Bukefalos 28 år!

Jakthundstråden

Sv: Jakthundstråden

Om den där skulle komma bort så leta inte hemma hos mig heller... :angel: Vilken liten vacker tuffing! :love:
 
Sv: Jakthundstråden

:rofl:

OM han flyttar, då ska det vara någon alldeles utöver det vanliga som ska vara intresserad, för han har nästlat sig in i mitt hjärta ordentligt den lille rackaren. Jag som ska spara TIK :eek:

De är fina allihopa, men just honom är det något speciellt (som jag inte kan sätta fingret på) med!
 
Sv: Jakthundstråden

Jag hävdar ju att hanar är bättre än tikar, så jag tycker du ska spara honom! :D Så kan jag komma och hälsa på någon gång och träffa honom! Det finns något visst i den där blicken! :love:

Fast det är klart, om du ska avla så kanske du ska spara en tik oxå.. :angel:
 
Sv: Jakthundstråden

Ja, han är ju mitt lilla hjärtegryn :love: (efter maken då såklart :p ) och vi litar ju till 120% på honom att hunden får den tid som krävs i skogen för att bli riktigt bra :D
 
Sv: Jakthundstråden

0124-4-2.jpg


0124-1-2.jpg


0124-3-2.jpg


Så gott, så gott och lindrar kliande tänder på framväxt :love:
 
Sv: Jakthundstråden

Jo, jag ska spara en tik också :p och hon ska bo hos en kompis och jaga och meriteras i framtiden. Då slipper han åka hit och låna valparnas pappa i parti och minut på höstarna :D

Perfekt :love:

Kanon! :D Och då kan du ju spara den lilla herren för dig själv! :idea::D
 
Sv: Jakthundstråden

Självklart. Det var vi överens om innan jag pratade med hjärtegrynet :p
 
Sv: Jakthundstråden

Mina småttingar har varit ute idag:

0127-1.jpg


Efter ca 10 minuter ute i snön så var de så här..

0127-2.jpg


:love:
 
Sv: Jakthundstråden

Hade dottern hemma över helgen, så första omgången "uppställda" bilder kommer här:

Tikarna först:

tik-1.jpg


tik-2-sparas.jpg


tik-3.jpg


tik-4.jpg


tik-5.jpg


Fortsättning följer...
 
Sv: Jakthundstråden

Och hanarna

hane-1-sparas.jpg


hane-2.jpg


hane-3.jpg


Är som det är med att få 5 veckorsvalpar att stå snyggt, men en liten fingervisning får man ju över hur de ser ut mer individuellt :D
 
Sv: Jakthundstråden

Snyggvalpar... Kanske blir en grå här trots allt så småningom när jag tröttnat på mina fläckiga.. ;)

*kl*
Ja, jakt vart det ju sådär med förra hösten. Sitter däremot och funderar på att anmäla till vårprov i västernorrland - frågan är om mina skidkunskaper är tillräckligt bra. Om inte annat kommer folk att få sig ett gott skratt. Heh.

Så, vad säger buke? Ska Hatjo starta vårprov? ;)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 776
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 960
Senast: Mabuse
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 677
Hundhälsa Tid till vet är bokad på onsdag. Bilder kommer ikväll Golden hane 7,5 år. Kastrerad Äter senior/light foder. Ett foder han ätit sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 083
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp