6 unghönor och en tupp i lekstugan/hönshuset och denna byggnad ligger dikt an mot tomten där hundarna är, en liten glipa i fönstret finns ju också, luktar och låter fågel :angel:
 
Sv: Jakthundstråden

Stackarn! :D Här försöker vi stimulera huliganen, han tycker att det är rätt trist när det är så förbaskat kallt att man inte klarar av att vara ute mer än 30 min åt gången innan man håller på att frysa ihjäl... Idag var det lite bättre, med bara 14 grader kallt... Men istället blåste det... *suck*
 
Sv: Jakthundstråden

Nu har de allra flesta huliganer flyttat hemifrån, förutom en som blir hämtad senare i vår.

Denna lilla fröken ska jag jaga in i höst och nu över sommaren är det viltspårträning som gäller för henne och övrig grunduppfostran såklart :D

110305-Lilltjejen.jpg



:love:
 
Senast ändrad:
Sv: Jakthundstråden

En fråga bara. Tycker ni att renavlade jakthundar ska bo hos icke jaktintresserade människor typ mitt i stan som bara vill ha dom som sällskap för dom e fina å inte få jobba med det dom e avlade för???
 
Sv: Jakthundstråden

En fråga bara. Tycker ni att renavlade jakthundar ska bo hos icke jaktintresserade människor typ mitt i stan som bara vill ha dom som sällskap för dom e fina å inte få jobba med det dom e avlade för???

Jag tycker att det är att skaffa sig problem... En jakthund kräver rätt mycket aktivitet och är man inte beredd att ge det på ett sätt eller annat så kommer man få en frusterad hund. Men det är ju samma sak med alla raser som kräver lite mer, en BC eller en ren brukshund kräver ju oxå att man aktiverar den.

Sen är det få seriösa jaktuppfödare som säljer en valp till någon som klart deklarerar att den inte tänker jaga.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 884
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 255
Senast: Mabuse
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 348
Hundhälsa Tid till vet är bokad på onsdag. Bilder kommer ikväll Golden hane 7,5 år. Kastrerad Äter senior/light foder. Ett foder han ätit sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 118
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp