Bukefalos 28 år!

Jimmie o SD vann rubbet i Partiledardebatten i gårdagens Agenda i SVT

Jo det är just det där med "Vi och Dom" som är det rasistiska.
Jag vill för egen del ha ett mångkulturellt samhälle, det blir roligare så.
Jag är Internationell och Världsmedborgare.
Alla människor är "Vi". Ingen är "Dom".

Så du menar du du inte har vi och dom tänk med din stigmatisering av Sverigedemokrater? Tydligare exempel på vi och dom tänk får man sannerligen leta efter.
 
Vilken är skillnaden?

Att vara arab är inget val och är bara en benämning på folkgruppen. Islam är en religion. Finns araber som har andra religioner än islam och finns även araber som är ateister.

Du är ju inte per automatik kristen för att du härstammar från norden (om du nu gör det).
 
Att vara arab är inget val och är bara en benämning på folkgruppen. Islam är en religion. Finns araber som har andra religioner än islam och finns även araber som är ateister.

Du är ju inte per automatik kristen för att du härstammar från norden (om du nu gör det).
Visst men vad är skillnaden? Varför är de inte rasism?
 
Så man är inte rasist om man Säger att man hatar muslimer?

Nej det är man inte, det är företeelsen och i förlängningen förtrycket den religionen representerar man hatar. Det finns på jorden inte ett enda land av de 54 som är muslimskt och demokratiskt. Inte ett enda.
Det är inget man ska uppmuntra här.
 
Så du menar du du inte har vi och dom tänk med din stigmatisering av Sverigedemokrater? Tydligare exempel på vi och dom tänk får man sannerligen leta efter.
Det där handlar om egna val.
Inte om folkgrupper.
Jag kan t.ex. säga "Vi" som är bussförare och "Ni" som är passagerare.
Som Sverigedemokrat har man möjligheten att gå därifrån och sluta upp med att vara "Dom Andra".
På samma sätt som jag anser att man skall få välja själv var någonstans i världen som man vill bo.
Inte att andra säger du får inte komma hit för Du är inte en av Oss.
Jag vill inget hellre än att människor slutar upp med att vara Sverigedemokrater och blir en av Oss.
 
Det där handlar om egna val.
Inte om folkgrupper.
Jag kan t.ex. säga "Vi" som är bussförare och "Ni" som är passagerare.
Som Sverigedemokrat har man möjligheten att gå därifrån och sluta upp med att vara "Dom Andra".
På samma sätt som jag anser att man skall få välja själv var någonstans i världen som man vill bo.
Inte att andra säger du får inte komma hit för Du är inte en av Oss.
Jag vill inget hellre än att människor slutar upp med att vara Sverigedemokrater och blir en av Oss.

Religion är också ett val. Varför skulle det vara legitimt att säga som du gör men inte för islamofoben iat säga "Jag vill inget hellre än att människor slutar upp med att vara muslimer och blir en av Oss."?

Att det finns val inblandat gör det inte till mindre "vi och dom"-tänk.
 
Varför skulle det vara legitimt att säga som du gör men inte för islamofoben iat säga "Jag vill inget hellre än att människor slutar upp med att vara muslimer och blir en av Oss."?
Det är legitimt att säga så.
Det kallas för att missionera.
Något som alla religioner gör.
 
Om man har noll koll på vad begreppet "rasism" innebär, som vissa i tråden uppenbarligen har, föreslår jag en simpel googling som upplyser sinnet så slipper man istället att belysa sin totala okunskap och ignorans.
 
(Jag kan ge er ledtrådar kring begreppets flertydiga innebörd: givetvis är du rasist som du säger dig hata muslimer. Givetvis är du inte rasist om du säger att du hatar Sverigedemokrater)

Har du sett någon som hatar muslimer här? Om inte kanske du skulle fundera lite över religion och dess inflytande på människor och inte slänga rasist i ansiktet på alla som inte delar din uppfattning.
 
Nej det är man inte, det är företeelsen och i förlängningen förtrycket den religionen representerar man hatar. Det finns på jorden inte ett enda land av de 54 som är muslimskt och demokratiskt. Inte ett enda.
Det är inget man ska uppmuntra här.
Sverigedemokrater hatar ju muslimer i sig, det är ju dom SD hatar inte muslimska länder i sig.
 
Har du sett någon som hatar muslimer här? Om inte kanske du skulle fundera lite över religion och dess inflytande på människor och inte slänga rasist i ansiktet på alla som inte delar din uppfattning.

Har du sett att jag pekat ut någon som påstått sig hata muslimer här? Nej, det har du förmodligen inte, eftersom jag inte har gjort det. Du får nog läsa inlägget en gång till och försöka koppla innehållet till ditt eget påstående att det inte skulle vara rasistiskt att säga att man hatar muslimer.
 
Det är inte lika.
Islamofoben säger "Kom inte hit" till Muslimen.
Missionären säger "Vi tror att du skall tycka att vårt sätt är bättre".

Du menar att du vill ha Sverigedemokrater hos dig? Eller att du inte anser att dina lösningar för samhället är bättre än Sverigedemokratens?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp